• Tant Groda

Vi gravida från RMC Malmö

Jessicaaaa: ojdå! När är det tänkt att du ska ha menar jag!

• Tant Groda

Miilli81: Varför hinnsvepning? Frågar för att många bm tycker att det är mest onödigt och inte hjälper. Lite förvånad.

• Tant Groda

Tänk så olika det kan vara ang saker när det gäller graviditet. Pratade om just hinnsvepning med några bm, då en vän fick det 3 veckor innan bf och fick det upprepade gånger tills hon födde 2 veckor efter bf.

• Tant Groda

Miilli81: Vi pratade allmänt om hinnsvepning. De bm tyckte att var förlegat. Men vi hoppas att du får ett toppen resultat

• Tant Groda

Malphie: Vet att några av de jag träffat som är inne på förlossningen har gjort besök där innan. Och detta är i lund. I Kristianstad ordnar förlossningen själva föreläsning och rundvisning. Vi ska på vår på onsdag.

• Tant Groda

Hjärtat: Tack så mycket!
    Vi ska bo på hotell natt så det ska bli underbart.

I Kristianstad ordnar förlossningen själva med besök och föreläsning. Så bokar man in sig själv. Fick en lapp av min bm och en "order" om att boka. Lund vet jag att vissa av mammorna varit där, men vet hur de gått tillväga.

• Tant Groda

Maybe: Ja hotell är underbart och mysigt. Vi åker direkt efter föräldrarräffen.

Är också nervös för förlossningen. Mest för att mamma och systrar har haft svårt att öppna sig vid förlossningar. Och är livrädd för ett akutsnitt. Pga min sjukdom och att läkarna inte lär vara pålästa om den!!

• Tant Groda

Annanax:Harlite dålig koll på mig själv också jodå det är bra. Går hemma nu på gravpenning. Första dagen idag egentligen, men varit hemma sen i fredags, tog ledigt mina sista dagar. Nu är det 2 månader kvar.

Nästa vecka kan jag inte onsdag och torsdag, men annars kan jag.

Svar på tråden Vi gravida från RMC Malmö