• Ebba

7 månaden med försök.. Fler?

Vad roligt (men jobbigt, jag vet) att vara framme vid symptomletandet! Jag jåkkar mina tunnar stenhårt för er!

Får jag fråga, ni som använder ÄL-tester, hur har ni sex, före under och efter? Den här månaden har vi haft sex varje dag sedan i lördags, med undantag för i tisdags. Eftersom jag har lite oregelbunden cykel ville vi vara säkra på at ha sex även innan utslaget på stickan. Nu fick jag ju utslag igår och hade då också sex på kvällen men är osäker på om vi ska köra på ikväll igen eller vänta till imorgon, eller köra både och. Känner att sambon inte riktigt tycke att det hör med varje kväll är jättekul, så då kanske det är bättre att köra varannan och verkligen få till det? Hur tänker ni?

• Ebba

Tack för era svar! Får se om mannen orkar både ikväll och imorgon. :) Har ni andra ont under ÄL? Jag känner min supertydligt, men man vet kininet när ägget släpper för det! Jag började känna av det redan igår och set känns fortfarande idag.

Vet ni om man kan få positivt utslag på ÄL-tester även när ÄL har passerat? Eller är det bra att kolla ett par dagar till och när det är negativt veta att det varit?

• Ebba

Ja jag kan inte minnas att det alltid varit så här, men jag har ju helt klart tänkt mer på det sedan vi började försöka skaffa barn. :)

Vet du om man får utslag på testerna när ÄL är över?

• Ebba

Tack för ditt utförliga svar Dracarys!

Då borde man med andra ord iaf vara förbi ÄL när man inte längre får positivt på testen?

Hur går det för dig, känner du nåt? Vilken dag är du på nu?

• Ebba

Härligt blomma - kör hårt!

Jag har precis samma funderingar som du, men den fertilitetsläkaren vi träffade sa att det räcker gott med varannan, men man kan gärna ha sex varje dag om man vill. Det är bara dennes konstaterat lågt spermieantal som ska vara lite återhållsamma med det där!

• Ebba

Jg vet inte heller hur man uppdaterar men jag borde ha BIM 21 dec.

Hahaha 14 clementiner, ja vem hade inte varit svullen då, men det betyder ju inte att du inte är gravid för det! :)

• Ebba

Blomma, jag förstår precis vad du menar. Men jag har inga barn sen innan så jag vet ju inte ens hur det ska kännas. :) Man får försöka sysselsätta sig med annat så att tiden går fort. Första veckan sv de två tycker jag är helt okej, jag förväntar mig inte att känns något förrän tidigast ÄL +7. Men sen... :)

• Ebba

Hihi, ja det är ju svårt att hålla sig! Men ge inte upp tjejer, det är ju som sagt väldigt tidigt att testa! Samma, vilken dag är du på nu?

Själv är jag på ÄL+4 så för mig är det varken lönt att känna efter eller testa och det är ganska skönt tycker jag. Försöker koppla bort det så mycket det går, och sysselsätter mig mycket. :)

• Ebba

Samma, nej ge inte upp än! Det finns många som inte får plus förrän på eller efter BIM! Ingen mens

• Ebba

Juronjaure, om du har BIM på onsdag borde du ju kunna testa idag, men om du kan hålla ut så hade jag väntat lite till. :) Is i magen! :) (eller förhoppningsvis bebis.)

Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?