Inlägg från: Thotis90 |Visa alla inlägg
  • Thotis90

7 månaden med försök.. Fler?

Juronjaure skrev 2013-07-09 20:27:42 följande:
    Tillräckligt för att hoppas lite till ;) Men testen borde ju visa positivt...
    Kan hända att det är tidigt att testa. Jag testade negativt på dag 31, men plussade på dag 33 när jag var gravid -08. Jag är på dag 32 idag. Jag tror inte att jag är gravid för då borde testen som du säger visa positivt. 
    Fertilitetsutredning - hedblom.blogg.se
  • Thotis90

Jag tror bannemig att jag har plussat svagt! Förvånad Jag övergav morgonens test efter 5 minuter och kollade inte mer på det. Nu när jag kollade på det kring kl.13 kunde jag se två streck. 

• Thotis90
    LängtansBlåaBlomma skrev 2013-07-11 14:24:24 följande:
    Oj vad spännande! Stämmer det med datumen, alltså kan du vara gravid?
    Det kan jag absolut vara. Jag är på BIM+6 idag. När jag var gravid i slutet av tonåren fick jag positivt på graviditetstestet på dag 33. Idag är jag på dag 34. 
  • Thotis90
    Anonym (tvålen) skrev 2013-07-18 22:35:34 följande:
    Hur har det gått Thotis?!??! *nyfiken*
    Jag fick mens i lördags, på BIM+8. Blödningen slutade söndag kväll och jag spolades i måndags Det såg finfint ut. Fin genomströmning. Läkaren hade ingen förklaring till vår barnlöshet. Efter semestern skall vi prata med vår fertilitetsläkare och diskutera hur vi går vidare.
  • Thotis90
    Anonym (blomman) skrev 2013-07-29 09:09:59 följande:
    Jag säger också hej till alla i tråden. Igår gick jag in i vecka 9 och imorgon är det dags för VUL.

Det tog sig för oss andra månaden jag åt munkpeppar å då hade vi provat länge innan dess. Vet inte om det var pga munkpepparen eller om det bara var meningen att hända. Men jag tror munkpepparen hade lite inverkan, inbillar mig det ialf. hehe.

Jag hoppas att det blir fler plus här i tråden. :)   
    Tog du munkpeppar på tablett eller droppar? Jag har provat dropparna och jag pallade bara två försök då det smakade så förbannat äckligt... Vi är inne på 19:e försöket nu.
  • Thotis90
    Anonym (blomman) skrev 2013-07-29 10:32:04 följande:

Jag tog droppar men tog fler droppar än det stod på flaskan. Tänkte, nu jäklar. ;) haha å det funkade. Jag höll för näsan å shottade det, var inte alls gott - smakade blomvatten.

Jag kan ju inte säga till 100% att det var just munkpepparen som gjorde det men jag hade nog gjort ett försök till med dom om jag var dig. Skölj ner det med någonting så kanske du kan få ner det. :)

Håller tummar och tår att ni snart får ett plus. Vet hur jobbigt och kämpigt det är. Jag lovar dig, helt plötsligt så kommer det att hända.

Jag har fortfarande svårt att tro på att jag är gravid, även om jag plussade för ca 5 veckor sen. hehe. Kommer nog bli mer verkligt imorgon när vi får se det lilla livet.      
    Jag varvade munkpeppar och grapefruktjuice, men det var lika äckligt för det. Det skakade t.o.m. munkpeppar när jag rapade Tungan ute
  • Thotis90
    Anonym (Man) skrev 2013-07-30 11:15:03 följande:
    Har det inte diskuterats tidigare i tråden hur ofta man ska ha sex? Jag har hört att var tredje dag är det optimala. Oftare ger bara mindre mängd spermier per gång, vilket minskar chanserna. Sedan säger andra att det inte gör något att ha oftare, för det finns ändå alldeles tillräckligt med spermier. Kanske det är så att om man vill och kan så är det inget hinder att ha varje eller varannan dag, men om det är jobbigt så behöver man inte försöka pressa sig till det. Kan tilläggas att vi hade betydligt mera sällan och det lyckades också.
    Det beror på vem man frågar... Vår fertilitetsläkare har sagt att det räcker med 2-3 ggr/vecka. Hon har inte sagt någonting om hur många dagar det bör vara emellan, men vi kör varannan - var tredje dag. 
  • Thotis90
    Anonym (tvålen) skrev 2013-08-17 22:49:37 följande:
    Tjohoo! Vad dött det är här!! Vad gör ni alla?? Nu har vi i alla fall brutit ihop och kommit igen och börjat andra IVF försöket. Nytt preparat, ny årstid, ny kraft. Hoppas nu det tar sig. Hittills känner jag mig inte alls så påverkad så vi får hoppas dosen och sorten är bra!
    Vi är inne på 20:e försöket. Jag ger det till årsskiftet, sen ger jag upp och skiter i det!
  • Thotis90
    Pommac skrev 2013-08-18 11:49:01 följande:
    Här går det inge vidare heller. Har nästan glömt bort hur många gånger vi försökt. Blir väl 1,5 år nu i alla fall. Suck! Funderar på att inte alls ens försöka denna månad. Inte kontrollera det så mycket. Fast jag känner ju av min ägglossning så väl så det blir nog svårt. 

Jag kommer prova StrongStart för kvinnor (kosttillskott för kvinnor som är ofrivilligt barnlösa), ProgesterAll och göra en detox. Efter det får det vara. 
  • Thotis90
    Pommac skrev 2013-08-18 13:00:29 följande:
    Jag funderade på att testa det också. Men det kändes som att mannen också skulle prova isåfall så jag insåg att det blev alldeles för dyrt. Men samtidigt kan det såklart vara värt det. Jag har redan lagt ner tusentalskronor på detta. Vi ska ringa gyn till veckan och boka en tid för utredning. Men det kanske vore värt att testa ändå. Just nu kör jag på tredje månaden med munkpeppar. Man ska tydligen ha bäst fertilitet efter tre månader så nu är det upp till bevis på något vis.  
    Jag har provat munkpeppar, men det var så äckligt så jag fick lov att sluta med det (klarade av 3 veckor totalt). Jag har blivit rekommenderad bidrottninggelé av personalen på Hälsokraft (har en burk sedan tidigare) och då skulle jag ta tabletterna varje dag i 3 månader för bästa effekt. Skall ev. testa det igen senare. Har inte bestämt mig än. Det blir att prova StrongStart till årsskiftet kombinerat med ProgesterAll (det provar jag nästa försök) så får vi se. Sambon skall inte ta några kosttillskott i alla fall då han spermiekvalitet var finfin
Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?