Inlägg från: Gramma |Visa alla inlägg
  • Gramma

Var med i Nätfighten på Familjeliv och tillsammans bekämpar vi rasisterna en gång för alla!

vampyria2 skrev 2012-11-20 11:02:32 följande:
    Haha va tusan, du ska alltså starta ett upprop emot rasister och har inte ens någon aning om vem detta är, det inger inte det förtroende en ledare i en sån här fråga bör ha faktiskt.
    Jag vet vem det är som jag skrev innan här precis.
  • Gramma
    vampyria2 skrev 2012-11-20 11:02:32 följande:
    Haha va tusan, du ska alltså starta ett upprop emot rasister och har inte ens någon aning om vem detta är, det inger inte det förtroende en ledare i en sån här fråga bör ha faktiskt.
    Och jag ser mig inte som någon ledare utan det här är något som alla tillsammans bör tänka på för att det ska bli ett vänligare Familjeliv.
  • Gramma

Nu ser jag att tråden har blivit rekommenderad på Facebook redan så det jag har skrivit måste vara av intresse för några åtminstone.

• Gramma
    Regnig måndag skrev 2012-11-20 11:06:56 följande:
    Men herregud vad du tjatar i din egen tråd, bara för att puffa upp den. Skrikandes
    Tydligen var det inte en så bra ide eller stort problem som du från början trott.

Jag håller med Ferucks frågeställning, vad är syftet?
    Problemet på FL och nätet är inte rasism utan är mer generellt än så, kortfattat allmän taskig attityd gentemot varandra. Begrepp som näthat borde vara känt för dig och det du borde driva om du verkligen vill göra någon skillnad.

Du förstår, de eventuella rasistiska kommentarer som här ger sig i uttryck har grunden i  det allmänt utbredda näthatet och innan du försöker göra något åt den kommer du inte att komma någonstans med rasism.

För att besvara din fråga: nej, jag är inte trött på rasistiska kommentarer eftersom problemet inte är speciellt stort. Däremot är jag trött på att folk kallar varandra för kränkande och nedsättande saker i största allmänhet så fort de inte får rätt.
    Syftet står klart och tydligt i trådstarten. Och anledningen till att jag tjatar är för att folk ska läsa tråden för jag VET så väl att det är många som håller med mig. Jag håller med dig om att det inte bara är rasism som är Familjelivs problem utan att näthatet är stort utöver bara rasism. Det är självklart något som jag vill få ett stopp på också. Jag vet också att rasismen var större på Familjeliv för ett tag sedan men med jämna mellanrum dyker det upp igen för det verkar gå i vågor.
    Jag tycker att du har en bra poäng!
  • Gramma
    vampyria2 skrev 2012-11-20 11:09:33 följande:
    Men du om du nu ska in och prata omkull en rasist och få den att ändra åsikter så är det vissa saker som man bör ha i ryggraden annars åker man själv ganska fort i backen, varför inte läsa på lite innan du drar igång en sån här sak så du verkligen har något att komma med istället?

Sen ärligt, lycka till på Flashback, de äter såna som dig till frukost så ett tips är att du faktiskt läser på lite till innan du försöker dra igång något där...kan väl påpeka att jag faktiskt är på din sida men anser ändå att man bör ha lite kött på bena när man diskuterar dessa frågor.
    Vad är det som jag ska läsa på om? Jag vet vem denne Jan är men jag var för snabb på att fråga vem han menade innan jag kom på det själv. Sen uppskattar jag att du är på min sida iallafall. Det är bra

Angående aktionen på Flashback så är det inte jag som kommer vara med där utan det är ett projekt skapat av SSU och andra i ett samarbete. Därifrån hämtade jag min inspiration.
    Mer information finns att läsa här på SSUs hemsida:
    http://www.ssu.se/201210302545/nyheter/ssu/natfight-%E2%80%93-lat-inte-fordomar-harja-fritt-pa-natet

• Gramma
    Regnig måndag skrev 2012-11-20 11:14:43 följande:
    Jag hittade en rätt intressant tråd på flashback
    www.flashback.org/t1989598p49

Vilket visar att denna tråd är stipulerad av SSU. Rekommendationerna på facebook är mest att garva åt, de stöttar varandra helt enkelt.
    Och det leder till att den här tråden är precis lika mycket propaganda som de han beskyller andra för...

