• Tant Groda

Vi gravida från RMC Malmö

Malphie: Håller alla tummar och tår för att allt ska gå bra.

• Tant Groda

Malphie: Åh Ska ni döpa henne till Hilma det heter min treåriga systerdotter. Så fint! Annars är imorgon en bra dag att föda på. Då ska en av mina kolleger jobba där.

• Tant Groda

Maybe: jag håller fullständigt med dig om att sparandet har gått alldeles för långt inom vård och skola. Dessutom har de "hotat" med att antingen tar man frivilligt extrapass i sommar eller blir man beordrad att jobba. Visst är det underbart??

Flash har också fixerat sig. Så det känns bra
    Bm trodde på förlossning om 2 veckor så fick order om att packa väskan. Är i v 37 nu, galet!

• Tant Groda

Annanax: Behöver man bröstkrämen även om man inte ska amma? 2 nappar är nerpackade och tänkte lägga i en nappflaska ifall det skulle behövas. Ska man ta med ersättning också tror ni?

• Tant Groda

Annanax: Det kommer stå i journalen att jag inte ska amma, så jag hoppas verkligen inte att kör över mitt, barnmorskans och amningsexperoertens beslut! Lite rädd för just detta.

• Tant Groda

Annanax: Jag hoppas verkligen verkligen inte att det ska bli någon som helst diskussion ang detta, beslutet är taget pga sjukdom. Är inskrivet i journalen och ska få tabletter mot att stoppa amningen. Min bm sa att jag inte skulle oroa mig. Men som sagt de är lite amningsfanatiker på Csk.
    Ska skriva detta i förlossningsbrevet också och berätta om oron ang detta. För det var tillräckligt jobbigt att ta detta beslutet och då vill jag inte att någon ska knäppa mig på näsan när jag ska vara lycklig över mitt barn och alla andra känslor.

• Tant Groda

Marisabell: vet inte om jag sagt grattis och välkommen, men Grattis och välkommen. Tråkigt med blödningar men skönt att se ett hjärta slå.

• Tant Groda

Tre nätter har jag vaknat av smärtsamma sammandragningar. Inatt kraftiga förvärkar och rejält tryck mer till. På dagarna inget!!!!

Svar på tråden Vi gravida från RMC Malmö