• M  och  M

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Men det är inte gratis direkt. Jag har betalat 600kr per gång. Har gått tre gånger. Och så typ runt 500kr för två flaskor med örter som jag ska ta tre ggr per dag. Egentligen skulle jag ha bokat in två gånger till också inför nästa ivf behandling. Men nu blev det ju inte så just nu. Så får se om vi ändå ska ses om ett par veckor. Hon kan behandla och stärka fast man är gravid. Så får avvakta och se. Men i hela bilden är ju dom pengarna en droppe i havet med tanke på vad vi lagt ut på till exempel ivf och annat...

• M  och  M
    Kingston skrev 2014-11-06 14:20:19 följande:

Ja desperat som man är så har jag nu också bokat tid för akupunktur... Detta är visserligen något jag funderat på i många år (pga extrem huvudvärk till och från).

Vet inte alls vad jag skall förvänta mig faktiskt. Men M o M: gör det ont??

Förstår dig, var samma för mig! Är det hos en som utför TCM?

Nja alltså jag har väldigt hög smärttröskel har jag insett, så är nog fel person att fråga Det kan sticka till lite extra på vissa ställen men är bara just när de sätter dit dom sen känner jag inget av just nålarna. Sen har hon även satt små "gråbomuffins" som avger samma värme som kroppen på magen för att stärka livmodern. Då har det ju känts varmt.

Lycka till,
  • M  och  M

Det kan verka väldigt flummigt. Men i Kina och de länderna är det helt vedertaget och används inom sjukvården. Och när man hör tankarna så verkar det ju vettigt. Klart kroppen tagit stryk av dom här åren man kämpat, det tröttar ut och lakar ur och kroppens energier stannar av. Och då orkar den ju inte ta sig an ett nytt liv. Rätt självklart. Och eftersom jag känt att det måste vara nåt annat som inte stämmer som de inte hittar på kvinnokliniken, där allt ser såå bra ut men det ändå inte blir nåt, så tror jag helt klart på den teorin. Öppna upp energier osv. Typ som att våran sjukvård ger t.ex. trombyl för att öka genomströmning till livmodern så gör dom såhär i kinesisk läkekonst

• M  och  M

Tror kommunen här bara typ godkänner träningskort på gym och sånt tyvärr

• M  och  M

Tycker testet i morse från testlagret blev lite starkare, så hoppas det betyder nu att det är på rätt väg. Hemskt, men vi vågar inte glädjas än. Låtsas som ingenting här hemma typ :-P

• M  och  M

Frustrerande då jag inte vet om jag ska tänka BIM i onsdags eller imorgon lördag..

• M  och  M

Ja får göra så

Tror jag måste kräva att få göra ett VUL/UL här ganska tidigt om jag ska kunna tro att det finns någon där inne, typ den vecka hjärtat ska börja slå. Det var bara det här med att stå på sig då... :-\

• M  och  M
    Gweny skrev 2014-11-07 12:29:29 följande:

Fast brukar dem inte vara mer givmilda med VUL, när ni ändå kommit så långt med behandling osv?  Man vill verkligen se det, för att förstå.

Om vi lyckas plusa igen, så ska jag försöka hålla mig med vul liite längre fram.

Vi såg hjärtat slå v.6+1.

Jag hoppas det! Med tanke på hur mkt jag sprang där efter missfallet, ogravid men med för mkt hcg i blodet....
  • M  och  M
    Fru Karlsson skrev 2014-11-07 12:41:18 följande:

Det  ska gå bra! Tänk positivt nu och va glada åt detta istället.ta och fira lite ikväll vetja:) Du är ju gravid nu:)

Jag vet Men är verkligen inte sån person som känner sådär som det där ordspråket att on jag låtsas att det går vägen så är det som om man fått glädjas två ggr ön om det går åt helvete. Haha säkert helt fel sagt, men det finns nåt sånt. Typ ta ut glädjen i förskott nånting..

Vi ska faktiskt ut och fira ikväll men det är bokat sen flera månader. Middag på jättebra restaurang med vänner och sen en show Men återigen kommer tankespöken. Förra gången jag plussat var vi ut och åt med samma vänner och gick på bio och då och där började missfallet. Har blivit alldeles för skadad i hjärta och sinne dessa år. Rädd för att vara lycklig. Och rädd för att the history should repeat it self... Hemskt :-\

Ska försöka allt jag kan att tro, tro, tro!

Har verkligen varit egoistisk dessa dagar. Bara vilat, sovit, läst, tänkt på mig själv. Är faktiskt skönt
  • M  och  M
    Gweny skrev 2014-11-07 12:43:13 följande:

Sambon blev bjuden på kusinens dop om några veckor(vi umgås aldrig med dem) men vi var visst vääldigt upptagna den dagen....   är en jobbig period för sambon nu, han tycker detta är jobbigt och är ledsen, tänker mycket på vårat ma osv, så känner inte att vi ska gå på det dopet, vore ju självplågeri.

Ja fy, självplågeri. "tur" att dopet var för nån ni inte umgås med då, kanske lättare att tacka nej i alla fall
Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?