• M  och  M

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Var på första mötet med läkaren på IVF-kliniken idag. Kändes bra, kändes proffsiga. Det blev bestämt att när nästa mens börjar så kär vi igång det kortare programmet. Så om några veckor blir först ivf-försöket. Hämtade ut massa sprutor och mediciner och hej och hå.

Hade ju inte tänkt berätta något på jobbet men känns svårt att få till alla besök när man har ett heltidsjobb... Två-tre besök på kvinnokliniken för blodprov och ultraljud och så två besök på annan ort för utplock och insättning... Många vita lögner på jobbet som är frågan hur man ska få till...

• M  och  M
    Kingston skrev 2014-08-20 17:35:02 följande:

Välkommen till er nya!

Lider med er båda två! Precis som vi alla göra här inne.

Jag önskar verkligen att vi får se lite "pluss" här snart. Det vore verkligen på tiden :)

M och M: shit va spännande! Hux flux så är det igång! Får jag fråga vad ni har betalt och hur ni finansierar det?

Nu bara måste det vara eran tur! Lycka till!

Ja det gick undan när det väl hände :-P Lite skräckblandad förtjusning. Hoppas och tycker det låter lovande, men vågar ändå inte...

Vi har sparat ihop kostnaden på 60000kr för trepack. Sparat allt som inte varit nödvändigt. Vi har inga lyxjobb så men vi har kunnat prioritera detta under många månader. Mannen kanske får bruttoavdrag, men sen tillkommer ju kostnad för medicin också, 2200kr idag bara till exempel. Så slutnotan blir ju högre än 60000 gissningsvis.
  • M  och  M

Vårt 3-pack innebär tre färskförsök, ett frysförsök och kostnaden för infrysning av fler embryon ingår. Känns ju lite "surt" om man skulle lyckas på första försöket rent pengamössigt, men samtidigt tänker jag att pengarna är inte det viktiga och det känns lugnare att ha det i ryggen om man inte skulle lyckas på första. Men är ju smart att använda frysförsök också istället!

• M  och  M

113000 kostat det vårt 3-pack innehåller om man betalar enskilt, så bra rabatt eller vad man ska säga....

• M  och  M

Ett färsk försök 32000kr och återinföring av Frysta kostar 13000kr exkl de 4000kr det kostar att frysa. Så tycker 3-pack kändes bäst

• M  och  M
    MoM11 skrev 2014-08-22 14:29:26 följande:

Hej!

Här är en till...

Har ett barn som blev till direkt efter ppillerstopp, började sedan direkt efter amningen försöka med syskon och då plötsligt funkade det inte! Över 2 år har vi försökt. Gjort alla kontroller och allt ser fint ut. De säger bara att det är åldern (men jag har bra amh osv).

Någon av er andra som har fått någon förklaring på vad som är fel? Jag funderar på om något kan ha hänt vid förlossningen men det är inget jag fått något gehör för.

Välkommen! Nä ingen förklaring. Funderar på samma som du, något måste ju hänt under förra graviditeten eller förlossningen som gör det svårare, någon slags förändring. Vad vet jag inte, men nåt som inte läkare, undersökningar och kontroller kan se...
  • M  och  M

Om man enligt tester av Progesteron har ägglossning är det någon idé att ta pergotime då?

Undrar också om den undersökning av livmodern. Tänk om man fått befruktade Ägg flera gånger men de inte vill fästa... Hur vet man det..? Och då hjälper ju inte ivf heller... Ska ju ta såna Progesteron-tabletter efter insättning så de kanske kan hjälpa då....?

Jag har ätit lchf i 1 1/2 år. Men eftersom jag inte hade några problem med nåt innan, vikt eller mens etc så har det inte gjort någon skillnad på det. Bara att jag mår allmänt bättre.

• M  och  M

Frågade läkaren på IVF-kliniken om pergotime men eftersom han sa att det såg ut som på testerna att jag hade ägglossning så trodde han inte det skulle göra så stor skillnad. Spolning trodde han inte heller skulle hjälpa iom att mina äggledare ser fina ut, ser ut som fri passage och ingen vätska osv...

Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?