• M  och  M

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

MSL skrev 2014-02-25 21:26:03 följande:
    Jag finns kvar  Följer er med intresse och håller alla tummar jag har. Själv har jag BIM igen på torsdag och inbillar mig som vanligt att det tagit sig den här gången. Väldigt ömma bröst, förlamande trötthet, tom illamående natten till igår. Det är klart att jag hoppas, men jag tror inte längre på min kropp. Vi har börjat titta på adoption på allvar och det känns jättebra och spännande. Det har också minskat min besatthet av mens och ägglossning. Det känns som att jag kommer att få min efterlängtade tvåa på ett sätt eller ett annat och båda sätten känns lika bra.

Lycka till! Adoption har jag ingen aning hur det funkar... Har aldrig tänkt på det som alternativ, men det kanske man borde inte det jääääättedyrt och tar jääääätelång tid?
  • M  och  M
    MSL skrev 2014-02-26 16:09:09 följande:
    Tack. Jo, adoption är både dyrt och tidskrävande, för att inte tala om psykiskt påfrestande. Jag har läst på en hel del om hur det fungerar, men det känns som en hel vetenskap. Som tur är ser det ut som att det kommer att bli betydligt enklare för oss eftersom vi de närmsta 2-3 åren kommer att bo och arbeta i ett land där det är förhållandevis lätt och billigt att adoptera. Det är ett afrikanskt land som inte är anslutet till Haagkonventionen, vilket gör att en adoption som går igenom där medan man bor där automatiskt är giltig i Sverige. Då är det "bara" kvar att få in barnet i systemet och skaffa officiella papper för att bekräfta adoptionen i Sverige. De argument jag haft mot adoption tidigare är att jag så gärna velat bära, föda och amma mitt barn själv och att jag vill ta hand om mitt barn från början, alltså inte plötsligt få ett barn över året. Nu har jag redan fått bära och föda dottern och min kropp blev så tilltygad att en andra grav med största sannolikhet kommer att bli väldigt jobbig och i alla fall sluta med ks. På det viset som vi (ev) kommer att adoptera så får vi ett mycket litet barn och jag kommer troligtvis också kunna amma det, åtminstone delvis. Med detta har alla mina argument fallit och jag föredrar inte längre det ena sättet före det andra. När det gäller mensen har det allra första rosa på papperet redan kommit och jag förväntar mig att det sätter igång ordentligt ikväll/imorgon.

Vilka fantastiska förutsättningar för adoption! Då förstår jag att ni verkligen har börjat nosa på det! Lycka till! Spännande
  • M  och  M

Får man fråga om kostnad MSL? Med de förutsättningarna hade jag lätt kunna gå den vägen också. Då vet man ju att man får en bebis i alla fall! :-P

• M  och  M

Var hos läkare idag. Hcg hade äntligen börjat sjunka, hade typ 90 nu efter nästan fem veckor efter blödningen började. Och de såg inget konstigt på vul. Så nu ska jag tillbaka först om två veckor och ta hcg-prov igen för att se att det går ner på noll...

• M  och  M

Börjar vara väldigt sugen på att gå till IVF iallafall. Tär på att fruktansvärt. Genomsyrar hela vårt liv nu känns det som. Finns med oss överallt. Jag vill kunna njuta av livet och av varann igen. Nu börjar alla gravida kompisar få sina bebisar också och jag känner att jag orkar inte ens fara och hälsa på. Känns jättejobbigt att sitta å säga åååååå så fin och höra förlossningshistorier och få frågan om man vill hålla osv. Och känns jobbigt att känna så då jag inte vill det.

• M  och  M

Tänker oss i så fall ett sånt 3-pack. Då står det ju tre "färska" försök och tre frysta försök. Det betyder alltså att man har sex chanser?

• M  och  M

Eller det kanske bara är fyra chanser? "Summan ger rätt att erhålla upp till tre behandlingar ledande till återförande av befruktade ägg och inkluderar eventuell återföring av frysförvarade embryon, högst 1 gång. Behandlingsserien är avslutad, då en behandling gett upphov till barn. "

• M  och  M
    Anceka m D skrev 2014-02-28 10:22:33 följande:
    Jag skulle tro att det verkligen bara är tre återföringar, oavsett om det är färska eller frysta. Men frysförsök brukar vara mycket billigare, om man så att säga vill lägga på det.

Ja just sår det nog ja.. Hoppas man klarar sig på det då.. Frysförvaring av ägg kostade 4000 och återinförning av dessa kostade 13000...
Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?