Inlägg från: Gramma |Visa alla inlägg
  • Gramma

Var med i Nätfighten på Familjeliv och tillsammans bekämpar vi rasisterna en gång för alla!

Inkontinental skrev 2012-11-20 14:27:32 följande:

Anser du att det är troll inblandade?
    Haha nej jag tror att det är du som enskild person som skriver en fråga.
  • Gramma
    Dominant skrev 2012-11-20 14:27:58 följande:
    Det finns säkert rasister som använder Familjeliv, precis som det säkert finns extremvänsteranhängare som använder FL. Det finns säkerligen även till och med brottslingar som använder Familjeliv.

Det är ju väldigt mycket värre att vara en brottsling än att vara rasist eller extremvänster. Folk ska ju naturligtvis få tänka vad de vill.

Så jag frågar igen, vad är problemet? Är problemet att du sitter och tror att någon av de som använder FL sitter i det tysta och tänker någon tanke som du inte håller med om. Och att du på något sätt genom FL ska bekämpa vad de tänker?
    Problemet och själva syftet med tråden beskrivs ganska utförligt i trådstarten. Hoppas jag.

• Gramma

Nu är det så att jag måste komma offline ett tag då jag har annat att göra men jag hoppas att diskussionen fortsätter. Jag måste även säga att jag är glad för den goda ton som hittills har varit i tråden och med det har man redan kommit långt!

• Gramma
    Inkontinental skrev 2012-11-20 14:34:33 följande:

Jag har faktiskt aldrig sett något rasistiskt på Familjeliv. En del sexistiskt, som SCUM förekommer. Men överses med.

Jag skulle tro, att trådstartaren egentligen vill bekämpa den allmänna sympatin med Sverigedemokraterna som ofta visar sig i vitt skilda debatter.
    Nej debatten handlar inte om sverigedemokraterna och det har jag många gånger redan sagt.

Men nu ska jag gå offline men jag besvarar frågor senare.
  • Gramma

Nu är jag tillbaka en kort sväng och jag ser att det är många som har skenat iväg och stämningen börjar att hettas upp här inne så därför har jag skrivet en tilläggskommentar i trådstarten som jag ber er att läsa! Jag hoppas att det kan ge de flesta svar på frågorna ni undrar över.

• Gramma

Om ni läser lite tillbaka i tråden så ser ni att jag har skrivit att det här INTE är en kampanj eller propaganda kommet från SSU eller från S utan att jag blev inspirerad av den. Jag vet att vi är så många nu som är trötta på hatet och alla fördomar som sprids på internet. Deras syfte var just att andra skulle bli inspirerade och jag i min tur hoppas inspirera andra att starta liknande kampanjer på exempelvis Facebook. Det här är alltså INTE en kampanj av SSU eller S för då hade ni kunnat läsa om den på deras hemsida.

• Gramma
    Persi skrev 2012-11-20 16:18:12 följande:
    Vad är syftet med tråden?  Jag tycker att hela tråden är ointressant och meningslös.
    ,.-~*´¨¯¨`*·~-.¸- Dastan, Delshad, Daria, Shirin, Samira, Shervin-,.-~*´¨¯¨`*·~-.¸

Syftet med tråden är att vi ska kunna diskutera problemen som finns i samhället på ett BRA sätt så att spänningen och hatet minskar. Så fram med allt nu. Upp till ytan med allt och lägg korten på bordet! Här ska vi slå ihjäl både fördomar och hat! Vi ska diskutera saker och ting tills vi är fullkomligt mätta och belåtna. Det ska inte få finnas ett endaste litet frågetecken kvar.
  • Gramma
    Sebbe skrev 2012-11-20 17:44:46 följande:
    Tycker det är konstigt att folk gärna ger sina åsikter, kommenterar, frågar, hänger på, läser m.m när någon uttalat är FÖR eller EMOT SD. Men när någon bara vill få bort hatet, smygrasismen och de här trollen på nätet utan att egentligen vara ute efter SD eller inte SD så är det ingen som vill?  Vilket jäkla parti SD nu är eller inte är så tror inte jag att de är för näthat, m.m plus att iallafall Jimmy Åkesson  gått ut med nolltolerans mot rasim. Vad är det med er? är det bara kul att tycka saker om rasism på nätet som det ges möjlighet att slänga skit på varandra? Eller är dethär kanske en sak att tänka till om även om man röstar på SD eller inte? Och folk som frågar vad syftet är?? va?? Han har ju rätt klart och tydligt förklarat syftet? tycker ni det är tråkigt bara för att det inte handlar om ett typiskt familjelivsfråga? typ barn jobb m.m? Tycker dethär är minst lika viktigt som frågan om man ska ge sina ungar grönsaker eller ej.  Oavsett om man är sd eller inte så tror jag ej att man vill förknippas med rasism.  

Tack! Här har vi någon som har förstått poängen! Bra!
  • Gramma
    Regnig måndag skrev 2012-11-20 17:47:13 följande:
    Fast du kommer inte att komma nåpgonstans med upptor och we shall overcome utan vägen går via diskussion om de demokratiska värderingarna. Någon i tråden frågar om du tål att man är politiskt inkorrekt, en synnerligen relevant fråga att ställa som hänger ihop med demokratin. Jag blev på en gång irriterad över "SD-ut ur riksdagen" och "vi gillar olika" för det blev så övertydligt att de demokratiska värderingarna varit helt som bortblåst. Vad anser du att demokrati är egentligen? Att man tycker som du eller att allas åsikter är lika viktiga (om än obekväma)?
    Jag har inte betalt för att vara snäll!

Läs min uppdatering i trådstarten för svar på den frågan.
  • Gramma
    loki skrev 2012-11-20 17:55:51 följande:
    Jag ser fram emot din "nätfight" på flashback där du faktiskt kommer bli bemött och inte bara skapar en tråd där du hånar dom som inte kan skriva. Det fria ordet existerar inte på familjeliv.  

Det är inte jag som ska starta nätfighten på Flashback utan det är ett initiativ av SSU som jag blev inspirerad av men jag själv är inte med i SSU eller S.
Svar på tråden Var med i Nätfighten på Familjeliv och tillsammans bekämpar vi rasisterna en gång för alla!