• Kingston

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Näe... Den här semestern gav ingen lycka i form av bebis heller... Suck :(

• Kingston

Jag tycker ni är så modiga som kör igång med IVF!
    Jag är en jäkla fegis och är totalt livrädd för IVF! Jag gör vad som helst för att slippa det... Men det börjar sakta gå upp för mig att det nog är vår enda chans

• Kingston

För mig är det sprutorna och äggplock som gör mig nervös.
    Men framförallt är det ju det eventuella fiasko det kan bli... Sedan är det en pengafråga också tycker jag. Hur många försök och hur mkt pengar ska man lägga ner på IVF innan man ger upp?
    Vill inte att det ska bli våran konkurs, men jag är rädd att man har svårt att sätta ner foten och säga stopp...

• Kingston

Vi har inte fått svar på varför det inte går... Det enda vi vet är att jag bara har en fungerande äggledare. Om den nu fungerar dvs :S

• Kingston

Progesteron ger ömma bröst...
    Ska i dagarna börja med den där krämen och se om det ger någon effekt mot pms-besvären bl.a. Får se hur det går. Lite nervös faktiskt. Har även börjat med bidrottninggele också.

Intar inget koffein och har aldrig gjort. Ganska skönt att jag åtmn. inte behöver tänka på det!

• Kingston

Vet inte om det kan vara så att utredningen kanske gjordes under en period i cykeln då du inte hade några större förändringar i hormonerna?
    Kanske är det bara som så att alla individer reagerar olika mycket eller lite på de olika hormonnivåerna?
    Dvs att det finns ett "normalvärde" men att du och alla andra känner av det på olika sätt. En del kanske inte känner av något alls medan andra känner av jättemkt så fort nivåerna höjs och sänks minimalt...
    Det är min teori och jag tror att kunskapen om fertilitet är alldeles för dålig i dagsläget.
    Forskningen har inte kommit tillräckligt långt i dessa frågor helt enkelt...

Vet inte om det finns några piller receptfritt (har inte undersökt saken närmare) men det finns alldeles säkert i någon form.

Har du testat bidrottninggele?
    Det skall ju ha en "neutraliserande" effekt vad jag har förstått och jag måste säga att jag faktiskt märkt att jag känner mig mer stabil och symptomfri trots att bara ätit det en kort period. Det återstår att se hur jag kommer må under äl och mens då det brukar vara som värst!

• Kingston

Ja tyvärr tror jag att jag aldrig kommer få mitt facit på vad som är fel på mig... Mitt fel är nog helt enkelt att jag fick utomkveds och opererade bort en äggledare.
    Dessförinnan hade jag ju tydligen lätt för att bli gravid *suck*
    Känner mig riktigt bitter ikväll...

Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?