Inlägg från: Anonym (J) |Visa alla inlägg
  • Anonym (J)

7 månaden med försök.. Fler?

Anonym (samma.) skrev 2013-05-08 07:28:02 följande:
    Ingen tempdipp denna månaden. Hade en förra månaden. Den var så himla tydlig då. Från 36,8 till 36,3. Men fick inget plus. Men jag tror ändå att det måste ha hänt något den dagen, har aldrig fått tempdipp innan. Men hoppas att det betyder plus för dig. Tempdippar återfinns ju oftare i gravidkurvor än vanliga. Och bim -7 är ju supertidigt. Jag fick inte mitt plus först på äl+13. Det var iofs första gången jag testade men det var så himla svagt då så det finns inte en chans att det visat plus innan. Denna månaden som jag plussade var min kurva så otroligt jämn. Låg på 36,7 varje dag efter ägglossning. Läste att en väldigt jämn kurva ofta återfinns i gravidkurvor då det betyder att hormonerna är väldigt jämna. Så det kan vara något att titta efter, det var det som fick mig att testa. Har aldrig haft en sån jämn kurva innan.

Tack för ditt svar! Alltså, idag på BIM-3 tog jag ett test jag tror är positivt. Kan knappt tro det. Känner absolut ingenting. Visade min sambo och även han såg ett svagt streck så han blev ju nervös som vanligt
  • Anonym (J)
    Anonym (samma.) skrev 2013-05-10 07:37:24 följande:
    Shit. Grattis. Gud va roligt.  Se det börjar gå framåt i vår föbaskade tråd..  Testade du något preparat denna månaden? 

Tack tack Ja 2 st så nära också, hoppas det vänta nu så resten blir gravida också nu Jag drack vit grapejuice så den rekommenderas stenhårt!!
  • Anonym (J)
    Anonym (samma.) skrev 2013-05-10 07:59:13 följande:
    Shit va roligt. Och jäkligt skumt att vi båda har försökt väldigt länge och blir gravida samma månad som vi testar den vita grapejuicen. Helt sjukt ju. Jag tror stenhårt på att det var den som hjälpte till. Har säkert haft befruktade ägg innan som inte har fäst, tror att juicen hjälpte till med fästningen. 

Så glad för din skull. Själv går jag in i vecka 8 nu. Är fortfarande extremt orolig då jag har noll symtom. Bara lite ömma bröst.  
    Ja jag tror också det var tack vare grapejuicen, har ju testat så mycket annat men nu bara gick det vägen. Eller ja jag tror det iaf då testet var väldigt svagt men det syntes nånting iaf...

Åh shit redan v 8!? Det går så galet fort!

Ska se om jag får upp nån bild...

Ojoj så svagt men visst är det nått där? :-S
  • Anonym (J)
    Anonym (tvålen) skrev 2013-05-10 12:21:30 följande:
    Men GRATTIS J. Vad roligt!!! Håller alla tummar för dig med att det går hela vägen och inte tjabblar!!

Nu blir jag dock ännu mer ledsen över att jag inte haft ÄL sen december:( Så jobbigt att påminnas. (Sorry att jag grumlar lyckan!!)

Jaja, den som väntar på något gott. NI får hålla alla tummar om/när vi drar igång med IVF. Börjar bli rädd för att det är något "fel" på riktigt med mig bara. Är ju ett tag sen vi tog proverna (innan allt började tjabbla) och jag har massa konstiga symptom. Känns inget bra alls! Kroppen vill kanske inte. Borde kanske lyssna på den..?!
    Tack! Hoppas bara det inte är spökstreck, det var ju så svagt :-S Men det känns faktiskt lite skumt molande nere i magen och liiite ömma bröst på ett ovanligt sätt...kan jag ju inbilla mig

Jag tänker iaf peppa dig för IVFen, ni kommer inte ångra er när ni har er bebis i famnen! Har ni möjligheten så kör
    LängtansBlåaBlomma skrev 2013-05-10 13:49:49 följande:
    Här går vi in i den åttonde månaden utan resultat. Jag undrar hur ni doserar den vita grapefruktjuicen? När drack ni den och hur mycket?
    Jag drack ca 2,5-3 dl när jag kom ihåg den. Den blev faktiskt godare för varje dag att dricka
    Anonym (samma.) skrev 2013-05-11 08:24:28 följande:
    Hur går det? Tagit något nytt test?
    Nej inte idag. Tänkte ta ett imorn bitti så återkommer då.

• Anonym (J)
    Thotis90 skrev 2013-05-11 11:47:23 följande:
    Vi misslyckades återigen... På vägen till apoteket fick jag mensvärk och när jag gick på toaletten efter att jag kom hem upptäckte jag den ljusbruna flytningen som kommer precis innan mensen. På måndag ringer jag till kvinnokliniken och hör om det finns en ledig tid för spolning. Nu är jag trött på att vänta!
    Men fy så tråkigt! Håller tummarna dom har tid åt er snarast!
  • Anonym (J)

Har gjort ett nytt test idag och det är lite starkare, men klart positivt iaf

Anonym (tvålen) skrev 2013-05-11 22:18:05 följande:
    Tack snällaste. Men positivtetsminsitern här (=jag) tror ju kanske inte att ett försök räcker för att det ska ta sig och det är där jag hamnar. Nu har jag klarat steg ett: testa en gång. Men vad göra om det inte funkar då? Ja, det ska jag försöka att inte tänka på. Fokusera på här och nu. Men hur lätt är det alltid?!

