• Gweny

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Min läkare ringde upp iallafall i em, hon är alltid så snabb, jätteskönt.

Hon sa att jag ska höra av mig när mensen är igång och då ska vi boka tid för spolningen, sen skickar hon remiss för IVF på Sahlgrenska. Blev väldigt nervös när hon sa det, men då kommer vi iallafall stå i kön och förhoppningvis kanske få lyckas själva innan dess!
  • Gweny

M och M>> låter välförtjänt att få bara vara!!

Kingston>> uch vad tungt det är! Man får ju lite nytt hopp och att många ändå lyckas med pergotime. Hur många kurer ska ni få köra? Här blir det ju inga mer nu, dock kan ju effekten sitta i månaden efter, så kanske kan hjälpa till för nästa försök.

• Gweny
    Kingston skrev 2014-11-11 12:30:17 följande:
    Har bara fått en kur till så jag kör väl igång med den direkt. Sedan blir det någon månads uppehåll (pga utlandsresa) därefter ville läkaren eventuellt prova något annat, men jag vet inte vad det är.
    kanske hormonsprutor, dem ska ju vara lite mer starka eller hur man säger. dock stor risk för överstimulering. Men hoppas ni lyckas innan dess.
  • Gweny
    Kingston skrev 2014-11-11 14:04:37 följande:

Vet inte egentligen vad jag skulle med hormonsprutor till... Har egen regelbunden ägglossning och mens, så varför jag provar Pergo vet jag faktiskt inte. För att bättra på kvaliteten?

Dessutom så reagerade jag exemplariskt på pergotime. Stora, fina blåsor och perfekt slemhinna redan på dag 12... Bättre förutsättningar fanns inte sa läkaren. Så det gör ju att det känns om möjligt ännu mer hopplöst nu!

En nackdel med pergotime är ju att äggen som släpps inte alltid är dem bästa(släpps ändå just för stimuleringen) så oftast ägget som krånglar. Så nästa gång kan det ju faktiskt vara ett fint guldägg. ge inte upp än. Många lyckas ju ändå inom 3:kurer.
  • Gweny
    Liten till skrev 2014-11-12 08:16:39 följande:

Ja jag var orolig hela tiden för det kändes inte bra. Men såg ett hjärta i 5+3. Sen 1 1/2 vecka efter så kände jag att nåt va fel så då gjorde jag ett nytt. Då hade det dött bara någon dag efter första vul.

Nu känner jag ingenting igen och är livrädd.

Finns det ingen privat i närheten av dig då? Här kostar det 300 och ingår i högkostnadsskyddet.

Uch lider med dig. Kommer också vara jättenervös Ifall vi lyckas igen. Var ju också på vul, några dgr senare så försvann alla symtom och var ma. Men som redan nämnts, vissa känner inget och det är bra. Alla graviditetet är olika.
  • Gweny
    M och M skrev 2014-11-12 09:59:23 följande:

Tycker det är jobbigt att det kan bli missfall utan att man ens vet det. Då är det ju "bättre 'det blöder...

Precis. Vissa går ju många veckor ovetandes om ma. Jag blödde inte eller hade ont. Var det att symtomen försvann... tjatade till mig en tid.
  • Gweny
    M och M skrev 2014-11-12 11:18:04 följande:

När ska man annars få veta det? Vid rutinultraljud o typ v.18-20? :-O

Typ... eller om det till slut kommer igång! Vet vissa som blivit nekade koll och vissa som gått i måånga veckor i tron om att allt är bra. Jättehemskt ju!
  • Gweny
    MoM11 skrev 2014-11-12 16:25:22 följande:

Det verkar som mensen är påväg. Jag tror jag dör. Över 100000 i ivf kostnader hittills. Hur går man vidare nu. För första gången känns det som det inte blir fler barn och det skrämmer mi nåt oerhört. Vet inte om jag nånsin kan bli lycklig. Delar inte denna känsla med min man. Vet inte om jag orkar fler ivf men ser inga alternativ. Kanske utomlands men var i så fall. Får vara någonstans där de gör individanpassade behandlingar. Då måste man överväga att berätta både på jobb och för familj (ta ledigt, åka utomlands osv). Känner sådär lagom mycket för släktkalas på mannens sida ikväll. Som tur är inga bebisar.

Usch, jag som hade sån bra känsla, till och med illamående igår. Sjukligt trött. Tänkte teata imorgon. Varför kan det aldrig vara min tur.

Fy vad tungt!! Kram.
  • Gweny
    Fru Karlsson skrev 2014-11-13 10:51:26 följande:

Jaha,ännu ett försök misslyckat.Inte gravid.Men det var ju väntat.aTänkt på det med hur orättvist och kämpigt livet är för vissa.De flesta normala blir gravida nästan direkt när de bestämmer sig för det.Fär andra kommer det aldrig bli något barn och får fortsätta leva i sorg.Jag får släppa detta och försöka leva med detta att det inte blir fler barn.Tycker såfruktansvärt synd om sonen som aldrig kommer få några syskon.Denna helgen kommer sambon vara ledig hela helgen och vi ska ha mysko med film och mys.Hur ska jag orka vara glad och kunna släppa denna sorg,livet står stilla och ingenting känns roligt.

Men uch vad tråkigt! Varför funkar det bara inte. som du säger...andra lyckas snabbt utan problem. Är så trött på detta. Och trött på folks frågor och lommentarer och se/läsa om andra som är gravida.
  • Gweny

M och M>> tack detsamma. Du är alltid välkommen igen, kanske med roliga nyheter.

Fru karlsson>> uch vad tråkigt, min är beräknad imorgon. ja vanliga trådar och BIM-trådar gick jag ur för längesen, blää!

Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?