Inlägg från: Thotis90 |Visa alla inlägg
  • Thotis90

7 månaden med försök.. Fler?

Om 8 veckor påbörjar vi vår barnlöshetsutredning. Jag pratade med Kvinnoklinken idag och kvinnan i telefonen (inte samma som jag pratade med senast) var hur trevlig som helst! Jag var orolig inför det här med utredning, men nu känner jag mig genast lugnare. Nu har vi några veckor på oss att förbereda oss mentalt på det som komma skall. Det känns nervöst eftersom man aldrig vet vad proverna kommer att visa, men jag försöker att vara hoppfull med tanke på att jag har varit gravid förut (gjorde abort, utan skrapning).

• Thotis90
    Anonym (tvålen) skrev 2013-01-03 21:35:34 följande:
    Lycka till. Allt kommer gå jättebra. Ta ett steg i taget så löser sig säkert allt till det bästa. Och det är ju inte förbjudet att köra på "som vanligt" trots att man utreds...
    Nej, såklart inte. En av fördelarna med att vänta på utredning, och när den väl är igång, är att vi inte behöver tänka lika mycket på att pricka in ägglossning och ha sex för att det skall resultera i en graviditet. Jag tror att vi kommer att kunna slappna av mer ni när vi vet att vi kommer att få hjälp... inte för att det skulle öka chanserna att bli gravid (det är bara bullshit), men det skulle kännas bättre rent allmänt. 
  • Thotis90
    Dracarys skrev 2013-01-04 08:29:40 följande:
    Låter lite som mina tankar också. =)

Hoppas att jag kommer att känna likadant.

Nu är jag dock på ÄL+2 och tänkte vänta för att se om det blir något den här gången innan jag ringer. Min del i första steget av utredningen är dock klar... jag gjorde ett VUL i oktober av en annan anledning och eftersom det var 10 månaders försök då så gjorde kvinnokliniken några extra prover. Allt såg jättebra ut på VUL. De tog blod också, men jag har inte fått något resultat.

Det jag oroar mig mest för är att det ska vara något fel på min mans "produkt". Jag tror inte att han skulle hantera det så bra.
    Jag är inte orolig över vad mina prover kommer att visa, utan jag är mer orolig över vad karlns prover kommer att visa. Jag skulle ha lättare att acceptera ofrivillig barnlöshet om det är mig det är fel på, men jag vet inte hur jag skulle ställa mig till om det är karln det är fel på (det behöver inte vara fel på någon, men jag misstänker det då jag har varit gravid en gång förut, på första försöket). Jag kan inte se ett liv utan biologiska barn, om jag är fertil.
  • Thotis90
    Anonym (samma.) skrev 2013-01-06 10:50:08 följande:
    Skönt att ni ska på utredning. Hade velat kolla upp mig med. Får ringa till sommaren om det inte har tagit sig. Eller kanske kolla här i Frankrike där jag bor. Finns kanske något här som man inte behöver vänta ett år på.
    Jag hoppas för allt i världen att det inte är några stora fel för jag vill inte göra IVF eller adoptera....
  • Thotis90
    Anonym (J) skrev 2013-01-07 21:39:02 följande:

Ja fast jag har inte fått mensen ännu?! Hoppas såklart att testet visade fel och jag är gravid ändå men den turen har väl inte jag...
    Är på dag 32 idag, mina cykler har legat på 21, 28, 29,30,32,35 dagar sen jag slutade med piller, så jag räknade med BIM på dag 30 som jag hade förra månaden. Men mensen kommer säkert snart...

När har ni alla BIM?
    15/1
  • Thotis90
    Blomma skrev 2013-01-08 12:33:07 följande:
    Sorry att jag inte är så aktiv i tråden, mycket annat för tillfället..

Väntar på bim.. igen! känns som det alltid är den tiden.. Borde vara någongång mellan 15-17 januari, lite osäker på när äl va. Körde inte med några stickor alls denna månad..

Någon som börjat känna av nåt?
    Jag känner bara av ömmande bröst, men det brukar jag ha mellan ägglossning och mens...
  • Thotis90
    Anonym (Joa) skrev 2013-01-09 14:06:57 följande:
    fortfarande ingen mens....... 
    Tog test igår. Negativt. (vad hade jag väntat mej?)
    Känns sådär  hopplöst och tråkigt. 
    Har nu gått över med 65 dagar!!!! 
    Det har jag också gjort en gång. Det visade sig att jag hade vitaminbrist... 
  • Thotis90
    Anonym (Joa) skrev 2013-01-09 14:42:00 följande:
    Oj! Men räckte det att börja äta vitaminer då eller...? 
    Ja. Jag fick tillbaka mensen tre (eller om det var två) dagar efter att jag började med Apoteket Kvinna.
  • Thotis90
    Dracarys skrev 2013-01-14 08:16:06 följande:
    Hur går det för er? Det är ju stora BiM-veckan nu för tråden. =)
    Det blev ingen bebis den här gången heller... Jag har mensvärk och mörkbruna flytningar (började igår). Jag tror dock att jag vet vad som kan vara fel! Jag gjorde en abort juli-08 och hade en könssjukdom april -09 och jag har läst att aborter och könssjukdomar kan ställa till det i äggledarna. Det är bara att hoppas på att det är något sådant och att det kan åtgärdas med en äggledarspolning. Jag har i alla fall bett om att få göra en sådan.
Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?