• pussel

Vi gravida från RMC Malmö

Idag har vi äntligen varit på RUL och tittat på vår lilla bebis! Jag har varit rätt orolig i veckan så det var skönt att få bekräftat att allt var som det skulle och att det låg en (väldigt) livlig liten tjej där inne. BM trodde att det kunde dröja ytterligare några veckor innan jag kommer att känna något eftersom moderkakan ligger i framkant, så det är väl bara att vänta då... BF blev framflyttat en dag till 11/7 (samma dag som bonussonens födelsedag!).  

• pussel

Det visste inte jag Tant Groda, att de inte ändrar BF vid IVF. Egentligen känns det ju som att det kan kvitta med en dag hit eller dit, bebisen kommer ju när det kommer ändå. Bonussonen vill gärna att bebisen kommer på hans födelsedag så att han får den bästa presenten. <3

• pussel

Hmm, jag blir lite fundersam nu om det faktiskt kan vara jag som har ändrat från den 11/7 till 12/7... Jag kommer inte ihåg vad de sa på RMC nu och alla graviditetsuträkningar har visat olika dagar, så jag tror att jag har tyckt att den 12:e låter som en bra dag att föda barn på!  

• pussel

Härligt med lite sol Malphie, det har vi ju inte direkt blivit bortskämda med här... Vi beställde en Crescent Trike i förra veckan efter att vi varit på UL. Vi har varit lite begränsade i vårt urval eftersom min sambo är rätt så lång så att inte han ska behöva gå dubbelvikt, men den här vagnen kan vi ställa in så att den passar oss båda. Jag är dock fortfarande lite skeptisk till att den är 3-hjulig men det vänjer man sig väl vid.

• pussel

Karin13 - jag går också och stirrar på alla barnvagnar jag ser på stan, trots att vi har bestämt oss för en. Försöker titta diskret men det går nog inte så bra...

Jag har tagit semester två veckor innan BF. Mitt jobb är inte så fysiskt ansträngande så jag hoppas att jag får må bra och att det ska fungera. Min chef frågade mig för över en månad sedan när jag tänkte gå på föräldraledighet och hur länge jag tänkte vara ledig, inför att mitt vik skulle annonseras. Lätt att veta nu lixom, jag har ju knappt hunnit fatta att jag äntligen ska få vara föräldraledig över huvud taget...  

• pussel

Härligt Annanax! Glad Vilka tydliga bilder, det måste vara 3D va? 

• pussel

Annanax, det lät ju jättehärligt med dina förslag. Nästan så att jag också skulle vilja bli lite sjukskriven (fast mer foglossning än vad jag redan har kan jag gärna slippa förståss...)

Jag funderar på att kolla upp vattengympan på Rund&Sund, har många kollegor som rekommenderar den inför förlossningen. Är det någon av er som har hört något om den, eller funderar på att gå?

• pussel

Då ses vi kanske på vattengympan! Det blir väl i maj någon gång för mig med skulle jag tro. Undrar om man får dra av det som friskvårdspeng från jobbet? Det hade ju varit bra för det kostar ju en del...

Det går bra ska du se Malphie! Jag kände inte något alls inne i magen förrän efter UL som var i v 19+6. Några dagar efter började jag känna lite rörelser och nu (22+4) känns det flera gånger om dagen. Fortfarande inte något utanpå magen dock, det lär nog dröja ett tag till... I går var det sådan aktivitet i magen att jag hade svårt att koncentrera mig och började nästan att skratta under några av mina klientbesök.

Svar på tråden Vi gravida från RMC Malmö