Inlägg från: Thotis90 |Visa alla inlägg
  • Thotis90

7 månaden med försök.. Fler?

MMM01 skrev 2013-05-11 21:52:14 följande:
    Tack! Ska googla på munkpeppar! Ska ta mitt första grapefrukt juice nu. Vad bra att det kan bli godare med tiden:) ! .
    Jag tyckte att det blev äckligare med tiden. Kan dock ha berott på att jag förknippade grapefruktjuicen med någonting äckligt eftersom jag drack munkpepparn samtidigt (drack en klunk munkpeppar, en klunk grapefruktjuice och så höll jag på så där. Munkpeppar var vidrig). Nu struntar jag i munkpepparn och kör bara med juicen så får vi se hur det går
    Fertilitetsutredning - hedblom.blogg.se
  • Thotis90
    Pommac skrev 2013-05-12 08:21:54 följande:
    Okej. Men är det inte så att den kan förlänga lutealfasen? Alltså det är därför man får längre cykel? Skulle så gärna vilja ha 14 dagar istället för 12. Hmm....
    Jag har ingen aning. Jag tänker inte fortsätta med det i alla fall - dels för att cykeln blev längre och dels för att jag fick ångest av bara tanken på att dricka det varje morgon (så himla vidrigt). 
  • Thotis90
    Anonym (7:e) skrev 2013-05-12 08:36:53 följande:
    Jag har ätit nattljusolja, som i det hela fungerar som munkpeppar, då fick jag mensen på dag 31-32 och när jag slutade med dem så blev cykeln helt plötsligt 26-27 dagar.
    Jag kombinerade grapefruktjuice, munkpeppar och jättenattljusolja försöket som var. Något av det gjorde min cykel längre (tvivlar starkt på att det var juicen...)
  • Thotis90

Det blir ingen spolning den här cykeln heller! Det fanns en tid 29/5, men då är jag på dag 18 i cykeln och det går därför inte. Sköterskan som ringde noterade i alla fall att jag har väntat länge. Skall det vara så jävla svårt att bara ge mig en tid?! :'(

• Thotis90
    LängtansBlåaBlomma skrev 2013-05-13 21:37:47 följande:
    Varför är cd 18 försent? Min bm frågade inte ens vilken dag jag var på men fick tid dag 12 räknar jag ut nu.
    Spolningen skall göras innan ägglossningen, annars kan ett ev. befruktat ägg spolas bort.
  • Thotis90
    Anonym (tvålen) skrev 2013-05-13 21:31:35 följande:
    Usch vad tråkigt Thotis! Kunde de inte ge dig en tid nästa cykel då så du vet att det är på G och kan få ett datum att fokusera på?!
    Nej. De vill att jag ringer så fort jag får mens och så kollar de om det finns en ledig tid. Så jävla dåligt upplägg!
  • Thotis90
    Anonym (tvålen) skrev 2013-05-13 22:41:43 följande:
    Ja, konstigt system. Men hur länge skulle du inte ha väntat om du inte ringt?!
    Jag får ingen tid om jag inte ringer.
  • Thotis90

Här vankas det ägglossning (dag 14 idag). Jag vill inte att det skall ta sig den här gången då jag är osäker över om jag vill vara med sambon eller ej... 

• Thotis90
    Anonym (7:e) skrev 2013-05-25 17:05:51 följande:

Vad jobbigt =\ hoppas det blir det det bästa, oavsett vad du väljer.
    Jag har ingen aning om hur jag skall göra. En av anledningarna till att jag överväger att lämna är att jag fortfarande älskar mitt ex (och han mig).
  • Thotis90
    Anonym (7:e) skrev 2013-05-25 17:23:53 följande:
    Älskar du din nuvarande sambo? Hur kände du när det tog slut med ditt ex? Du får leta djupt inom dig. Kanske ska ni ta en paus?
    Jag älskar min sambo, men han behandlar mig inte så som jag skulle vilja (www.familjeliv.se/Forum-4-51/m69992146.html). Han är en underbar människa och om han bara kunde bete sig som folk hade jag utan tvekan stannat. 

Jag var alldeles förkrossad när det tog slut mellan mig och ex-pojkvännen. Jag grät nästan konstant i flera månader då jag så gärna ville vara med honom (lämnade honom för att han inte var redo för barn. Nu när jag är ofrivilligt barnlös är ju orsaken till att jag lämnade honom borta. Jag verkar inte kunna få några barn i alla fall). 
Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?