• M  och  M

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Fröken Frågvis skrev 2013-05-27 20:38:43 följande:

Lyckas inte länka från mobilen men om du gör en bildsökning på "medicinspruta" på Google så har andra och tredje bilden en sån där kant/krage längst ner ovanför pipen. Men det låter ju inte som att du har en sån lycka till nu!
    Tack, förstod till sist vad du menade Men som sagt, vi hade ju en utan kant redan. Vi har nu kört heminseminering 4ggr under denna vecka. Sambon fixade det inte själv så har fått hjälpa till så sterilt och ointimt blev det då inte :-P Vi satsade på dag 8,10,12,14 och nu en gång till på dag 16. Då har vi baske mig täckt in denna månad! Jag tycker det har funkat bra måste jag säga. Det känns verkligen som du skrev tidigare som att det håller sig kvar mkt längre. Funderar nästan vars det tar vägen, för det kommer liksom inte ut så som det brukar göra efter samlag...hm..skumt.. Nu sen är det ju bara att väna och se då om detta lilla experiment gav nåt resultat.. Hatar väntan... 
  • M  och  M
    Fröken Frågvis skrev 2013-06-03 21:24:18 följande:

Håller tummarna för er! När ska du testa? Själv har jag en deppig månad. Maken är bortrest med jobbet och uppenbarligen tog han min äl med sig också. Dag 19 idag men fortfarande bara negativa tester. Har ringt ivf-kliniken nu och ska på ett första läkarbesök nästa fredag. Hoppas komma igång med Ivf direkt när de öppnar igen efter semestern. Livrädd för att misslyckas eftersom det är "sista utvägen" men just nu har vi inga bättre alternativ... Ursäkta avsaknad av radbryten, skriver från mobil.
    Tack! Hela heminsiminationsgrejen känns ju lite skum och lustig så egentligen har jag inga förhoppningar denna månad alls på att lyckas. Samtidigt tänker jag om jag inte har några örväntningar så kanske det lyckas just därför, så på nåt konstigt vis har jag ju ändå förhoppningar :-/ BIM är ju dock först om typ 2 veckor..dryyyygt

Ja kan tänka mig skräcken att man inser att man är vid på något vis sista utvägen och om inte den heller funkar då vad gör man då liksom?????!! Hemska tanke. Hoppas ni får tid snart och att ni ännu bättre plussar innan dess!! 
  • M  och  M
    Maramina skrev 2013-06-03 22:04:20 följande:
    Blää. Idag var sista dagen som mensen kunde komma för att vi skulle kunna köra IVF innan semestrarna, men icke. Nu är den fem dagar sen och både mens och positivt gravtest tycks vara långt borta Tydligen är det rätt vanligt att första "riktiga" mensen efter misslyckad IVF blir sen. Så tidigast den sista juli kan jag börja med sprutorna, men det är ju förutsatt att mensen kommer max tre dagar tidigare. Så i augusti borde jag i alla fall kunna börja spruta igen. Förutsatt att vi inte lyckats själva innan dess, vilket chansen är liten att vi kommer att göra. Det betyder att vi kommer att ha passerat två år försök vid det laget. Nu vill jag bara få våra sista försök avklarade, jag vill gå vidare med mitt liv. Antingen som blivande tvåbarnsmamma alternativt som en nöjd mamma till en dotter och nöjd med det. Jag vill ju lägga min energi på annat än att stå stilla och trampa och aldrig komma ett endaste steg framåt!
    Hm hoppas det går vägen!!! Ja det känns verkligen som man står fast i livet och stampar. Rebusen "Vad är det so går och går men aldrig kommer till dörren" har fått en helt ny innebörd... :-P
  • M  och  M
    Maramina skrev 2013-06-04 19:57:10 följande:
    Är det inte så typiskt, idag på eftermiddagen kom mensen. Om den ändå skulle vara sen kunde den väl ändå ha väntat en dag till, i alla fall? Om den hade kommit ett dygn tidigare, ja, om den hade kommit bara 16-17 timmar tidigare så hade vi fått köra på nu med behandlingen. Nu får vi istället vänta två månader.

Nä du skojar??!! Men såå surt! Varför det så petig då?
  • M  och  M
    Snusann skrev 2013-06-05 09:09:53 följande:
    Hej alla...

Ny här! Har en son född 2010 och längtar så efter ett till barn. Verkar inte ha problem med att bli gravid men får missfall efter missfall. Har läst lite grann här inne och jag ser att många kämpar... Jag tycker det är otroligt tufft även om jag inser att många har det värre än oss men detta plus lite andra saker har gjort mig heldeppig.
    Tappat lusten till allt, det är inte ens kul att ha sex längre...

Tänker att jag ska försöka njuta av sommaren och en längre ledighet med min son... <3    
    Bra att du hittat hit!

Ja du, här inne vet v nog alla hur tufft det är att inte få det efterlängtade syskonet. Och vad hemskt att få plusset och känna lyckan och sen bara få mattan bortdragen under fötterna på en och få missfall på missfall ;-(

Känner igen mig i deppigheten. Har varit jättedeppig länge. Sista månaden har det av någon anlending känts lite bättre. Har känt lite som att ja någon gång är det min tur, gäller bara att ha tålamod att vänta in den och fortsätta tro att loppet inte är kört (än fast det MÅNGA ggr känns så...)
  • M  och  M

Så är man där då, en vecka efter äl och letar tecken och symptom än fast man sagt att man inte ska... :-\

• M  och  M
    Alvia skrev 2013-06-09 20:45:57 följande:
    Jag kan knapt tro det, vi fick till det. BF i mitten februari ugefär. så härligt, vi har forsökt í över tvo och ett halvt år. äntligen tog det sig. 
    ღ ♥ ღ Flicka född Juni 2008 ღ ♥ ღ Drömmer ღ ♥ ư

Stort grattis! Vilken lättnad och glädje du måste känna.
  • M  och  M

Så jävla less. Känner mensen på G. Är det så livet ska vara hädanefter? Allt står på paus jag är helt känslokall och allt är indelad o tvåveckorsperioder.... Fan. Jag vill leva!

• M  och  M

Talade med en vän som är höggravid efter att ha lyckats på första försöket. Sa att vi hade misslyckats för 11e gången. Får till svar att vilket dåligt ordval jag väljer. Blir inte lättare för att man tänker misslyckats. Blir en dålig spiral. Tack, precis vad man behöver höra. Undra hur hon hade känt i samma sits..

• M  och  M
    moderlig skrev 2013-06-15 09:38:32 följande:
    Surt...känner igen mig..de fattar precis ingenting .det är inte lönt att förklara ens. Vad de än säger så blir det så fel! Träffade oxå på en vän som blev gravid igen typ utan att försöka och vi skulle nog vart i samma v om jag inte fick mf det kändes förjävligt jobbigt..va tvungen o bara gå annars hade jag börjat böla i affären . Det är jobbigt att bli så ensam när ingen förstår en/tycker man reagerar "fel". Skönt att kunna lufta med er här!!

Eller hur! Här finns folk som förstår i adjö la fall hur tufft och psykiskt påfrestande det är
Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?