Inlägg från: Anonym (J) |Visa alla inlägg
  • Anonym (J)

7 månaden med försök.. Fler?

Anonym (J) skrev 2013-01-29 15:08:31 följande:
    Hmm okej, tack för ditt lugnande svar

Får se hur tempen ser ut imorn då!

36,5 i morse, dock efter störd sömn då minstingen som sagt är sjuk och är gnällig... Men det gör mig orolig ändå! Tänk om jag inte haft äl?

Går det att ta blodprov nu och se om jag haft äl? Eller måste man ha tagit ett innan också för att jämföra?
  • Anonym (J)

Testade idag på BIM-3 och fick negativt så väntar mensen inom några dagar...

Känner mig sjukt tung och ledsen nu och vet inte var jag ska ta vägen Denna jäääävla väntan åt helvete................ Hur ska man vara glad under tiden????

• Anonym (J)
    Dracarys skrev 2013-02-07 11:08:52 följande:
    Jag gräver ner mig i andra projekt... har en del saker på gång i andra delar av livet. Jag har slutat att ha övriga livet på paus. Nu söker jag nytt jobb (är trött på det gamla) och en del andra saker som kommer att förändra mitt liv till det bättre.

Det är ju så man ska göra så man får annat att tänka på-helt rätt inställning!

Jag ska iof sätta mig i skolbänken igen för några veckor så jag hoppas tiden kan snabba sig lite... Har också planer att byta jobb så nånstans måste jag börja.
    Ebba skrev 2013-02-08 07:54:54 följande:
    Men BIM-3 kan ju vara alldeles för tidigt att testa, har du testat nåt mer? Håller tummarna för dig!

Jo men jag känner mig inte ett dugg gravid så jag har väldigt låga förhoppningar..

BIM idag cd 31 men förra månaden kom mensen dag 34 så den är inte helt stabil som för några år sen...

Förresten så vet jag inte om jag ska fortsätta med munkpepparn, 1dag senare äl (?) och ingen kortare cykel. Hmm...

Och det värsta är att sambon vill absolut inte ha ett decemberbarn så detta blir ett försök till sen paus en månad och jag vill verkligen inte pausa :-S
  • Anonym (J)
    Blomma skrev 2013-02-08 11:25:21 följande:
    Hej på er tjejer!

Tittar in här ibland och följer er med spänning! Hoppas verkligen att någon utav får ett plus snart!

Själv så har jag precis gått in i v8 och mår lite halv risigt emellanåt, skickar ett gäng med gravidhormoner till er och hoppas att det tar sig denna månad!!

Åh fantastiska känsla, stort grattis! Är så avis

Tar åt mig så mycket gravidhormoner det bara går
  • Anonym (J)
    Anonym (tvålen) skrev 2013-02-09 17:13:03 följande:
    Hade också idéer om inget decemberbarn efter "barn på första försöket" förut men jag/vi har helt tänkt om. Känns skönt. Hur länge har ni försökt?

Ja jag bryr mig inte alls, men däremot gör sambon det han bryr sig inte alls att det tar tid att jag blir gravid, han tycker bara jag är jobbig när jag bryr mig...

Detta blir vårt 9e försök, det är ju egentligen ingen tid och ja vi har ju redan 2 barn men man får ju ändå den jobbiga känslan när det tar tid. Vad har blivit fel liksom.

Hur länge har ni försökt?
  • Anonym (J)
    längtareftermiraklet skrev 2013-02-10 09:39:25 följande:
    testade nyss med digitalt och genast kom det upp ett annat streck! Åh jag är så LYCKLIG!!! JAG KAN INTE FATTA ATT DET HÄR FAKTISKT HÄNDER!!

TITTAAAAAAAAAAAAAA!!!!

