• pussel

Vi gravida från RMC Malmö

Jag hoppar oxå gärna in här om det går bra? Jag har tjuvläst här lite innan men har velat vänta tills alla tester och sånt är klart innan jag hoppar in.

Vi gjorde ÄP 19/11, ET 22/10 och har BF runt 12/7. Vi har haft två MF innan så jag har inte vågat börja njuta av graviditeten förrän nu av rädsla för ytterligare ett MF. Men den här gången verkar det som om den lill* vill stanna hos oss.

Vi har oxå haft mycket kontakt med Krystof och både jag och min sambo skrattade gott åt era beskrivningar om honom! Vi har verkligen försökt att skoja med honom för att lätta upp situationen men det har varit näst intill omöjligt. Fast jag måste säga att vi har gillat honom skarpt ändå.

• pussel

Roligt att det är några fler som har BF ungefär samtidigt. Jag har förstått att vi är lite olika långt gågna (vad konstigt det ordet ser ut skrivet...) här inne. Glad  

• pussel

Fy så tråkigt med foglossning Tant Groda. Jag undrar också som Annanax, hur och var gör det ont?

Har ni funderat något på att vaccinera er för svininfluensan? Det är ju inte lika stort nu som för några år sedan men det pratas ju ändå en del om det på nyheterna. Jag tog ingen spruta förra gången och skulle helst inte vilja göra det nu heller, men man kanske måste... Eller...? :-S

• pussel

Maybe - vad skönt att din sambo är med dig! Jag har oxå varit jätteorolig för missfall och har känt att min sambo har viftat bort det lite när vi har pratat om det (och han är annars väldigt inlyssnande och bra att prata med om allt). Men vi har pratat, pratat, pratat (eller det är väl mest jag som har tjatat kanske... Flört) och jag tror att det är svårt för dem att förstå vår oro eftersom de inte känner av den minsta lilla förändringen som händer (eller inte händer) i kroppen. Jag vet att min sambo har uttryckt någon gång att "jag såg ju att fostret såg ut som det skulle vid VUL och det räcker för mig till nästa gång vi får se den lill*". Jag hade många gånger önskat att jag kunde slappna av, vara trygg i det och känna samma sak, men säg det till en nojig och orolig hjärna... Glad Vi var på NUPP-test (eller om det var KUB, har inte riktigt förstått skillnaden...) i slutet av v. 12 och för mig hjälpte det jättemycket att se hur hjärtat pickade och den lill* sprattlade omkring därinne.

• pussel

Skönt att alla tester och ultraljud har visat bra för er alla! Glad Och jag önskar dig fortsatt pepp och lycka till Maybe! {#emotions_dlg.flower}

Har era magar börjat synas än och när i så fall började det synas? Jag går in i vecka 16 idag och tycker inte att det syns så mycket. Min sambo tycker däremot att det syns jättemycket, men jag tror inte han ser skillnad på fläsket som ligger i vägen och på bebismagen... Flört På kvällen känner jag magen när jag ligger ner, men när jag står upp känns den som vanligt igen.

Är det förresten någon som vet hur långt innan man får kallelse till UL i v 18-19? Jag behöver planera om lite på jobbet när vi ska dit så det hade ju varit bra att få kallelsen några veckor innan...

• pussel

Jobbigt Malphie! Finns det något man kan göra eller är det "bara" vila som gäller? Vi har äntligen fått en tid för UL men inte förrän i slutet av februari så det känns som en hel evighet till dess... Jag vet att tiden kommer att gå fort fram till dess, men vi längtar ju att få se vår lilla skrutt igen.

• pussel

Å vad roligt att åka till Ullared och shoppa loss! Vi tänkte oxå åka dit, men det blir nog inte förrän i april tror jag. Ni får berätta om era fynd sedan!

• pussel

Jag tänkte också höra om det var någon som var och fyndade i onsdags? Vi hade tänkt att åka och kolla på det babyskyddet, men vi glömde helt bort det! Hoppas att det kommer igen. Glad

Miilli81, det ligger ett barnens hus vid Burlöv Center. Vi var på ett vid Väla i Hbg förra helgen och kikade lite, men jag tyckte inte att den butiken var så bra.

Svar på tråden Vi gravida från RMC Malmö