• Gweny

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Det känns i kroppen, som den förbereder sig för mens, så är inte hoppfullt här heller! suck!

På råga på allt, så drömde jag i natt att vi fick barn, en liten nyfödd, fy sjutton hur det kändes pina när klockan ringde och man inser att det bara var en dröm och det kändes så verkligt. Vakna upp till sin mardröm istället.

• Gweny
    Fru Karlsson skrev 2014-10-07 10:33:29 följande:

Var inte meningen att skriva två gånger

Uch lider med dig. Fruktansvärt tärande och det tar upp ens tankar och påverkar hela vardagen. Det är verkligen inte rättvist. Kram!
  • Gweny
    Fru Karlsson skrev 2014-10-07 10:37:39 följande:

Enligt app ska jag ha mens på Söndag men känner inga symptom på det och inga gravid symptom heller.När brukar mensen komma när man ätit pergotime?

Är precis som kroppen stängt av,nu får jag väll inte mens heller...

Min cykel gick ner till normal längd med pergo. Inte varit på länge. Dag 32 nu sist. Får se nu på 2a försöket . Hoppas såklart slippa den helt.
  • Gweny

M och M>> nej....åhhh vad tråkigt. kram!!

Fru karlsson>> Man ser allt ett streck. du får testa med ett digitalt.

Själv känns det som innan mensen ska komma, så går bara och väntar...

• Gweny
    Chasingdreams skrev 2014-10-08 16:25:00 följande:

Här kom också mensen. Ruvardag 9. Jävla skit helvete.

va men inte du också....!!! Nää vad ledsen jag blir för eran skull. Inte såhär det skulle gå ju.   kram!!!
  • Gweny

Det bara måste gå för er!!! Ge inte upp ännu tjejer. läst flera bloggar med IVF-tjejer som lyckast, även med frysförsök. Vi alla måste få ett lyckligt slut på denna färd, bara måste bli det.

Jag lider så med er och hade velat ge er en stor kram i allt elände.   I allt jobbiga, så är det så skönt ändå att få skriva här och tjöta med er andra.

• Gweny

Nu på morgonen känner jag ännu mer i kroppen att den förbereder sig för mensen, så det är bara att inse fakta. Efter alla dessa månader, börjar man snabbt känna igen det tyvärr. Varje nya bakslag är så förbannat tungt, hur ska man orka. Denna omgång har sambon varit så hoppfull med, så kommer knäcka honom, suck.  

• Gweny
    Kingston skrev 2014-10-09 08:59:13 följande:

M och M: www.adoptionscentrum.se/sv/Adoption/Adoptionsprocessen/

Där kan du läsa lite. Kostnaden ser du om du klickar på länderna, väljer land och trycker läs mer.

Det kostar ifrån 200 000 och uppåt beroende på vilket land.

Hunden är också ett dåligt skött kapitel!

Veterinärerna vet fortf inte vad det är och vi har snart "slösat bort" försäkringsersättningen på att ta om samma prover och göra samma tester flera ggr. UTAN RESULTAT!

Dessutom ringer dom inte tillbaka som utlovat och skjuter på tider. Sist pratade dom operation och då sa jag att jag ville ha ett kostnadsförslag på det då jag troligen kommer få bekosta det själv.

Då tyckte dom att "eftersom han är så pigg, kan vi vänta med op till nästa försäkringsperiod. Dvs NÄSTA SOMMAR"??!?! Jomensåatte... Jag låter nog min sjuka hund gå med det till nästa sommar! Rikspucko!!

Men hallå..vad är det för folk? Tycker återigen, ni borde söka upp någon annan veterinär/djursjukhus, dem har ju tydligen inga svar! uch, stackars eran hund.
  • Gweny
    Fru Karlsson skrev 2014-10-09 13:33:18 följande:

Vill tipsa om en otroligt fin låt av Sarah dawn finer "till dig"
    Sök på youtube,beskriver i ord precis hur man känner i den här situationen,börjar gråta varje gång jag hör den

Ja den är väldigt fin. Även "I would die for that" dem 2 låtarna kan jag lyssna på och snyfta lite till ibland. 

• Gweny

Jag som ensambarn, tyckte det var ok som barn. Men nu som vuxen hade jag gärna haft syskon att träffa och dela på ansvar när ens förälder blir äldre, fixa kalas ihop, få bli faster/moster osv  

MIn sambo vill ju gärna ha 2 barn, men denna process har varit så fruktansvärt jobbig på alla sätt, så känner att vi får vara glada om vi lyckas få 1, tror inte jag orkar gå igenom detta igen.  ska ju tillägga att jag har ju 2 sen innan också, som är ganska stora, men inte han.

Vi pratade lite om adoption igår, just för ni pratat om det lite här i tråden. Tänkte jag ska höra med honom, men han var nog inte så inställd på det. Är ju en lång och dyr process med. Utan går det inte nu, får vi hoppas på IVF.

Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?