• M  och  M

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Liten till skrev 2014-09-04 18:53:33 följande:

Men fy fan. Jag förstår att det var hårt. Usch.

Man är ganska konstig ändå. Jag var då ledsen i måndags för att det inte var nåt, men idag räknar man dagar till ÄL igen och BIM. Och är faktiskt inte sådär förkrossande ledsen som man ibland är. Är faktiskt ganska nöjd och glad med livet, även om det skulle bli helt komplett med en liten till.

Men åh vad härligt att du ändå känner så

Man är ju snabb ändå på nåt vis att ställs om sig från total katastrof när mensen kommer och några dagar framöver till att ta nya tag och satsa på nästa är igen.
  • M  och  M
    Kingston skrev 2014-09-05 11:08:16 följande:

Ska till veterinären i em och förhoppningsvis få lite mer svar...

Har så ont i magen över det här med hunden. Orkar bara inte med ett negativt besked just nu... Och vad i hela friden ska jag säga till våran 3åring om vi måste ta bort hunden??

Orkar som sagt inte med det också just nu. Har ju nog med mig själv och alla dom andra problemen :(

Åh fy vad jag lider med dig! Har också en hund, 8 1/2 år, och tänkt många gånger att jag inte skulle orka om det skulle hända henne något nu. Dels för att allt är som det är just nu med allt annat men också för att hon är så bra tröst och vän. Och att förklara för barnet

Jag märker allmänt att jag inte orkar med andra människors känslor. Att andra blir ledsna, arga, upprörda osv det går liksom inte. Jag orkar inte ta in det nu. Har nog. Med mitt. Någon fler som känner så? Jobbigt att jobba på förskola av den anledningen också där barnen känslor går till alla extremer varje dag...
  • M  och  M
    Kingston skrev 2014-09-06 09:15:04 följande:

Igår kväll hade jag världens "breakdown"!

Dels för hunden, men sedan fick jag veta att en bekant är gravid (igen)...

Detta i kombination med hopplösheten man känner för våran bäbisverkstad fick mig att bara bryta ihop fullständigt.

Fan, jävla, helvetes SKIIIIT!!!!!

Så nu har jag sagt det...

BLÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ
  • M  och  M

Om vi inte fått missfall i januari skulle vi bara ha typ tre veckor kvar nu på graviditeten :-\

• M  och  M
    jamka skrev 2014-09-07 16:31:42 följande:

Hur gamla är ni? Svårt att tro att det lyckas för mig, mitt hopp blir mindre och mindre. Ju närmare 40 desto mindre chans känns det som. Nu är jag 37 och min man 55. Och vår son 7 år. Inga syskon:( 

Jag 33 år och min man 36år. Tycker inte åldern borde vara helt emot oss än men...
  • M  och  M

Läkaren på IVF-kliniken tyckte inte pergotime var någon större idé då jag hade tecken på egen äl och bra reserver. Trodde det bara kunde dra ut på tiden mer. Plus att man kan ju få alldeles för många Ägg vilket kan leda till problematik och flera befruktade Ägg vilket kan vara riskfyllt. Så testade inte det innan ivf.

• M  och  M
    Kingston skrev 2014-09-08 20:03:17 följande:

M och M: ja jag fick den uppfattningen också. Men eftersom man skulle följa upp med UL så antar jag att det är sådant som skall kontrolleras, så kan man ju eventuellt reglera dosen.

Jag vet inte vad som är rätt och fel. Men jag är ju desperat så jag är villig att prova innan IVF.

Förstår det!
  • M  och  M
    MoM11 skrev 2014-09-08 17:54:56 följande:

Kingston - jag har fått pergotime trots egen äl. Tog 4 kurer förra året som tyvärr inte hjälpte. Nu testar jag två kurer igen, samt en del annat som lchf kost och en del kosttillskott. När jag blev gravid med sonen åt jag lchf och jag har läst att det kan hjälpa. Hoppas så mycket på denna månad, annars blir det ännu ett ivf försök.

Äter också lchf sen 1 1/2 år tillbaka. Mest för välmående skull då jag är normalviktig. Kommer aldrig vilka äta på annat vis. Mår mycket bättre av den kosten på alla vis. Än fast det inte hjälpt oss i barnverkstaden..
  • M  och  M

Har BIM här i dagarna och när mensen kommer (tror inget annat längre) är det dags för att börja med sprutor för ivf på dag 2 eller 3. Snart kör vi! Gaah!

• M  och  M
    Kingston skrev 2014-09-09 13:35:35 följande:

Jag skall också äta enkelkur men jag verkar ju ha regelbunden och bra äl i mig själv så man blir ju lite nervös för vad pergotime skall göra med mig.

Men risken för tvillingar är jag absolut beredd att ta. Hellre två än ingen alls...

Däremot e man ju inte sugen på fler än så eller cystor och skit!

Det klarar jag mig bra utan ;)

Ringde för att boka tid för spermaprovet idag... Aaaaas låååång väntetid. Så Näe... Vi hinner inte få gjort det i tid till nästa mens heller. BLÄ för all denna jäkla väntan (ursäkta att jag svär men ibland blir jag bara så trött!)

Känner också så, hellre tvillingar än inga alls alla gånger i veckan vilken tid på dygnet till 1000% absolut!
Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?