Inlägg från: Juronjaure |Visa alla inlägg
  • Juronjaure

7 månaden med försök.. Fler?

Anonym (tvålen) skrev 2013-08-25 15:12:50 följande:
    Håller tummarna allt jag kan!

Inga + här men snart kör vi ÄP nr 2 så ni får gärna hålla tummarna att det går bra och vi får något tillbaka. Gärna en blastocyst

ÄP?
  • Juronjaure
    Anonym (tvålen) skrev 2013-08-26 21:37:25 följande:
    Äggplock :D

Man kommer rätt snabbt in i termerna vid IVF på gott och ont och använder förkortningar som kanske inte är så uppenbara. Sorry! Först tar man sprutor (efter ev nedreglering med nässpray) så att det ska bildas många fina ägg och sedan plockar man ut dem = ÄP. Sedan låter man äggen befruktas av spermier (parets egna eller donerade) och sedan återförs eventuella embryon.  Så det är efter ÄP som vi vet om det blivit några ägg och sedan om det blivit några befruktade och sedan om det blivit något bra som kan sättas in. Det är ju såklart det vi hoppas på!! Och i slutänden såklart ett stort fett +!

(Äggdonation finns också och i andra länder(?) embryodonation)
    Aha! :) Hur lång tid tar utredning och sånt, hur lång tid tar det innan man får börja med ivf? Ska till fertilitetskliniken imorgon, första besöket! Hoppas att alla provet och sånt går fort så att man får veta vad som (eventuellt) är fel.
  • Juronjaure
    Thotis90 skrev 2013-09-02 13:24:34 följande:
    Då var vår fertilitetsutredning avslutad. Vår fertilitetsläkare ringde precis och sade att det inte finns någonting mer de kan göra, så nu har hon skickat en remiss till IVF (som vi inte vill göra....). Tårarna bara sprutar. Vad fan gör vi nu?! Vi har snart försökt i 2 år utan resultat. Ta mej fan om inte det är aborten som har ställt till det!
    Thotis, vad ledsen jag blir för din skull :( Det är väl bra att ni är friska, i och för sig, men ändå...

Varför vill ni inte göra IVF?
  • Juronjaure
    Anonym (Desperata) skrev 2013-09-14 14:39:45 följande:
    Men positiva äl-test innebär väl iaf att man har ÄL? Hur gamla e ni då? Ja hoppas verkligen på att de tar sig snart för oss! Era ivf-försök, ledde de inte till något alls el? Ja skulle önska mig lite hurkurstips ;)
    Lita inte helt på positiva äl-test. Jag använde nåt märke (minns inte vilket) och fick positiva test under två perioder vissa månader (förutom precis innan mens, då de också kan visa positivt) Vet inte om jag har nåt ovanligt hormonfel, men så var det för mig iaf... Nu testar jag med äl-test OCH kollar flytningar för att vara säker...
  • Juronjaure
    Anonym (tvålen) skrev 2013-10-05 15:54:39 följande:
    Hej alla!

Bara jag/vi som väntar och längtar härinne nu?! Nu har vi fått klartecken för IVF nr 3 så snart är det igång med allt planerande, sprutande och förhoppningar igen. Hoppas verkligen det ska ta sig snart. Börjar kännas lite tröstlöst men jag har en väninna som fick köra 6 behandlingar + frysåterföringar innan de lyckades så ännu har vi inte gett upp. Fast jobbigt är det. Försöker sysselsätta mig med "allt annat" så tiden ska gå fast samtidigt skulle jag ju vilja stoppa tiden så jag inte blev äldre. Konstigt det där. Kram alla!
    Här väntas det och längtas för fullt. En vecka till BiM. Mest väntar jag dock på att det ska bli måndag så vi får veta resultaten på mina blodprov och karlns spermieprov.
  • Juronjaure
    Anonym (tvålen) skrev 2013-10-11 21:36:26 följande:
    Nämen GRATTIS!!!!!!! Så kul!!! Själva drar vi strax igång försök nr tre med IVF/ICSI...
    Tack:) Hoppas det blir tredje gången gillt för er!
  • Juronjaure
    Anonym (tvålen) skrev 2013-10-11 21:39:53 följande:
    Ja vi hoppas verkligen på det! Hann ni få någon hjälp eller fixade det sig av sig självt *nyfiken*? Ni har försökt i 1,5 år nånting nu va?

