-
Det klarar du galant! Och hittar de något vet man ju vad som ska göras och det är ju inte det allra vanligaste att de hittar något... Håller mina tummar och tår för dig!!Pommac skrev 2014-01-03 22:40:43 följande:Nu har min kallelse kommit. Magnetröntgen den 14 januari. Spännande fast även skrämmande.
-
De flesta prolaktinom (tumörer som producerar prolaktin) är små och behandlas med medicin. Känner en som behandlades i flera år och sedan tom fick sluta med medicinen. Och hon har två barn kanske jag ska tillägga :) Om du vill veta lite kort tycker jag svenska endokrinologföreningens hemsida är enkel och bra. Men du kanske föredrar att inte googla... Tycker texten på denna sida tar ner rädslan lite. Enkelt skriven.Pommac skrev 2014-01-03 23:33:59 följande:
Ja, usch. Det är klart. Det känns ju bra att veta. Och en godartad tumör är ju trots allt något man kan göra något åt och det finns många kvinnor med samma sjukdom. Om man nu ska kalla det sjukdom. Jag hoppas bara inte att de hittar nåt mer. Tänk om de hittar en annan tumör? Det vore ju inte så roligt. Blir jobbigt att vänta på svaret sen... Det känns lite jobbigt att mina föräldrar inte vet om detta heller. Jag har alltid kunnat berätta allt för dem. Men nu är ju hela den här grejen hemlig alltså att vi försöker skaffa barn. Men jag antar att vi måste berätta om de hittar någon tumör.
Svårt det där med att inte berätta. Vi är ju också hemlighetsfulla (kanske bara vi själva som tror att ingen fattar??) Kanske att det till slut känns rätt att berätta för er i alla fall oavsett om de hittar något konstigt eller inte. I så fall kanske skönare att säga till innan i stället för att komma efteråt när undersökningen är gjord. Bara en tanke. Finns det föräldrar som inte önskar sitt barn allt gott och dessutom barnbarn??
Fast är de oroligt lagda kanske man ska låta bli. Svårt det där. Lycka till hur ni än gör! -
Tummarna hålles - precis lika bra som vid första försöket!! Lycka till! Jag har väl en dryg vecka till att vänta för egen del.Thotis90 skrev 2014-01-05 11:59:29 följande:BIM-1 idag. 24:e försöket.
-
Håller med dig helt, men nu när vi är i startgroparna för FET vill de att jag gör det så jag har handlat hem ett sånt där paket med Clearblues "glada gubbar". Känns som lite "nystart" igen. Var ju ett tag sen jag lade av med det där. :) Tycker det är hemskt dyrt med glada-gubbar-testen men med tanke på alla andra kostnader ekonomiskt, fysiskt och psykiskt är väl detta en droppe i havet. God natt alla! Spännande Thotis.Pommac skrev 2014-01-05 20:32:55 följande:Nä det är bara onödigt att testa sig. Jag har slutat helt med det. Har inte ens några test hemma. Bättre att vänta.
-
Hej!
Tillbaka igen. Tar ju mina pauser härifrån då och då av olika anledningar...
Välkommen (åter?) Heidi! Spännande. ÄP snart??
Hej Längtans!
Pommac: Vad skönt att MR-undersökningen gick bra. Har du fått svar ännu?? Hoppas på ett bra besked och snart!
Calqyl: Vad jobbigt. Ni som var så redo! Men jag får väl säga av egen erfarenhet att man tycker månaderna sniglar på i evinnerlighet och att man försökt i hundra år men till slut är man framme och börjar IVF och då gick det plötsligt rätt snabbt ändå.
Själv håller jag på och försöker få ett plus på ÄL-stickorna men det har ju varit omöjligt nu bra länge. På vår IVF-enhet har de tagit progesteron och de säger att jag har Äl trots att jag numera ej känner av det som förr. Men bra konstigt är det. Vill ju inte "slösa" vår frysis på ett halvdant försök. Vet inte hur många fler gånger vi orkar med sprutor och ÄP. Måste vi blir det nog en 4e gång men nu ska jag försöka fokusera på detta men FET. Håll alla tummar. De pratade om att ge en ÄL-spruta om jag inte får plus på stickorna men det känns lite osäkert när vi inte stimulerat innan. Slemhinna var iaf fin. Ja vi får se. Ha en fin vecka girls! -
Åh vad härligt! Det går framåt!! Vad roligt! Samla kraft nu för det behövs i IVF-svängen! Skäm bort dig själv och sambon.Calqyl skrev 2014-01-30 18:17:05 följande:
Så tråkigt :(
Bra att dom ska kolla om du har ÄL men har du inte fått göra det tidigare?
