Inlägg från: Juronjaure |Visa alla inlägg
  • Juronjaure

7 månaden med försök.. Fler?

Anonym (blomman) skrev 2013-05-29 09:56:45 följande:
    Hade aldrig trott att det skulle vara så svårt att få ett plus som det verkligen är.

Igår bröt jag ihop totalt efter att sambon sa att han var trött på att prata om det. Han är inte alls orolig eller nojjig över det utan han tänker positivt. Så jag började storgråta och kände mig bara så hopplös och otillräcklig. Tänk om jag inte kan ge honom några barn, tänk om det är något fel på mig. Allt negativt bara flög runt i skallen på mig. Å sen fick jag ångest över att jag tänker negativt. Vill inte sätta press på sambon eller skrämma honom. 

Men jag behövde kanske bara släppa allt, låta tårarna spruta å ta nya tag. Försöka sluta tänka på det. Men det är så svårt. Jag ser bäbisar och gravidmagar överallt!!

Hur går det för er andra? Känner ni igen den här hopplösheten? Hur tar ni det när det blir minus på stickan varje månad? Hur hanterar ni det, å hur hanterar er kille det?     
    Min kille blir besviken, men peppar. Och väntar på att det ska gå 12 månader så att vi kan ringa om utredning. (11:e försöket nu) Han verkar vara mindre stressad än jag, helt klart. (Män kan ju få barn tills de är 70, är viss skillnad :P)

Jag har SLUTAT bli så tokbesviken som jag blev i höstas när mensen kommer. Orkar inte bli så ledsen varje månad. När vi fått missfall (2 st, tidiga) har jag däremot varit mycket ledsnare än honom. Det var ju liksom jag som tvingades bli påmind varje gång jag gick på toaletten, och jag som låg vaken och hade skitont i magen, och jag som fick ringa gyn och fixa vul och sånt...

Men blir inte tokbesviken varje månad längre. Däremot kan jag märka att jag är allmänt känsligare för pikar från omgivningen om att det är dags för barn, eller bli ledsen när andra blir gravida eller lägger upp bebisbilder på facebook. Känner mig nedstämd ibland när jag träffat småbarn och tänker att det aldrig någonsin kommer bli vår tur.

Försöker fokusera på annat. Det är nog det enda som hjälper. Att göra roliga saker och dricka vin och äta brie-ost när mensen kommer ;)
  • Juronjaure
    Anonym (blomman) skrev 2013-06-02 13:40:23 följande:
    Idag kom den där mensen igen. :( Blir så besviken varje gång. Har legat med världens mensvärk hela morgonen. Men då fick jag ialf svaret på att varken Grapejuicen eller munkpeppar fungerade på mig.

Vi har idag bokat till för utredning, fanns inga tider lediga förrän i Augusti men nu är bollen i gungning och jag kan kanske börja slappna av lite.

Hur går det för er?   
    Mensen är på G här med :( Ska ringa om utredning...
  • Juronjaure
    Anonym (blomman) skrev 2013-06-28 22:12:00 följande:
    Kunde inte hålla mig, sprang å köpte ett gravtest å jag är GRAVID!!! Kan inte fatta det! Omg!
    Vet inte hur jag ska berätta för sambon, vänta tills imorgon eller ta det ikväll. Herregud - är så lycklig! 
    Men åh, GRATTIS!!! Vad kul med plus i tråden ibland!
  • Juronjaure

Åh, Grattis alla!!!

Dracarys: Efter 1,5 år?! Fantastiskt! Håller tummarna att allt går bra!

• Juronjaure
    Dracarys skrev 2013-07-07 08:10:03 följande:
    Jepp! =)

Jag var tokigt förkyld vid ÄL och hade precis varit magsjuk. Utöver det gjorde jag absolut ingenting annorlunda, så jag tror på förkylningssex.
    Där ser man! Jag tänker Förkylning - mer slem i kroppen. Mer slem - mer att simma i. Haha! Kan det ha nåt samband? Annars brukar jag vara toknojjig när jag är förkyld kring äl, eftersom jag fått för mig att äggen inte vill fästa när man har en infektion i kroppen. Men det är nåt som jag själv har hittat på, och du bevisar ju att det är fel, skönt!
  • Juronjaure
    Anonym (Kowka) skrev 2013-07-07 19:41:33 följande:
    Hej, får jag hänga på er? Vi har försökt i 8 månader utan resultat. Har ett barn på 2,5 år sedan innan. Precis som TS slås jag av att det känns precis som när vi försökte få till henne, hopplöst. Har BIM idag men känns som att det vore helt omöjligt att mensen inte ska komma.
    Välkommen hit! Hoppas att det blir ett syskon snart. Det är jobbigt att vänta...
  • Juronjaure
    Anonym (Kowka) skrev 2013-07-07 19:48:41 följande:
    Tack! Ja, det är jobbigt fast jag försöker låta bli att tänka på det. Känns som att hela världen ploppar ur sig ungar just nu. Obestämd
    Läser att du vill ha en utredning för er del, har du fått till en sådan? Hur går det till, vet du det? 
    Ja, är på försök 13 nu och fick tid för utredning i slutet av augusti. Vet inte så mycket om hur den går till. Äggledarspolning och spermietest och blodprov och sånt antar jag att de börjar med.

Att alla ploppar ur sig ungar ja... Föra sommaren när vi startade försöken föddes det ungar ÖVERALLT i min bekantskapskrets. Nu har alla sina knoddar ute, så nu är det lugnt,och facebook-mag-bilder har bytts ut mot kladdiga gröt-barnbilder. Det är lite bättre än mag-bilderna, om än marginellt ;)
  • Juronjaure
    Thotis90 skrev 2013-07-09 20:19:35 följande:
    Jag har vad som kan ses som både graviditets- och mens/pms-symptom. De flesta symptom har dock avtagit. Just nu känner jag bara av ömma bröst, trötthet, svullen mage och hugg i magen (tror att det är tarmrörelser).
    Tillräckligt för att hoppas lite till ;) Men testen borde ju visa positivt...
  • Juronjaure

Fy vad länge sedan det var 7 månader........

Hej igen alla, hoppas ni haft en bra semester! Nån som plussat på sistone?

Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?