Anonym skrev 2012-11-28 19:13:06 följande:
Behöver kanske muntras upp lite , som om livsgnistan försvunnit ,känn efter själv ts du vet ju själv vad du känner ,och fatta dom besluten själv och tänk klart , det är inte meningen andra ska välja åt en , nu måste du välja själv ...
Välja vadå? Det som återstår är ju bara pest och kolera. Om jag inte blir lycklig oavsett hur jag gör, ser jag inte nån anledning till att göra något alls.
Anonym skrev 2012-11-28 18:27:27 följande:
Jaha, okej. Då ber jag om att få önska dig lycka till i livet som du avser framleva i ensamhet.
Den där smileyn var såklart onödig och bara ett bevis på att du inte förstår hur jag fungerar. Men om allting handlar om val i din värld och alla människor väljer sin olycka, då anser inte jag heller att det finns något mer att diskutera här. Jag byter så gärna bort mitt sätt att funka!
Anonym skrev 2012-11-28 18:25:49 följande:
Åh, nu blev jag ledsen =(
Känner precis som du. Jag och min man har varit tillsammans i 10 år, och jag tror inte att jag någonsin skulle kunna älska eller bo tillsammans med någon annan om något hände med honom - eller om han en dag kom hem och sa att han ville flytta ut.
Vet inte vad jag skall säga som skulle hjälpa dig på något sätt. Har du funderat på att prata med någon? Även om du inte vill komma över honom kan det nog vara bra att ta hjälp av någon så du i alla fall kan börja må bättre
Jag går i terapi sedan ett par månader tillbaka och det är väl bra att prata av sig, men det har inte hjälpt mig vidare i sorgen.
Prodigal skrev 2012-11-28 18:56:26 följande:
TS, kontakta ditt ex., tala om hur du känner. Ge allt du har och hör vad han har att säga. Jag vet att man ibland fastnar i känslor pga att man på nåt konstigt sätt delvis också föreställer sig att den andra personen också känner likadant, men sen när man hör, vet att den personen egentligen känner helt annorlunda, är på väg någon annanstans i ett annat tåg (uttryck) så kan det underlätta för en själv att få reda på sånt för att kunna acceptera och gå vidare.
Jag har försökt med detta, men det resulterade bara i att jag satt där och "försvarade" det vi hade samtidigt som han klankade ner på det. Jag vet ju att han inte tycker att det var så hemskt egentligen, utan han kände sig nog mest kände sig tvungen att rabbla upp alla dåliga saker med oss för att övertyga sig själv om att han fattade rätt beslut, men det gjorde ändå ont i mig att höra allt. Dock påverkar det inte mina känslor.