Gud så skönt med ett plus. Det är ni värda. Slappna av och njut nu!!
    Ja, 1,5 år blev det. Vi hann göra utredning som inkluderade äggledarspolning. Denna var 8 dagar innan ägglossning, så jag undrar om det kanske var den som hjälpte till lite... :) Slappna av kommer jag nog inte göra innan v.14, men ska försöka ;)
  • Juronjaure
    Blomma skrev 2013-10-13 22:06:14 följande:
    Hej alla! Väldigt länge sen sist! Skönt att se att ni fortfarande stöttar varandra på resan mot plus! Och grattis till er som redan lyckats!

Tänkte bara meddela att trådens första bebis är född! Jag fick en dotter förra veckan :)
    Gud vad kul! GRATTIS!!! Njut :)
  • Juronjaure

Tittar till er här ibland, håller tummarna att alla ska plussa snart! Jag tror på plus under våren för er! Kramar

• Juronjaure

Hallå tjejer!!! Hoppas ni mår bra och att det blir en massa PLUS här snart! Håller fortfarande tummarna för er.

• Juronjaure
    Anonym (tvålen) skrev 2014-03-22 11:11:57 följande:
    Hej härinne! Nu har vi sett ett litet pickande hjärta.  Det var en livlig liten en och allt verkade bra. Är så lycklig. Nu har 1/4 av tiden gått nästan. Mår sådär... men snart ska det väl ge sig. Har bestämt oss för att göra KUB med tanke på vårålder. Hopas verkligen att det ger bra värden. Min värld skulle rasa annars...

Lycka till med IVF Pommac. Det kommer gå fint. Var inte rädd! Tror ni kommer känna en lättnad när ni väl är där.

Tack Juron! Nu hoppas jag snart få sällskap av övriga på "gravidsidan"!
    Vad underbart!!! Hoppas du mår bättre snart och att KUB visar att allt är super :)
  • Juronjaure

Hej tjejer! Hur går det för er? Ni kämpar på ser jag... Tittar in då och då och håller tummarna. Sommarplus vill jag se! I massor! Kram på er

• Juronjaure
    Anonym (tvålen) skrev 2014-05-15 15:05:58 följande:
    När är det dags för dig/er förresten? Du måste vara rätt stor nu?? Jag har känt fosterröreler i ca två veckor. Du lär väl ha en smärre vågmaskin??
    Haha! Ja, vågmaskin var inte så dumt beskrivet. Magen gungar som en vattensäng då och då när Putt rör sig. Är 5v kvar till bf nu...
  • Juronjaure
    Calqyl skrev 2014-05-16 10:44:41 följande:

Åh va spännande! så nära :)

Jag fick precis besked att mina 4 befruktade ägg ser jättefina ut så jag ska få tillbaka en blastocyst på måndag :)
    Spännande och skitläskigt! Trodde verkligen man skulle känna sig redo när det närmade sig förlossning, men näe, har aldrig känt mig så o-redo ;)

Önskar att ni slapp gå igenom en massa krångel för att bli gravida. Tyckte att 1,5 års försök var en ren tortyr. Det enda jag kan säga är att när det väl GÅR, så känns verkligen inte den där tiden då man väntade på plus så ofantligt lång. Hoppas att det blir en bebis för er snart!
  • Juronjaure
    Calqyl skrev 2014-05-31 07:08:24 följande:
    Idag på RD13 och BIM fick jag ett se ett riktigt fint plus för första gången :D
    Stoooort Grattis!
  • Juronjaure
    Heidi82 skrev 2014-06-26 21:11:55 följande:

Jaaaaaa!!!!! Jag är gravid!!!

GRATTIS!!!!!!

Vår lilla skatt föddes på midsommarafton, det blev en tjej. Jag önskar att alla ni andra får uppleva detta snart också!
Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?