Undrar om några av "huskurerna" är bra vid IVF? Tror inte jag vågar chansa. Nu blir det MittVal enbart tror jag. Vet nte ens om jag vågar omega-3 även om det ju ska vara bra. Några åsikter från er?

Det beror väl på hur viktigt det är för er? Är det kanske inte så viktigt med biologiskt barn så kanske det räcker med ett försök?

Ni får ta ett steg i taget och grubbla inte så mycket över vad som kommer sen. Ta hand om varandra under tiden och hitta på roliga saker tillsammans att bli glad över och att tänka på annat. Det är väl så man bäst klarar dessa väntans tider, inte sant?!

Jag hade nog hoppat naturläkemedel som rosenrot, munkpeppar och liknande. Men vitamin/mineraltabletter och grapejuice tex borde ju inte vara några problem. Bara det inte är känt för att ändra cykeln...
  • Anonym (J)

Från imorse. Fortfarande så svagt men känner redan av "illamående", eller osug efter mat :-S och lite ömma bröst...

• Anonym (J)

Tack tjejer!
    Vi lyckades på 12e försöket så det tog ett år.

Snart är det er tur! Kan rekommendera att testa den vita grapejuicen, eller ja det funkade för mig just när jag testade den iaf

• Anonym (J)
    Thotis90 skrev 2013-05-13 22:00:54 följande:
    Nej. De vill att jag ringer så fort jag får mens och så kollar de om det finns en ledig tid. Så jävla dåligt upplägg!

Sjukt bittert! Ring om nån dag igen kanske dom fått in nån avbokning du kan ta snabbt?
  • Anonym (J)
    Anonym (samma.) skrev 2013-05-15 09:27:57 följande:
    Tagit fler test?

Tog detta för en halvtimme sen, bilden togs efter 10 sekunder

• Anonym (J)
    Anonym (samma.) skrev 2013-05-15 15:05:22 följande:
    Grattis. Inga tveksamheter där inte. Gud vad roligt. Spännande att 2 har plussat efter ett år efter att ha börjat med grapefrukt juice.

Vilken känsla va... 
    Tack! Ja jag är så nyfiken hur grapejuicen funkat på er andra???

Hur mår du (samma.)? Några symtom ännu? Har ni berättat för någon annan än? Vi har inte, men fest vankas snart med kollegorna och jag vet inte vad jag ska säga >.<
  • Anonym (J)
    MMM01 skrev 2013-05-16 17:26:45 följande:
    Ja, den juicen vågar man inte vara utan nu:)
    Kul att du ger den ett försök iaf
  • Anonym (J)

Hur går det för er tjejer? Nån mer gravid än?

Är själv i v 9, v 10 på måndag och mår illa emellanåt och så fruktansvärt trött :-S har dock hb på 145 och normalt blodtryck så inget fel iaf.

Håller tummarna för er!

• Anonym (J)

Hej tjejer!
    Hur går det för er? Kikar i här ibland och spanar lite

Är själv i v 24 och väntar en flicka som det såg ut på UL mår bra (förutom trötthet och fogar) och sambon har tom friat

• Anonym (J)
    Anonym (tvålen) skrev 2013-09-18 22:24:04 följande:
    Åh vad roligt, både frieri och 24 v gammal tjej. Nu är det "bara" slutspurten kvar. Kommer gå finfint! Vi traskar på med förhoppningsvis nästa IVF-försök i oktober. Fast det bästa vore ju att fixa det själva nu på "mellanslängen" dvs den cykel jag har nu innan vi ev kör igång igen. Kommer börja hoppas till nästa helg :) Har inte gett upp men liiite segt känns det allt. Vet inte vilket försök i ordningen det är längre. Känns irrelevant. Minns när vi pratade om att undvika decemberbarn. Nu är det fullständigt egalt när det kommer ett barn om det bara ville göra det. Kram till er alla. NU är det lite dött här igen. Vad hålls ni alla med?!

Ja det var verkligen så kul att han friade, trodde liksom inte det om honom. För mig känns det mycket som en kärleksförklaring att han faktiskt älskar mig så det känns jättebra! Håller verkligen tummarna för er att det ska bli något nu emellan, så ni förhoppningsvis slipper gå igenom mer ivf. Förstår hur du menar med att man i början försökte undvika decemberbarn, vilket man totalt sket i efter bara några månaders försök. Man blir så desperat... Må så gott alla och ta hand om er! Kram
  • Anonym (J)

Skänker en tanke till er som fortfarande kämpar....och hoppas er en graviditet i julklapp om den inte redan är kommen!

Om en månad föder jag trådens andra (?) bebis som tog ett år att få till...

Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?