Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?
Jag känner att jag vill verkligen få ett slut på det här. Jag vill så gärna ha ett barn till, men jag vill inte fortsätta med försökandet i evigheter. Och jag vill återigen kunna börja ha mys med mannen när andan faller på utan att tanken om hur man ligger till i cykeln dyker upp som gubben i lådan, och jag vill kunna gå vidare med mitt liv utan att behöva mer eller mindre medvetet leta efter symptom och hoppas. Jag vill helt enkelt få ett slut på det här som är bebisverkstad! Jag tror helt enkelt att jag har kommit väldigt långt med att bearbeta tanken att blir det inget med IVF så blir det inte fler barn. Och jag känner mig ganska lugn i den tanken. Acceptansen har börjat växa till sig helt enkelt. Fast jag tror ju verkligen att det kommer att lyckas. Inför första försöket var jag helt inställd på att det skulle misslyckas. Nu är jag precis lika inställd på att det kommer att lyckas. Jag kommer att få mitt plus och jag kommer att få vara gravid än en gång. Och jag kommer att få vara med och föda ett syskon till min dotter och jag kommer att få uppfostra ett barn till, och jag kommer att få se denna att växa upp. Det tror jag verkligen på.
Jag önskar jag kände mig lika säker som du på att jag kommer att lyckas. Vissa dagar gör jag det. Men snabbt vaknar jag till och känner att nä, vad är det som säger att vi kommer att lyckas. Vi kanske lika gärna inte gör det. Vi kanske har upplevt den en gång och det var sista gången. Vi kanske aldrig får vara med på denna fantastiska resa igen. Vilket är det enda jag vill. Jag lever för detta! Och jag ösnkar jag kunde få ett svar att ja inom 3 år eller 5 år så har du en bebis. Skulle jag veta det så skulle jag kunna vara lugn och slappna av och kännas okej jag kan vänta de åren. Men det är ovissheten som är så jobbig. Att inte veta om det blir denna månad eller om 5 månader eller om 2år eller om vi klarar det sjölva eller måste ta hjälp av IVF eller vad. Gaah! Blä! Suck! Fan!