Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?
Känner av min äl varje månad och har varje månad mer eller mindre prickat in den dagen jag känner som mest. Men vad fan har det hjälpt.
Känner av min äl varje månad och har varje månad mer eller mindre prickat in den dagen jag känner som mest. Men vad fan har det hjälpt.
Så, då var blodprovet taget. Tur jag kunde göra det på lab på sjukhuset så gick det att göra innan jobbet så ingen behöver ana. Dåligt av antingen kvinnokliniken eller lab att inte skriva upp att jag skulle komma idag denna tid. ???? Tur det gick ändå!
Imorgon måste jag dock dra en vit lögn då jag på förmiddagen ska iväg på ultraljud. Känns sådär :-\
Ni som inte gör ivf, tycker ni det blir för mkt prat om det här nu? Förstår det isåfall. Så då får jag sluta isf med det
Och där sjönk humöret igen... Sambon har huvudvärk, inte migrän men nästintill. Känns helt kört denna månad med nu
Faaaaaaaaan!!!!!!!!!!!!!
Jag tror inte att du behöver oroa dig att du har varit nedreglerad för länge, jag känner flera som varit nedreglerade betydligt längre än så innan de fick börja med sprutorna. Du behöver inte heller oroa dig för att det inte händer något, jag kände inte (vad jag kan minnas) så mycket vid mina IVF:er och ändå fick de ut 17 respektive 15 ägg per gång. Sedan så är det vanligt att dosen justeras under behandlingen, både uppåt och neråt så du behöver nog inte oroa dig för det heller! Du ska se att allt kommer att gå bra nu!
Liten till>> Irriterande när man inte får till det, har också haft såna stunder. Men nu har ni ändå haft i några dagar och simmarna lever ju ändå i flera dagar, så chansen är ju ändå stor att dem hittar rätt.
M och M>> För min del gör det inget med IVF-snack, bara intressant att följa allas väg och kanske blir att man hamnar där själv sen, då vet man ju lite mer via er.
chasingdreams>> Det är många stunder jag har som inte alls är positiva kan jag säga! Men tur att dagarna är olika, så man orkar kämpa vidare.
Jag tror inte att du behöver oroa dig att du har varit nedreglerad för länge, jag känner flera som varit nedreglerade betydligt längre än så innan de fick börja med sprutorna. Du behöver inte heller oroa dig för att det inte händer något, jag kände inte (vad jag kan minnas) så mycket vid mina IVF:er och ändå fick de ut 17 respektive 15 ägg per gång. Sedan så är det vanligt att dosen justeras under behandlingen, både uppåt och neråt så du behöver nog inte oroa dig för det heller! Du ska se att allt kommer att gå bra nu!
De hörde aldrig av sig från kliniken nu i eftermiddag så då måste ju doseringen på sprutorna gett de resultat som var tänkt så långt...
På andra försöket. Trots många ägg var de inte av så bra kvalitet så då blev det inget till frysen och ett tillbaka. Andra gången fick jag ett tillbaka och tre till frysen. Jag har glömt mycket men om du vill veta mer om hur det var för mig så kolla på min blogg, drommaravsilver.wordpress.com. Det är ungefär ett år sedan vi gjorde andra försöket (så att du slipper leta och slipper läsa om hur livet blev sedan). Jag har även märkt de flesta av dom inläggen med just "IVF".
Tog första Orgalutran-sprutan ikväll. Den som ska förhindra ägglossning. Den kändes lite mer, var liksom tjockare och trögare att få in. Men långt ifrån jättehemskt.
Vet inte chasingdreams hur du tyckt? Visst tar man den på samma vis som gonal-f? Bara trycker den rakt in i bilringarna liksom? stod nåt om att man skulle föra bak kolven för att se så man inte stuckit i ett blodkärl, gör du det?
Tycker jag känner lite stickningar och drag i magen ibland. Kanske är äggen som växer till sig...