Helt underbart! Jättestort grattis till er!!! Håller tummarna att allt går vägen

Hur länge hade ni försökt?
  • Anonym (J)
    Anonym (tvålen) skrev 2013-02-10 13:55:08 följande:
    Nu blir jag kanske väääldigt analyserande (ursäkta i så fall) men ligger det inte något i de där orden du skriver "att det tar tid när JAG blir gravid". Vi hade lite det problemet förut när jag ville att vi skulle försöka få barn. Det tog nästan 3 år innan VI ville ha barn från det att jag började önska... Känns lättare nu när vi båda vill, som tur är, men jag tror fortfarande att denna väntan på plusset är värre för oss tjejer i allmänhet åtminstone när man har barn sedan tidigare. Man ska absolut inte dra alla över en kam men generellt är det ofta vi som kollar dagar, stickor, ser gravidmagar överallt, får frågor osv. Många män verkar så coola (min inkluderad)! Och möjligen är de inte lika barnönskande då de redan har barn  som vi tjejer kan vara trots att vi redan vunnit högvinsten förut. Vet inte om det är ännu jobbigare när det gått lätt innan. Man har en helt annan referens att utgå från. Min vännina har 4 barn och alla utom det senaste/sista har det tagit nästan ett år att få till och hon säger att det var rätt jobbigt ändå varje vända men hon hade ju en annan referens än jag i och med att det var trögt så gott som varje gång. Så jag ska inte klaga men det är jobbigt ändå. Och hon har ju sina fyra godingar. Jag/vi har ju tyvärr åldern emot oss och jag misstänker att det är det som ligger oss i fatet. Vi har försökt i ett knappt år (men ett par anovulatoriska cykler) och jag försöööker vara cool som min sambo. Det jobbiga är dock att vi båda har inställningen att blir det så blir det, annars var det inte meningen, men den känslan är stundtals svår att leva med för jag vill ju så mycket (och nog mer än min sambo)

Jo men visst är det så att tjejer tar detta allvarligare än killarna, efter allt man läser här på familjeliv så :-S visst finns det undantag också men överlag så. Fattar inte att det ska vara så? Men det märker man ju i andra sammanhang också att kvinnor ser allvarligare på saker, iaf här hemma som hemmasysslor tex ^^

Och igår kväll började jag få en skum bubblig lätt illamående känsla i magen. Är på dag 33 idag måndag och längsta cykeln var 35 dagar varav förra månaden 34 dagar. Nu kan jag inte sluta hoppas ändå på denna månad! Ingen mens på torsdag så blir det testa igen!
  • Anonym (J)
    Anonym (J) skrev 2013-02-11 02:13:23 följande:

Och igår kväll började jag få en skum bubblig lätt illamående känsla i magen. Är på dag 33 idag måndag och längsta cykeln var 35 dagar varav förra månaden 34 dagar. Nu kan jag inte sluta hoppas ändå på denna månad! Ingen mens på torsdag så blir det testa igen!
    Fortfarande ingen mens idag på cd 35 (?, sista mensen kom kl 22 8/1 som bruna flytningar och satte igång 9/1) . Den längsta cykeln jag haft sen ppillerstopp var 35 dagar. Däremot så testade jag negativt onsdags och måndags med billiga tester från tradera.
    Har en konstig känsla nere i magen, mensvärk och värk i svanken. Mer än vanligt men vågar inte hoppas och inte testa nå mer och se negativt igen. Väntar och ser...

Hur kopierar man grafen med temp från FF och lägger in här?
  • Anonym (J)

Ingen bebis här, mens kom igår så in på 9e försöket...

Äl ca 5-7 mars.

Ska iaf till gynekolog nästa vecka så det känns ju lite bättre. Hoppas bara jag slutar blöda innan det :S

• Anonym (J)
    Anonym (J) skrev 2013-02-18 12:42:12 följande:
    Ingen bebis här, mens kom igår så in på 9e försöket...

Äl ca 5-7 mars.

Ska iaf till gynekolog nästa vecka så det känns ju lite bättre. Hoppas bara jag slutar blöda innan det :S

Ska iaf INTE äta mer munkpeppar! Den tjabblade till hela min förra cykel, mycket senare äl och ännu längre cykel med mer mensvärk :-S
Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?