Som sagt ovan. Troligen mest intressant för andra SSUare.
    Ja precis, det är som jag skrev i inlägget tidigare. Jag tror också att rekommendationen är för att garva åt tråden och nu är Flashbackarna säkert upptagna med att samla sig för att snart komma in i den här tråden och trolla runt lite. Det kommer snart ska du se. Sanna mina ord Men det bryr jag mig inte om för ju mer uppmärksamhet tråden får ju gladare är jag
  • Gramma
    Regnig måndag skrev 2012-11-20 11:17:48 följande:
    Nej, syftet är inte så himla solklart som du vill göra gällande.
    Efter att ha ägnat ett kort ögonblick på flashback konstaterar jag att du sprider propaganda och dina motiv är inte så himla ädla.
    www.ssu.se/201210302545/nyheter/ssu/natfight-...

Självklart har jag en bra poäng eftersom jag har rätt, även att du är helt fel ute.
    Nej syftet är inte att sprida propaganda men jag blev inspirerad av SSU när jag fick höra att de kommer ha en Nätfight på Flashback. Det är inget jag hymlar om. Jag kan tillägga att jag inte är med i varken SSU eller S.
  • Gramma

Såhär skriver då Forumvärden på Familjeliv om den här tråden:

Tack för att du engagerar dig! Solig
    Familjeliv ska vara en mötesplats där alla ska känna sig välkomna och då är stämningen på sajten otroligt viktig.
    Rasism och främlingsfientlighet är ett stort problem i samhället och tyvärr händer det att det dyker upp även här på Familjeliv.se
    Det är därför väldigt viktigt att ni hjälper oss så att vi kan rensa bort kommentarer som är olagliga, stötande eller bryter mot våra forumregler.
    Anmäl direkt så att våra moderatorer snabbt kan plocka bort sådant.
    Tillsammans kan vi hjälpas åt att stoppa rasism och främlingsfientlighet.
    Tummen upp för ett bra initiativ!

www.familjeliv.se/Forum-20-163/m67635184.html

• Gramma
    Regnig måndag skrev 2012-11-20 11:22:48 följande:
    Oavsett ditt syfte så sprider du propaganda och medger även att du vill ha en het tråd så att den sprids. Sorry, men propaganda är inte tillåtet på FL vare sig det är rasistisk eller antirasistisk.

Rasism bemöts med saklig diskussion och av det har vi sett noll och intet från din sida utan enkom försvarande av propagandaspridande.

Jag förtydligar igen:

Den här tråden är inte skapad av varken SSU eller S utan jag blev enbart inspirerad av Nätfighten som ska inträffa på Flashback den 25 November. Om det här hade varit en aktion av SSU så hade du kunnat läsa om den på deras sida men nu är så inte fallet så därför är inte det här propaganda överhuvudtaget!
  • Gramma
    Regnig måndag skrev 2012-11-20 11:35:59 följande:
    Aaaah!
    Samma gamla argument som rasister kör med "Men han säger ju därför är det ok för mig att säga samma sak..."

Hur i allsin dar tänkte du nu? Förvånad
    Vem som skapat tråden är totalt irrelevant, det är hur och på sättet det genomförs. Fattar du verkligen inte det så tycker jag ärligt synd om dig.
    Men vad är det du tycker jag propagerar för då?
Svar på tråden Var med i Nätfighten på Familjeliv och tillsammans bekämpar vi rasisterna en gång för alla!