Pommac skrev 2013-07-07 19:35:01 följande:
Varför har du ingen ägglossning? Hade du gjort ivf? Testat munkpeppar? Så trist och jobbigt att bara vänta. Har nästan ställt in mig på att vi inte kommer få något barn på egen väg. :/ kram!!
Jag vet ärligt talat inte varför jag inte ägglossar. Det första halvåret kollade jag inte med ÄLstickor utan trodde det skulle lösa sig bara vi sexade på för jag har ju alltid varit regelbunden som en klocka. Sedan började jag kolla med ÄL-stickor och efter några månader hade jag lärt mig hur det funkade om det var ÄL eller ej och någon gång i halvåret hade jag ej ÄL. Pga min ålder tänkte jag att det var helt okej. Sedan har jag struntat i ÄLstickor för de gör mig ju inte gravid. Jag känner ju så bra själv om det blivit ÄL eller ej... Vi utredde oss sedan med hyfsad fart och den cykeln hade jag ÄL (!) Allt frid och fröjd och vi orkade liksom inte fram till IVF ännu än, men sedan kom detta med ingen ÄL sedan januari och jag testade Pergo en cykel men fick ingen info om varför jag inte ägglossade. De gav mig nog mest det för att testa om det skulle förstärka den ÄL jag hade (eller nu då inte hade) mer. Då hade jag ju bara varit utan ÄL 2 månader. Jag svarade superbra på Pergo med mycket blåsor så skulle jag ta dem ingen ville de sänka dosen, men ingen ÄL :( Så då gick vi på IVF och tyvärr blev det inget med försök 1 och vi fick dessutom veta att makens simmare inte var på topp :(.
Det enda jag/vi gjort annorlunda sista halvåret är att försöka slappna av och jobba lugnare på jobbet och inte driva på mig själv för hårt vid träning etc men det är som att det är just detta som gjort att jag ej ägglossat förut (!) så det kanske inte är någon bra grej, men samtidigt tror jag det är bra för IVF:en. Jag äter även en del vitaminer men ej i någon vidare hög dos så det borde vara skadligt (mittval och omega 3). Munkpeppar har jag funderat på och tom beställt men nu vet jag inte om jag vågar testa då jag i så fall kan riskera att förskjuta mensen och därmed omöjliggöra IVF nr 2 i aug-sept. Svårt det här!!