Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?
M och m: Skönt att du ser sprutorna som en hjälp! Jag tror att jag lugnar ner mig lite när jag väl börjar. Det är nu innan som allt känns extra konstigt. Snart är det förhoppningsvis normalt i den dagliga rutinen att ge sig själv sprutor. Jag hoppas såklart att vi också ska lyckas direkt även om statistiken säger att det är större chans att vi misslyckas.
Jag försöker hålla fokus här och nu. Passa spray- och spruttiderna, men inte reflektera alltför mycket framåt och bakåt.
Vi får se hur vi gör med sonen. Om tiderna ligger så han kan vara på dagis är det att föredra. Annars får vi ordna barnvakt vid själva äggplocket. Vid äggplocket skulle det kännas konstigt att ha honom med. Det tar ju en längre stund + att jag ju kommer ha morfin i kroppen. Vid insättning hade det nog inte spelat så stor roll. Hur ska ni göra?
Sambon ville ju inte ha ett tre pack så för honom är det inte självklart att försöka igen. I mitt huvud tänker jag dock att vi ska ge det tre försök. Jag har ju också ett myom som ju finns med i bilden och om vi skulle misslyckas kanske det bör opereras bort och att man kan försöka igen någon gång. På senare tid har jag också tänkt på adoption som en lösning om vi inte lyckas med IVF. Är det så att vi kommer fortsätta som en enbarnsfamilj riktar jag in mig på att se vilket mirakel sonen är. Att försöka se fördelarna med att ha ett barn och inte två. Hur har ni resonerat i den svåra frågan?
Jag vet inte hur jag tänker i den frågan. Jag vågar inte tänka dit. Är sån sorg. Min man är mer inställd på att ha vi gjort ivf nu ett trepack och det inte funkar då är det så, då var det menat att vi bara skulle ha en och så får man leva med det. Och så önskar väl att jag tänkte också, men det är lättare sagt än gjort. Kommer nog aldrig kunna sluta längta eller sörja. Vet inte hur det skulle gå till.
Jag är ensambarn själv och jag känner verkligen att jag tycker min dotter förtjänat ett syskon!