Inlägg från: Gramma |Visa alla inlägg
  • Gramma

Var med i Nätfighten på Familjeliv och tillsammans bekämpar vi rasisterna en gång för alla!

Marlean skrev 2012-11-20 22:42:55 följande:
    Allt är vad man lägger i ordet, eller hur? De jag har sett noja sig MOT politiskt korrekta är varken respektfulla eller har något sunt förnuft så för mig blir då en Politiskt korrekt motsatsen, dvs. någon som behandlar andra med respekt och har sunt förnuft. Därför är jag politiskt korrekt och stolt.

Jag gillar din tankegång. Idag har ju PK blivit ett skällsord som (miss-)brukas på fel sätt.
  • Gramma
    Jellybeanbaby skrev 2012-11-20 22:51:13 följande:
    Men... är du verkligen så blind???
    Well behaved women rarely make history

Hon har rätt och det finns flera olika sätt här för att visa dig att det är en sanning att människan är av enbart en ras. Jag återkommer till dig om detta imorgon om du inte får svar ifrån andra här inne men det tror jag dom fixar nu säger jag god natt.
  • Gramma

God morgon!

Jag kommer att försöka hålla mig online idag men p.ga. jobb så kan jag inte alltid svara direkt.
    Jag får först och främst återigen be beröm åt båda sidor eftersom ni har kunnat prata på en bra nivå.

För att återknyta till själva kärnan i tråden så kan vi försöka att styra skutan åt ett håll istället för
    att virra runt på öppet hav.

Kärnan i tråden är ju rasism. Och vad kännetecknar en rasist? Vem är rasist?
    Enligt mig så är rasism när man hatar och föraktar människor p.ga en hudfärg, en kultur eller en religion m.m och det vi ska ta tag i. Det är inte, som tidigare nämnt, rasistisk att vara kritisk till invandrarpolitiken som sådan men det är när man beskyller grupper (som faller in under Hets mot folkgrupp) eller individer som rasismen kommer in.

Finns det någon, med tanke på det jag skrivit ovan, som är rasist? Varför i så fall? Hur tänker ni?

• Gramma
    Januariblomma skrev 2012-11-21 09:48:07 följande:
    Jag är SD och arbetar aktivt mot rasism. Välkommen till en ny tid, nya väljare
    Vad intressant! Hur arbetar ni för att motarbeta rasismen som är ett stort problem främst i ert parti?

Vad är rasism för dig?
  • Gramma
    Jellybeanbaby skrev 2012-11-21 10:10:40 följande:
    Rasism för mig är att nedvärdera en person pga dess ras eller ursprungstillhörighet.

Att PRATA om politik, ras, religion etc är inte ett dugg rasistiskt enligt mig.
    Men det finns ju bara en ras dvs människoarten. Det pratade vi ju om igår kväll, inte sant?

• Gramma
    Inkontinental skrev 2012-11-21 09:21:33 följande:

Hur går det med kampanjen? Har du hittat några rasister? Har du lyckats skrämma bort dom?

Jo jag tror absolut att vi gör framsteg här på Familjeliv
  • Gramma
    Zeus skrev 2012-11-21 09:06:51 följande:
    Jag ser inte poängen med de här debatterna, ingen sida vill ändra sina åsikter- båda är enbart intresserade av att "konvertera" varandra. Finns ingen vilja till kompromiss är diskussionen bortkastad.
    Poängen med hela tråden är att vi tillsammans står upp och visar att rasism på Familjeliv inte är okej!
    Sedan att vi diskuterar oss igenom fördomar och andra problem gör att spänningen minskar och förståelsen för varandra ökar. Ingen kommer nog att gå över helt på den andres sida men att alla numera förstår bättre vad som är okej att skriva här inne och vad som inte är okej.
  • Gramma
    overdose skrev 2012-11-21 10:22:12 följande:
    Är alla olika populationer lika till sina egenskaper, eller finns det relevanta genetiska skillnader?

När du skriver som du gör ovan råder det tvekan om just vad en rasist är, och vad rasism är, för det öppnar för olika definitioner.

Jämför med ditt inlägg 511.

Vad menar du?
  • Gramma
    Inkontinental skrev 2012-11-21 10:25:03 följande:

Har du hittat nån rasism då?

Joda det finns på familjeliv och även i tråden har den dykt upp (men i en väldigt liten skala som tur är) användaren som uttryckte sig rasistiskt är numera avstängd vad jag kan se.
  • Gramma
    Jellybeanbaby skrev 2012-11-21 10:25:11 följande:
    FAST DET ÄR JU FEL. Jag har aldrig gått med på den tesen!
    Men så är det. Om du inte vill se sanningen så är det upp till dig, jag kan inte tvinga dig, men jag kan säga som det är till dig. Se tillbaka i tråden så finner du svaren där igen.
Svar på tråden Var med i Nätfighten på Familjeliv och tillsammans bekämpar vi rasisterna en gång för alla!