Inlägg från: GangsterKermit |Visa alla inlägg
  • GangsterKermit

Var med i Nätfighten på Familjeliv och tillsammans bekämpar vi rasisterna en gång för alla!

Norrsken skrev 2012-12-05 20:20:36 följande:
    Ja visst finns det ett uns av sarkasm i inlägget. Nej FL agerar givetvis inte så utan man kan inte nog många gånger understryka att FL.s medarbetare antingen utgår ifrån vänsterextrema ståndpunkter eller är så genuint svagbegåvade att dom faktiskt inte förstår vad rasism är. Isåfall är det mkt tragiskt

Igår tex så fick jag skrivstopp för att jag varnade en flicka för att gå ut själv på kvällarna eftersom hennes hemstad hade drabbats av utomeuropeisk massinvandring, eftersom det enligt BRÅ är sant att det ökar risken radikalt att utsättas för grova våldsbrott, rån och våldtäkter så var det väl en snäll varning av mig? Eller var det verkligen rasbiologi i det inlägget?

Ja, muslimernas rasism är verkligen hemsk, det är ju inte bara judarna som utsätts utan även etniska svenskar. Tycker att dom här extremt goda "antirasisterna" likt TS i själva verket arbetar för rasism i och med det mångkulturella samhället dom förespråkar. Märkligt!
    Jävlar vad antastad jag blir av invandrare i min kommun i Blekinge. Inte en jävla invandrare har gjort mig eller mina vänner något ont...
    We are free, where everything?s allowed and love comes first ♥
  • GangsterKermit
    Norrsken skrev 2012-12-05 20:20:36 följande:
    Ja visst finns det ett uns av sarkasm i inlägget. Nej FL agerar givetvis inte så utan man kan inte nog många gånger understryka att FL.s medarbetare antingen utgår ifrån vänsterextrema ståndpunkter eller är så genuint svagbegåvade att dom faktiskt inte förstår vad rasism är. Isåfall är det mkt tragiskt

Igår tex så fick jag skrivstopp för att jag varnade en flicka för att gå ut själv på kvällarna eftersom hennes hemstad hade drabbats av utomeuropeisk massinvandring, eftersom det enligt BRÅ är sant att det ökar risken radikalt att utsättas för grova våldsbrott, rån och våldtäkter så var det väl en snäll varning av mig? Eller var det verkligen rasbiologi i det inlägget?

Ja, muslimernas rasism är verkligen hemsk, det är ju inte bara judarna som utsätts utan även etniska svenskar. Tycker att dom här extremt goda "antirasisterna" likt TS i själva verket arbetar för rasism i och med det mångkulturella samhället dom förespråkar. Märkligt!

Rasism handlar om att bekämpa den i alla former oavsett om man lever i ett mångkulturellt land eller ej. Jag skulle säga ifrån till min bästa vän som är från Guatemala om han sa något rasistiskt om svenskar också och om alla grupper? Men nu är det faktiskt svenskar i Sverige som skapar den största rasismen.

Jag skulle vara mer rädd för någon i min närhet att bli våldtagen än att jag gick helt ensam på gatan i stan. För de flesta övergreppen sker i hemmen. INTE PÅ GATAN!  
  • GangsterKermit
    Norrsken skrev 2012-12-05 20:36:36 följande:
    Är du i högform ikväll Kermit?

Det är mångkulturen i sig som skapar rasismen, det är bättre att ta ansvar och likt föredömet Japan kämpa för sammanhållning istället för splittring.

Nu då vi varit ansvarslösa så länge och forslat in över en miljon människor med märkliga kulturer och religioner så antar jag att enda sättet att motverka rasismen och motsättningarna är att deportera hem dom allra flesta så att vi kan få ett fint och sammanhållet samhälle igen.

NEJ! Det är vi SVENSKAR som har skapat misären i samhället. Man ska aldrig beskylla en grupp människor bara för att de är dem mest utsatta för alla problem i samhället!
  • GangsterKermit
    Rataxes skrev 2012-12-05 20:37:18 följande:

Enligt BRÅ sker 26% av sexbrotten i gärningsmannens eller offrets hem...

Det är dem som är anmälda. Förra årets anmäldes 17 100 sexbrott och 98% var gjorda av män.
  • GangsterKermit
    Vicomte de Valmont skrev 2012-12-05 20:44:48 följande:
    BRÅ har möjligen belagt en överrepresentation av utrikesfödda i våldtäktsstatistiken men knappast varnat unga kvinnor för att gå ut p.g.a. "massinvandringen". Den slutsatsen drog du. För att bedöma en risk måste man ha mer specifik information än så. Att bedöma risker utifrån ett fåtal indikatorer i ett statistikt underlag är vanskligt men inte per automatik rasbiologiskt. Då handlar det snarare om vilka förklaringsmodeller man använder till överrepresentationen. FLs moderatorer kanske helt enkelt förutsatte att förklaringen skulle bli rasbiologisk och gick händelserna i förväg. Jag tror inte att det är sunt att tänka i de banorna hela tiden. Då reproducerar man i sin välvilja indirekt de föreställningar man avsåg att motverka från början.
  • GangsterKermit

