• Gweny

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Fru Karlsson skrev 2014-10-28 11:58:16 följande:

Vi får hoppas den kommer.Enligt min app och alla äl uträknare ska det bli på Torsdag fredag.Tycker bara det är konstigt äl stickan igår kväll såg ut och kunna bli positiv när som sen idag inget.I lördags på dag 11 kan jag inte haft,jag litar inte ett skit på stickorna så har bett sambon köpa ett paket clearblue äl test efter jobbet:) De enda testen som går och lita på tycker jag.Men hur har din äl kommit efter pergotime den månaden du har uppehåll? Tidigare eller som vanligt? För jag har naturlig äl nu och uppehåll med Pergo denna cykel.

Bara för jag skrev mitt inlägg, så gick jag sen på toaletten och fick då se den typiska äl-flytningen, så är nog på g nu då.

på 1a kuren kom den på dag 17 och på 2a kuren kom den på dag 15, så varierat lite.  så vågar inte lita helt på dagar, så får  mysa på massa, för att gardera, hehe.

Vi har ju lite knep nu med, så det går lite lättare för sambon med(som har lite prestationsångest).  

så håll tummarna nu är ni snälla!!  3e gången gillt måste väl kunna slå in ibland?
  • Gweny
    Fru Karlsson skrev 2014-10-28 13:33:25 följande:

Okey:) Jag fick det igår så det känns ändå som jag har äl.Ska se vad clearbluetestet visar sen:) Är på dag 15 idag då brukar äl vara.Jag håller tummarna stenhårt för oss Gweeny! Då borde vi ha bim samtidigt också?

Ja då ligger vi ju lika! Spännande.
  • Gweny

Jag hade tydliga äl-tecken igår och vi har täckt upp bra! Hoppas på några ggr till, sen börjar den jobbiga väntan på bim igen!!!

• Gweny
    Fru Karlsson skrev 2014-10-29 16:12:43 följande:
    Spännande,då har vi bim samtidigt:) Fick max utslag direkt på äl testet idag,jättekonstigt då det var cirkel igår kväll och i morse.Men vi har haft sex varannan dag sen Fredags som tur är!.Lördan var vi inte hemma..Fredag,Söndag ,Måndag, tisdag och ikväll med.Men vet nån varför det blev så på testet? Har aldrig varit med om att det slår om direkt till max,och ska jag räkna äl dagen som idag då? Eller är det första dagen den visar hög fertilitet? Det var nog i Söndags då,hade huvudvärk och jätteont i äggstockarna.
    Fick kanske en super äl nu ;) Håller tummarna för dig med!
    Är inte så kunnig med äl-test, men låter ju som ni ändå har täckt upp det bra, så bara hoppas på fina guldägg har släppt för oss.  När är din BIM beräknad? min är 14/11.
  • Gweny
    Chasingdreams skrev 2014-10-30 16:29:32 följande:

Har tagit en liten familjelivs paus och faktiskt återhämtat mig lite. Fick en riktig depp förra veckan, men de senaste dagarna har det känts lite ljusare igen. Jag hoppas att det håller i sig ett längre tag den här gången. Orkar inte med skiftningarna mellan hopp och förtvivlan.

Någonstans hoppas jag på att jag håller på att förlika mig med att det kanske inte blir fler barn. Jag kommer säkert bli ledsen om vi misslyckas med vår FET. Men jag tror faktiskt att både sambon och jag är en del i det faktum att vi misslyckas. Han med sina spermier och jag med mitt myom. Myomet ska kollas upp den 18/11. Hoppas att jag kan få mer vägledning då. Innan vi helt ger upp vill jag dock göra något ivf-försök till samt operera bort myomet om jag bara kan få vården att hjälpa till med det.

Hoppas verkligen det kommer lyckas för er! I annat fall, så har ni isåfall försökt med allt ni kan. Men änu ger vi inte upp!!! Kram
  • Gweny
    MoM11 skrev 2014-10-30 19:43:49 följande:

Imorgon är det dags för ägguttag... nervöst!

Oj vad spännande! Hoppas det blir många starka ägg.
  • Gweny

Nu är äl-tider över. Har BIM 14/11. Håll tummarna nu är ni snälla. Dagarna går ju sååå sakta nu.

• Gweny
    MoM11 skrev 2014-10-30 19:43:49 följande:

Imorgon är det dags för ägguttag... nervöst!

Väntar mef spänning på hur det gick för dig idag!
  • Gweny
    Kingston skrev 2014-10-31 15:37:27 följande:

Jag har en fråga jag skulle vilja ha svar på (men Gyn har vart stängt idag så jag har inte kunnat ringa dom och jag hittar inget vettigt svar på internet...)

Ni är ju några som testat både pergotime, ivf och andra hormonstimulerande medel...

Så jag frågar här tänkte jag!

Jag undrar om en äggblåsa kan bli för stor? Dvs kan den bli så stor att den är värdelös?

Jag har gått på min första pergotimekur och var på vul i onsdags (på dag 13). Då hade jag två äggblåsor som var 21 resp. 22 mm stora. Gyn förutspådde äl torsdag el fredag (dag 14 el 15) men här har ingen äl dykt upp...

Dessutom känns det som om jag ska sprängas snart! Uppblåst som en luftballong typ...

Jag brukar normalt ha äl på dag 17 men då, nu när jag är stimulerad, måste ju äggblåsorna va jättestora?!

Normalt skall ju vara 18-25 mm har jag hört?

Läst om andra som varit oroliga för stora ägg... men läkarna sagt det är ok. låter fortfarande som inom normalt. Pergon kan ju påverka så du får äl och bim tidigare. Har jag fått.
  • Gweny
    MoM11 skrev 2014-10-31 13:10:31 följande:

Tack allihopa! Det blev 11 ägg. Imorgon får vi reda på hur många som blivit befruktade. Förra gången endast två så det är en nervös väntan.

Du ska se att flera växer på sig bra!
Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?