Själv fick jag riktigt goda nyheter idag! Det visade sig att mina sköldkörtelvärde var bättre igen så jag behöver inte ändra medicineringen :) vilket innebär att remiss till ivf skickades idag :D ÄNTLIGEN!!Skönt att det inte var någon tumör! Tråkigt med mens men nu verkar ju vägen ganska rak för er ett tag framöver. Är ju liksom lite "kokbok" över det hela. Kommer säkert gå jättebra! Jag håller alla tummar.Pommac skrev 2014-01-30 05:24:51 följande:
Jajamen. Mens här. Ska på sjukhuset idag och ta blodprov för att se om jag har ÄL.
För oss blev det ÄL-spruta och snart är jag ruvare (om embryona klara upptiningen och slemhinna fortfarande ser okej ut). Håll alla era tummar för oss är ni söta. Uppdaterar när spänningen släppt. Detta är ju sista försöket innan vi måste gå på en fjärde sprutomgång. Jag hoppas på det bästa. Har ju aldrig blivit något till frysen förut.
-
Tack snälla du! Nu ruvar jag på ett 4-celligt embryo av toppklass. Låååånga dagar framför mig/oss. De tidigare embryona har ju också varit av toppklass men nu hoppas vi på 4:e gången gillt. Det är ju första FETen så det kanske har någon betydelse att jag inte är fullt lika hormonstinn. Hoppas verkligen det tar sig nu. Känner hur min biologiska klocka tickar snabbt snabbt. Som tur är har jag ju bra ovarialreserv enligt blodprovet men jag undrar allt vad det egentligen säger...Pommac skrev 2014-01-31 12:39:56 följande:
Härligt! Håller verkligen tummarna för er!
Träffat tre gravida kvinnor idag varav en var min syster. Känns lite tungt.
Trevlig Helg!! -
Hm. Tidigare gånger har ju mesen kommit innan testdag så jag tror att jag vet redan en vecka innan testdag men jag tror jag kommer testa om 7-10 dagar. Då borde det ju vara något på stickan om det tagit sig. Försöker låta bli tyngre fysisk ansträngning under ruvningen och det är inget jag gör frivilligt så ju tidigare jag vet att det tagit sig eller ej desto bättre:)Pommac skrev 2014-02-02 20:12:58 följande:
Det låter riktigt spännande. Tänker du testa innan bim? Förstår att det känns surt. Alla blir gravid runt omkring och det ända man ser överallt på nätet är bilder på folks barn. Sedan tänker man att sådan ska jag absolut inte bli.
Ha en fin vecka! Hoppas det rör på sig för alla så frustrationen minskar något. Nu verkar det vara högtryck efter julledigheterna i IVF-branschen! -
Åh vad spännande! Jag är nåstan lika exalterad som du efter mitt år utan en säker egen äl och jag dessutom vet hur mycket vi alla härinne kämpar! Hoppas hoppas!!LängtansBlåaBlomma skrev 2014-02-03 16:56:40 följande:Jag fick troligen ägglossning i fredags. Min andra under de här 1,5 åren av försök. Så det känns jättespännande. Lång väntan till Bim 17/2.
-
Vi har gjort 3 fulla IVFer med färskåterföringar. Minus på alla. Nu ett försök med FET i nästan naturlig cykel. Har aldrig haft problem med äl förut men senaste året får jag inte längre utslag på stickorna. De på min klinik tror jag har äl ändå men det tror inte jag. Känns inte som förut. Nu håller vi tummen för fjärde gången gillt. Orkar inte med en sprutomgång till, men vet att vi kommer göra det om vi måste. Men nu fokus på detta!LängtansBlåaBlomma skrev 2014-02-03 20:44:21 följande:Tack, tvålen. Går du också på behandling?