Inlägg från: Juronjaure |Visa alla inlägg
  • Juronjaure

7 månaden med försök.. Fler?

Ja, Anonym (J), det är definitivt mens. Hur mycket man än griper efter halmstrån så går det inte att förneka att jag fick mens även denna månad :P Jävla skit.

• Juronjaure
    Anonym (blomman) skrev 2013-05-05 20:11:26 följande:
    Mensen kom igår :( Faaan!
    Men nu har jag börjat med munkpeppar, 3 gånger om dagen. Det är sååå frustrerande. Tycker alla i min närhet blir gravida men inte jag. Märker att sambon blev lika besviken som jag. Nu vill jag bara att mensen ska försvinna så vi kan börja om. Ska bli kul å se vad munkpepparn ger för effekt.

Hur går det för er andra? 
    Visst är det för jävligt. Börjar närma sig ett år här, suck.

Menmen... Denna månad kanske är vår månad :) Måste våga tro det.
  • Juronjaure
    Anonym (7:e) skrev 2013-05-06 08:35:16 följande:
    Hej.. väldigt längesedan jag skrev i denna tråd. Minns inte ens vad jag skrev... men jag hade redan ett anonymt nick, så jag måste ju ha gjort det.. Vad som hänt är  att jag fortfarande inte är gravid. Och nu har det gått ett år. Så jag hoppas det är okej att jag hoppar in här, igen :)
    Absolut, välkommen tillbaks :)
  • Juronjaure
    Anonym (mirakel) skrev 2013-05-08 11:47:01 följande:
    Hej på er!

Tänkte bara kanske tipsa om en sak... Det var så att jag aldrig blev gravid med min kille under 7 års oskyddat sex, även när han kom i mig under ägglossning så hände det aldrig något...

Jag kollade upp värdena på min sköldkörtel, det man kallar TSH-värde...som styr hela ämnesomsättningen i kroppen.  Det visade sig att jag hade en liten underaktiv sköldkörtel!

Då föll en tung sten från mitt bröst kändes det som och jag kände att det var därför som jag aldrig blivit gravid antagligen...så mycket i kroppen som ska vara bra.

Jag började ta levaxin (minsta dosen) som ersätter det sköldkörtelhormon jag hade för lite av....

Två månader senare så blev jag gravid med min kille, äntligen! Är nu gravid i vecka 25.

Nu vet jag vad som hjälpte och vad felet var!

Kram på er ! 
    Grattis! Jag fattar inte att ni orkat vänta så länge... Jag kollade TSH-värdet nyligen eftersom jag haft ett par missfall, men här såg det normalt ut. vet inte om jag ska vara glad eller besviken över det. Är det något fel så vill man ju veta det NU... Samtidigt är det ju alltid bra att värdena är normala :P Kluven...

Lycka till med bebisen när den tittar ut! :)
  • Juronjaure
    Anonym (7:e) skrev 2013-05-09 18:03:37 följande:
    Jag fick min mens idag, exakt ett år sedan jag slutade med ppiller.. så nu skippar jag appar för att hålla koll. Det lönar sig ju inget ändå.
    :( Blir det utredning?
  • Juronjaure
    Anonym (7:e) skrev 2013-05-09 19:46:31 följande:

Inte än.. jag ger det till oktober, och tar det sig inte innan dess så blir det troligtvis utredning.
    Aha, ja, de har kanske sommarstängt ändå, antar jag. Tänk på att det kan vara lång kötid på vissa ställen, kan vara bra att höra sig för, så man inte behöver vänta i ett år till när man bestämt att man vill ha utredning.
  • Juronjaure

blomman: Jag brukar ha positivt i 2-3 dagar. Vet inte varför, men tror inte att det är nåt ovanligt fenomen i alla fall :)

• Juronjaure
    MMM01 skrev 2013-05-22 06:25:17 följande:
    Tror inte det är sant PLUSSADE imorse på 11:e försöket! Vi hann precis till Apoteket innan stängning igår! Tvivlade på att ta testet imorse och tänkte minus och mensen kommer idag! Men blev plus direkt!
    Grattis!!! Jag är också på 11:e försöket, har precis haft ägglossning. Nu ger du mig hopp ;)
  • Juronjaure
    MMM01 skrev 2013-05-22 08:15:16 följande:
    Har inte haft så mkt symtom heller den här gången så blev lite överraskad:) .
     Verkar vara vanligt att symtomen lyser med sin frånvaro innan folk plussar :)
Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?