• Ebba

7 månaden med försök.. Fler?

ÄL+8 idag och tog ett test på skoj. Konstigt nog syns det ett väääääldigt svagt plus, men jag tror att det bara är det stället där strecket ska vara som har råkat få lite färgrester i sig.

Jag känner mig precis som jag brukar göra mellan ÄL och mens så därför tror jag inte att det blivit nånting den här gången heller. Men man vet aldrig, den som lever får se. :)

Hur går det för er andra?

• Ebba

Tack Blomma! Och jag håller tummarna att din brist på symptom är ett symptom på att det flyttat in RN liten inneboende i din mage!

• Ebba

Ånej vad tråkigt Dracarys! Så ledsen för din skull!

Jag känner fortfarande inget annorlunda så hoppet är inte så stort här heller. Är helt övertygad om att det var ett spökstreck jag fick igår. Tänker vänta några dagar med att testa igen, är bara på ÄL +9...

• Ebba

Jag har läst tvärtom, att det inte spelar nån roll alls om kvinnan får orgasm (mannen måste ju såklart haha) för de små kramper som hjälper spermierna upp kommer oavsett om kvinnan får orgasm eller inte. Så försök ta det lugnt och njut så gott det går av sexet!

Här var det helt blank test i morse så strecket i förrgår var verkligen ett spök tyvärr. Men jag har väldigt ont i brösten... Jag läste igenom mina anteckningar från föregående cykler och det skiljer väldigt mycket från gång till gång men oftast har jag inte så mycket ont men nu för det verkligen väldigt ont. Får väl se om det kan betyda nåt eller om det bara är pms...

Hur går det för er andra idag?

Samma, håller tummarna för torsdag!!

• Ebba
    Här är jag namnlös skrev 2012-12-16 21:37:50 följande:
    Ja att mannen får orgasm är nog en bra förutsättning :) haha. Brösten har alltid varit ett gott tecken på att jag varit gravid, inte helt omöjligt för dig alltså. Spännande. Jag undrar om någon testat bidrottninggelé? Har läst lite på nätet om det, både för- och nackdelar som allt annat typ, men har ni någon erfarenhet av det? Ska tydligen öka fertiliteten.
    Hr du haft ont i brösten innan du plussat? Jag är nervös att det bara är ovanligt starka pms-känslor, men hoppas kan man ju alltid... Jag bara tänker att om brösten börjar ömma pga att man är gravid så borde det ju synas på ett gravtest, eller vad tror ni? Ni som har barn sedan tidigare, har ni haft ont i brösten innan BIM?
  • Ebba

Samma: än är det ju inte kört! Har du testat sen i förrgår? Det är ju inte alls säkert att det skulle synas nåt då! Jag tror på det där med att det är något när det inte känns som det brukar! Håller timmarna för dig några dagar till!

• Ebba
    Anonym (samma.) skrev 2012-12-17 10:17:29 följande:
    :) Gillar hur positiv du är.  Tack. Nä jag har inte testat något sen i lördags. Tar kanske ett test i eftermiddag. Vill inte testa på morgonen. Om det blir negativt då så känns det kört. Om det blir negativt på eftermiddagsurin som inte är lika koncentrerat så kan man hoppas lite till. Sjuka tankar man har. 
    :) Haha, ja ganska roligt sätt att tänka! Lycka till - lova att uppdatera om du testar! Har du barn sen innan eller är det första?

För mig är det första och jag är sååå redo nu!
  • Ebba

Hej igen tjejer!

Min tidigare fråga försvann nog i ett annat inlägg så jag ställer den igen.

Tror ni att det är möjligt att ha ömma bröst pga graviditet innan man plussar? Nån med erfarenhet kanske? Jag tänker att om brösten ömmar pga hormonerna man får i samband med en graviditet så borde det ju synas på ett test, men kanske inte?

• Ebba
    Anonym (samma.) skrev 2012-12-17 13:20:54 följande:
    Testade precis. Negativt. Hade bara hållt mig i 2 timmar. Men på äl+12 så borde man väl kunna ana någonting i alla fall?  inte minsta lilla antydan till ett streck. 
    Äh, det är inte alls säkert, särskilt inte på 2-timmars eftermiddagskiss. :)
  • Ebba

Ja jag hoppas också, men tror inte att det blivit nåt. BIM på lördag och då är det ÄL + 16.

Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?