Inlägg från: Anonym |Visa alla inlägg
  • Anonym

Jag vill inte ha nån annan =(

AngieT skrev 2012-11-29 08:44:14 följande:
    Jag var 16 när jag blev kär, riktigt kär. Och det var inte bara en tonårsförälskelse. Han var allt för mig. Tänkte på honom konstant. Jag hade aldrig känt så för någon. Sedan lämnade han mig efter 1 år, på sms. Jag trodde jag skulle dö, på riktigt. Jag tänkte begå självmord, så illa var det. Jag tänkte på honom heeela tiden, grät så jag mådde illa och var jättedeppig. Och folk sa att du kommer hitta kärleken igen, du kommer vara glad igen. Det trodde jag inte på alls, jag var övertygad om att jag skulle ligga i fosterställning varje dag i resten av mitt liv. Idag är jag 21 och är med min blivande make och har aldrig varit så kär förut. Idag skulle jag be mitt ex dra åt fanders om han hörde av sig. Jag kom över honom, efter ett bra tag, men jag kom över honom och du kommer komma över ditt ex. Du måste bara låta det ta sin tid.

Jag har hört att det tar typ halva tiden man var ihop att komma över någon och dubbla tiden att riktigt glömma någon. Det kommer bli bra igen

Du beskriver ju exakt en tonårsförälskelse :) och det är inget fel i såna!
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-11-29 12:25:54 följande:
    Värd och värd... Nä, kanske inte. Men nu råkar jag ju älska honom ändå och den går inte över så lätt bara för att han slutade vara värd den i samma stund som han gick ifrån mig. Jag gråter ju inte för att han ska tycka varken bu eller bä om det, utan för att jag sörjer oss. Eller snarare så sörjer jag hur det kändes för mig att leva med en man jag älskar, och anledningen till att jag sörjer det så mycket är att jag verkligen inte tror att jag kommer att få uppleva det igen. Jag lägger heller inte energin på honom, utan på sorgen. Den sorgen är min egen, som jag ser det. 

Jag har aldrig hävdat att jag inte kommer kunna tycka om nån igen. Jag tror bara inte att de känslorna ("tycka om" vs "älska") kommer att motivera mig tillräckligt för att ge mig in i ett förhållande med personen som väcker dem. Jag brukar inte connecta med folk; detta har jag haft svårt för sedan jag var barn. och delvis har det säkert med min "personlighetsvariation" att göra. Jag är rätt udda själv och har aldrig riktigt passat in nånstans. Att känna gemenskap och samhörighet med min partner är A och O för mig, och den samhörigheten växer inte direkt på träd om man är alienerad från mänskligheten på det sätt som jag. 
    På vilket sätt är du annorlunda? Jag menar, de flesta går väl runt och känner sig ganska udda och annorlunda..?
  • Anonym
    AngieT skrev 2012-12-01 20:17:52 följande:
    Fast det kändes inte som en sådan, när förlovningsringen satt på fingret och dom framtida barnens namn var bestämda.. Men idag vet jag att han inte alls var rätt. Fast det kändes som att gå på moln under förhållandet =)
    Nej, men det är ju grejen - det KÄNNS ju aldrig som en tonårsförälskelse
  • Anonym
    MammatillSimon skrev 2012-12-12 23:31:16 följande:
    Jag vill inte ha nån annan än mitt ex (som jag lämnade för 8mån sedan) men han förlovade sej idag så får erkänna mej själv besegrad - av en 16 åring :(
    Hur gammal var han? 
  • Anonym
    MammatillSimon skrev 2012-12-13 00:58:33 följande:
    Jag vet... men vad ska jag göra??
    Bara bita ihop o se glad ut :/
    Nöj dig med att du och jag förmodligen inte är de enda som reagerar på att den där åldersskillnaden verkar rätt sjuk...? Jag tror nog att fler har förståelse för dig i det här läget än du anar. 
  • Anonym
    MammatillSimon skrev 2012-12-13 01:18:39 följande:
    Det jag mest blir ledsen över är att hon bor i hans hus och sover i min säng och tar hand om min son varannan vecka..
    Han är bara 3år (på lör) och jag vill inte att han ska ha en styvmamma på 16år
    Nej, det förstår jag! Det låter faktiskt helt sanslöst. =(
  • Anonym
    AngieT skrev 2012-12-13 02:43:06 följande:
    Det är 14 år mellan mig och min sambo, vi har varit ihop sedan jag var 17. Det gör inte honom till hebefil.
    Nej, man kan ju vara omogen utan att vara hebefil.
  • Anonym
    greta2 skrev 2012-12-17 21:18:18 följande:

Ts! Kan det ligga något i detta? Annars så kan man ju försöka göra sådant som man mår bra av, så blir det antagligen bara så att man en dag kommit över ex:et.
    Nej, så är det inte. Det jag menade är bara att jag är kluven till allting, försöker naturligtvis komma över honom så gott jag kan men samtidigt hade jag önskat att det bara kunde bli bra mellan oss igen. Vet ju att jag måste komma över honom rent intellektuellt, men det är som att hjärtat inte hänger med. Tycker absolut inte om att må dåligt över det iaf, långt ifrån. Det finns inget sentimentalt i att drabbas av stark ångest och må skit. Åtminstone inte för mig. 

• Anonym

För mig tog det två år att helt komma över ett förhållande jag var i, där själva förhållandet var 1,5 år. Det kan ta lång tid! Det är inte nödvändigtvis konstigt eller fel eller betyder att man aldrig kan bli kär igen.

• Anonym

Jag känner igen mig i ts., tyvärr tror jag det finns fler som funkar så här...Jag är 34 år snart och har bara haft en kärlek i mitt liv och har försökt och försökt men lyckas inte få fram känslor för andra...Vad man ska göra i en sån situation är svårt.

• Anonym

Det tog mig flera år att överleva min senaste relation. Jag ångrar att ajg inte började äta antidepressiva för jag förlorade så många år på den förlamande sorgen.

Svar på tråden Jag vill inte ha nån annan =(