Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?
Lider med er som har oregelbundna cykler. Blir tokig denna månad efter ivf när jag tydligen inte har någon aning när jag har ägglossning... :-\
Lider med er som har oregelbundna cykler. Blir tokig denna månad efter ivf när jag tydligen inte har någon aning när jag har ägglossning... :-\
Ja det är jättejobbigt när dem är oregelbundna och jag som inte haft tydliga äl-tecken innan. Men pergo har gett mig det iallafall.
Kikar in här och kollar hur det går för er. Vad tråkigt med misslyckades ivf-försök! M o m, du vet väl att hormonerna vid ivf ofta rubbar kroppens egna hormoner så det kan ta några cykler innan de går till det "normala"? Särskilt första cykeln blir ofta rubbad. Jag tror inte att jag träffat någon med misslyckad ivf som inte fått det
Situationen är precis den samma för mig! Jag tror att värken som jag kände i tisdags var själva ägglossningen för de senaste dagarna har jag inte känt nåt alls. Hade inga äl-flytningar så jag tror fortfarande hormonerna spökar. Skönt att du upplevt samma. Nu känner jag mig lite lugnare. Jag tror inte alls på denna cykel. Fick bara till det i söndags. Bara mensen kommer om drygt 1,5 vecka är jag nöjd.
M och m: Idag kom äl-flytningar. Tror att det blir äl till helgen. Det kom två veckor efter att mensen tog riktig fart och inte från de första blödningarna. Som sagt. Kroppen är lite småskum.
Jag ÄR gravid!!!
Tog CB igår kväll som visade svagt men synligt, och nu på morgonen var det tydligare
Tack för allt stöd och pepp, hade nog inte orkat senaste månaderna utan er! Och kan jag så kan ni!
(Bisolvon is the shit! )
Jahapp då har Någon skurit i mitt hjärta igen. Dottern tog fram ett fotoalbum från hennes första år. Första bilden är på stormagen dagen hon föddes... :'(
Grattis Liten till!
Sonen är väldigt jobbig just nu och det blir inte bättre när vänner säger att det är bara för att han är ensambarn, hade vi haft flerbarn hade han inte fått utrymme att bete sig och vi hade inte hunnit ta hand om hans minsta skrik...
Vissa vet, andra inte. Men faktiskt igår var det en kompis som sa något sådant trots att hon vet. Så oerhört sårande!
Känner att jag är på bristningsgränsen. Sonen är extremt trotsig, skriker, kastar grejer, säger endast dumma dig och sådant. Jag har extremt mycket på jobbet, mer än nånsin. Dessutom har jag ivf:en som jag nu mår enormt dåligt av, framför allt är jag så oerhört trött. Sen är det så stressande att detta är tredje försöket, vet inte vad vi gör om det inte lyckas. Imorrn ska jag på ul, då får jag reda på vilken dag det blir ägguttag. Preliminärt på torsdag, men då har jag egentligen väldigt svårt att vara borta från jobbet. Det vore kanon om det kunde bli redan på onsdag, eller kanske fredag.
Liten till: Grattis!
Mom11: Jag förstår verkligen att du tycker att det är jobbigt. Sådana där kommentarer ska man inte behöva ta. Min son är också tre år och är mellan varven också hemskt trotsig och säger sårande saker i stil med "försvinn, jag vill inte ha dig" etc. Man kan bli tokig och ledsen för mindre. Hoppas du har möjlighet att ta pauser och lämna över till någon annan. Och att du kan hitta på saker för din egen skull. För min del försöker jag njuta av pauserna i vardagen, t.ex. att jag åker iväg och storhandlar medan jag kopplar bort allt där hemma.
Här på jobbet ägnades hela morgonfikat åt att prata nyfödda bebisar och förlossning. Genast kom den förbannade smärtan fram igen. Varför är just vi i den här situationen...? Jag vill ju kunna ha sex och bli gravid som alla andra.