Inlägg från: Anonym (tvålen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (tvålen)

7 månaden med försök.. Fler?

Dumma, dumma jag. Testade redan på söndagsmorgonen. Ungefär samma svaga styrka som dagen innan så jag blev lite deppig (har läst att styrkan ska dubbleras på 2 dagar) men hoppas liiite inuti fortfarande men känner mig inte ett dugg gravid. Spökstreck?? Har bestämt att jag ska försöka hålla mig till den 13/2 nu och då vet vi svart på vitt. Officiell testdag till helgen men det borde vara + på torsdagen om det ska vara något. Så kan jag få springa en sväng eller åtminstone gå raskt som tröst om det blir minus.

Jag tror ni båda kommer få barn Calqyl och Pommac. Det tar bara lite tid. Jag tror på er!! Är inte lika övertygad om oss men den som lever få se. Vi ger oss inte förrän vi är helt övertygade att vi uttömt allt så mycket vi vill/kan/orkar.

Pommac: utslag ännu??

Calqyl: söt syster!!

• Anonym (tvålen)
    Pommac skrev 2014-02-11 21:19:29 följande:

Ojoj! Men om du får svaga streck så finns ju hoppet. Hoppas du levererar ett plus snart! Här går det segt. Insåg att jag räknat fel på någon dag så jag får nog ägglossning lagom till fredag-lördag. Borde få utslag i morgon eller på torsdag. Den som väntar på nåt gott... Dock har jag mycket ÄL flytningar nu och ont så jag är nog fertil. Vi kör varannan dag som vi blivit tipsade om. Hade ju helst kört varje men det var inget rekommenderat tyvärr. Mannen jobbar ändå kväll också. Jaja. Nu börjar snart min eviga väntan på bim igen.
    Håller tummarna inför helgen :)

MEN vet ni vad???? Jag testade i morse igen. Mycket starkare streck! Jag är gravid! Hoppas hoppas nu bara det håller i sig och stannar alla 40 veckor. Är alldeles darrig. Tur jag haft fullt upp på jobbet under dagen så jag inte hunnit tänka. Det är helt fantastiskt men samtidigt så läskigt. Resan har ju bara börjat... Tack snälla för tumhållningar. Ni får gärna fortsätta 40 veckor till men förstår om ni behöver släppa greppet lite ;) Kram
  • Anonym (tvålen)
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-02-11 18:46:09 följande:
    Sån väntan på test... Bim på lördag men pga ovitrelle måste jag vänta till måndag... Segt...
    Förstår att det känns segt men jag brukar tänka att jag i alla fall har något att vänta på. Håller tummarna hårt för er!! Vilken ruvardag idag?
  • Anonym (tvålen)
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-02-13 19:19:22 följande:
    Gör inte ivf.
    Dumma jag. Eller dumt ordval. Jag vet ju att du inte gör IVF. Dagar efter ÄL borde jag skrivit... Men nu är det inte många dagar kvar till måndag!
  • Anonym (tvålen)
    Pommac skrev 2014-02-13 04:16:14 följande:

Å så underbart! Hoppas. Verkligen att det håller i sig nu. Nu vill jag också plussa samtidigt som dig! :) vad gör jag vaken kl 4.13 på morgonen? Känner av ägglossningen så jag kan inte sova. Ska ändå kliva upp om 45 minuter så. Testade rätt starkt igår kväll så det borde ge fullt utslag nu. Så ÄL fredag-lördag. Helt perfekt. ;)
    Tack snälla!!! Jag hoppas att du också plussar. Vore så kul att få följas åt i det mer positiva. Och behövs det IVF för er så vet ni ju att det även kan ta sig för "tanter". Jag som varit så skeptisk. Fast än är jag inte lugn. Men det känns underbart få se ett plus efter alla år.
  • Anonym (tvålen)
    Calqyl skrev 2014-02-13 19:07:04 följande:

Är det sant!?!?!?! Åh gud vad glad jag blir för din skull!!!!! Skrattande
    Har tänkt på dig idag och knappt vågat gå in och titta, var så nervös för din skull ;)
    Hoppas hoppas hoppas allt går vägen nu! Så spännande!!
    Tack!!!!! Ja, visst är det spännande. Nu vill jag vara över v 12...
  • Anonym (tvålen)
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-02-13 19:20:00 följande:
    Grattis, tvålen!!!
    Tack snälla! Nu håller jag alla tummar jag har för er!!
  • Anonym (tvålen)

Heja, heja Pommac (både vikt och spermier)! Jag gör mitt bästa för att öka vikten. OS i TV-soffan och god choklad :) Tog klinikens test idag och trots ej morgonurin var det positivt. Ska ringa imorgon och se vad som händer. Tror man får ett kontroll-Ultraljud ganska tidigt. De vill väl se att man inte fått utomkveds. Det är ju vanligare vid IVF...

Är fortfarande rätt chockad men har rätt snabbt funnit mig i situationen ändå. Att gå från att hymla om behandlingar på jobbet till att inte säga det magiska ordet gravid då semestern planeras känns märkligt. Vågar ju inte hopas på något men vet ju inte hur jag kommer må om allt går som jag hoppas. Spännande men lite läskigt också! Resan har ju bara börjat!

Håller tummarna för ditt test imorgon Längtans...

Ha en fin vecka alla!

• Anonym (tvålen)
    Thotis90 skrev 2014-02-17 16:18:41 följande:
    Jag fick mens för 10 dagar sedan, så nu är vi inne på 26:e försöket. Jag skiter snart i det här...
    Nej, inte ge upp. Vet att det är tungt men er tid kommer! Jag vet! Fast förstår frustrationen! Våren är på väg. Det behöver vi alla! <3
Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?