Myter om invandrare och brottstatistik

Är ämnet invandrare och brottslighet relevant? ”Invandrare” är allt annat än en homogen grupp. Där ingår norrmän, amerikaner, irakier och gambier – och, beroende på hur man definierar begreppet, människor med en dansk mamma och en svensk pappa.

http://www.advokatsamfundet.se/Advokaten/Tidningsnummer/2010/Nr82010-Argang76/Invandrare-och-brottslighet--myter-och-statistik/

• GangsterKermit
    Vicomte de Valmont skrev 2012-12-05 20:49:45 följande:
    Gansterkermit - hur ser du på kollektiv skuldbeläggning utifrån etnicitet? Och vad är syftet med ditt inlägg om att du aldrig har blivit antastad av invandrare? Vilket är det bakomliggande resonemanget och slutsatsen?
    Det jag menar är att man inte alltid ska skuldbelägga en hel grupp bara för att dem gör brott eller att man har varit med om ett brott som har varit blandat med utländskt bakgrund. Utan jag är den som dömer enbart utefter handlingar mer än hur personen ser ut. För det är ingen skillnad oavsett etnicitet om man gör brott. Ingen grupp är bättre än någon annan. Gör man ett brott så är man i mina ögon ingen bra människa oavsett ursprung, hudfärg, hårfärg, religion, kultur m.m. Utan man ska se helheten istället för att peka ut en grupp istället. För det är nästan aldrig en grupp som orskar alla problem, utan de är mycket mer som är bakomliggande än vad som är det ytliga som nämns här och i media.
  • GangsterKermit
    Vicomte de Valmont skrev 2012-12-05 21:10:03 följande:
    Jag håller med dig fullständigt Gangsterkermit om att man inte ska skuldbelägga en hel grupp och att ingen grupp är bättre än någon annan men jag anser att det gäller alla etniska grupper, även svenskar. Jag är definitivt inte rasist och känner faktiskt inga svenskar som är rasister, jag har träffat en svensk rasist som är aktiv inom politiken. Då känns det faktiskt orättvist att tillskrivas vissa åsikter enbart p.g.a.min etnicitet och det liknar onekligen kollektiv skuldbeläggning. Jag är väl medveten om att rasism förekommer i Sverige men att skriva "svenskar" i obestämd form plural blir ju generaliserande och missvisande. Dessutom är det ju inte själv gruppen som är intressant i sammanhanget utan principen, eller hur? Rasism är förkastligt oavsett vem som gör sig skyldig till den.
    Det som är mest intressant hur människor som lever i social utsatthet hamnar i kriminella banor oavsett etnicitet. Precis, utan mer varför människor utövar kriminella handlingar. Jag ogillar rasism i alla former oavsett vem än som kastar det ur sig.
  • GangsterKermit
    Inkontinental skrev 2012-12-05 21:16:39 följande:

Ja, det är riktigt intressant. Det visar sig ju att andra folkgrupper, asiater exempelvis, inte alls har samma brottslighet i samma sociala situation. Det är alltså inte social situation som framkallar kriminalitet, utan kulturell bakgrund.

Hur det är i Sverige och i Kina är ju så olika hur landet är uppbyggt, ekonomi och bekämpning av brottslighet. I Sverige är det större chans att blir misstänkt för brott än att en invandrare blir det. Alla brott anmäls inte heller som görs. Förra året anmäldes 1,4 miljoner brott. Men det är säkert dubbelt så mycket fler som är begångna från oavsett bakgrund.
  • GangsterKermit
    Quintus Zebra skrev 2012-12-05 21:28:52 följande:
    Social status är en faktor som påverkar kriminalitet. Det visar forskningen rät entydligt.

45% av alla våldsbrott begås av människor som är alkoholpåverkade.

Härkomst verkar vara en annan faktor. Men inte den viktigaste. Det är förresten östasiater du syftar på ovan, stora delar av "arabvärlden" ligger ju också i Asien.

Men det är inte den mest betydande faktorn.

T.ex. så är ju unga etniskt svenska män och även östasiater väldigt mycket mer benägna att begå våldsbrott och våldtäkter än vad äldre människor (speciellt kvinnor) fråm MENA är.

Så ålder och kön är betydligt mer "brottsframkallande" än härkomst...

Ja, det var det min samhällslärare sa också att det har med ålder och kön att göra. Varför är det många unga män mellan 15-30 år som gör flest brott. Jo, för att de är dem som är mest sårbara och lättast att påverka i samhället.
Svar på tråden Var med i Nätfighten på Familjeliv och tillsammans bekämpar vi rasisterna en gång för alla!