Inlägg från: Anonym (tvålen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (tvålen)

7 månaden med försök.. Fler?

Anonym (J) skrev 2013-04-05 16:45:04 följande:

Ja det är det som är så bra med er, alla förstår varann liksom

Ja man kunde väl lagt fram det lite mer förstående eller gett andra tips istället. Men jaja, hon blev väl less på mig ;-P
    Håller tummarna din äl kommer igång snarast! Men varför testar inte du pergo?
    Vi ska ev göra det innan ev IVFbara det att jag är så skeptisk och helst vill att "naturen klarar sig själv" så vi har inte kommit igång. Har ju förut haft ÄL som en klocka så det är ju främst de senaste cyklerna som gått åt pepparn men de tyckte vi skulle prova och egentligen, varför inte. En gång kan ju inte skada så har jag iaf testat. Tror mer på IVF men det är ju mycket högre hormondoser så det känns okej att börja "light" först:)
  • Anonym (tvålen)

Åh att de ska vara så segt för oss härinne. Men snart så. Ni som väntar, ta inte ut "förlusten" i förskott!! Själv längtar jag efter mensen som borde komma vilken dag som helst, så en ny cykel kan starta, förhoppnignsvis en med ÄL så vi ens har en chans att få till det. Har testat grapejuice några dagar men sedan glömt av (lite pga att jag blir sååå sur i magen och känner mig som jag hade magkatarr) så vi får väl se om det har någon effekt. Just nu så 0-hormonig man kan vara med viss PMS. Inte kul. Ingen som vill bolla IVF med mig? Jag får väl söka mig till någon annan grupp. Vi har blivit så "tysta"

Håller tummar och tår för er alla. Spännande vem som ska plussa härnäst! Hur har det gått Thotis?? Hoppas på er J och samma. Men du skulle ju plussa i maj, eller hur samma?!;)

• Anonym (tvålen)
    Thotis90 skrev 2013-04-13 14:42:40 följande:
    Jag fick min mens i torsdags och slutade blöda igår (jag brukar ha mens 2-3 dagar). Jag har precis börjat med Agnus Castus, Jättenattljusolja och grapefruktjuice då det inte blir någon spolning den här cykeln (pratade med en barnmorska på kvinnokliniken torsdag eftermiddag)... Det kund dröja upp till tre cykler innan jag får en tid. Det här är första mensen sedan läkarbesöket, så spolningen blir väl av i maj eller juni.
    Låter ändå som du är vid gott mod. Det viktigaste är väl att den blir av även om du såklart vill ha den gjort snarast möjligt! Väntan kan vara lååång... Hoppas den nya "brygden" ger god effekt. Vore väl hemskt kul om du plussade innan spolningen? Tänkte på en sak. Du skrev förut om att även din syster hade ganska lång väntan på plusset. Är ni helsyskon? Hade er mamma också "problem"?  I min släkt blir alla gravida mycket lätt - utom jag då, men jag är ju rätt "gammal":( Men jag har flera väninnor som tagit lite längre tid på sig och där det varit likartat för deras systrar och mammor. Tycker aspekten är intressant. Du behöver självfallet inte svara om du tycker det är för långt in i den privata sfären!
  • Anonym (tvålen)
    Anonym (blomman) skrev 2013-04-18 12:48:05 följande:

Tack, ska nog köpa munkpeppar. Är det i tablettform?

Jag håller på med mina ÄL test, ska ha äl imorgon men testar bara negativt. :( Börjar undra om jag har äl överhuvudtaget. Kanske därför det inte tar sig. Kan man ha mens men ingen äl egentligen? 
    Tyvärr kan man ha mens utan äl men då brukar cyklerna vara lite längre än för genomsnittskvinnan (och om man bara tittar på sig själv som individ längre än de månader man har äl). De brukar då inte heller vara "på dagen" dvs variera lite i längd. Har du en regelbunden cykel på 28-30 dagar skulle jag gissa att du har ÄL de flesta av årets månader. Är du lite äldre kan det dock hoppa över oftare. Om man är smal, tjock, bantar, tränar mycket, utsätts för extrem stress etc kan ÄL hoppa över en gång eller flera men om det inte är alltför extremt brukar kroppen vara smart nog och kompensera lite, men det kan vara bra att tänka på att tex inte träna för Göteborgsvarvet om man försöker plussa. Jag försöker tex minska min träning för att inte förstöra chanserna.
    Om du inte får utslag på ÄL test skulle jag köpa en billig sort och testa 3 ggr per dag en cykel. En del har bara plus ett kort tag (ffa yngre) och då kanske du missar din peak. Man ska gärna testa mellan 10 och 20 har jag också läst. Inte morgonurin.

Själv väntar jag på mens. Dag 31 nu och ingen röd fara i syne. Vad är detta?? Blir sååå trött!!
  • Anonym (tvålen)
    Blomma skrev 2013-04-15 17:58:27 följande:
    Hej alla! Både roligt och tråkigt att se att tråden lever vidare.. Hade självklart hoppats att ni alla skulle ha plussat vid de här laget.. Men ni är starka lämpar som aldrig ger upp, plötsligt händer det!

Själv så befinner jag mig i v17 och tiden går faktiskt otroligt fort! Håller alla tummar jag har att ni alla ska lyckas snart! Kikar in här lite då och då och kollar hur det går!

Kram på er
    Åh vad härligt det låter. Tänker själv på att vi ju kunde ha haft en liten nu. Livet är inte alltid "rättvist". Hoppas, hoppas fortfarande på att Fru Fortuna ska le mot oss. Tänker inte ge upp innan jag fyller 40. Nu är det ju snart födelsedag och jag som aldrig tyckt det känts så jobbigt tycker med ens att jag hör den biologiska klockan ticka.
  • Anonym (tvålen)
    Anonym (samma.) skrev 2013-04-13 17:58:16 följande:
    Visst är det surt. Så få som plussar. Men samtidigt är det skönt att vara i en tråd där faktiskt inte alla plussar på ett löpande band. Varje tråd man går in i så blir det ju plus trots att de bara försökt ett par ggr.  Tycker också att det är synd att det blivit så tyst här. Var inne i en annan tråd innan. Men nu har typ alla där plussat så lite bittert.

Synd att du inte klarar grapejuicen. Den var riktigt bra för att öka mina flytningar.   

Kan tyvärr ingenting om Ivf. Men varför tvekar du? Är det hormonerna du var lite skraj för?

Och ja, Jag ska plussa i nu. Sista chansen för en 2013 bebis. 
    Mmmm. Jag är rädd för hormonerna och vad behandlingen ger för påverkan på mig och barnet på kort och lång sikt. Känner en som fick propp i lungan tex och alla mediciner som stimulerar äggstockarna ökar ju cancerrisken i dem och det är nog värre ju äldre man är om jag fattar rätt när jag läser. Så mycket vanligare med komplikationer vid IVF än vanlig graviditet. Men det är väl priset man får ta kanske. Sitter och kalkylerar för och emot av och till och för varje dag blir jag modigare så vi  är snart över tröskeln. Vi har ju redan kommit in i IVF-svängen. Men det ska kännas bra. Jag tänker att en gång är ingen gång och två gånger kan väl kanske också gå an. Sedan får vi se. Då kanske pengarna sätter stopp. Har inte vågat kolla det här med bruttolöneavdrag med min arbetsgivare. Jobbar på ett så litet ställe så då känns de som "allt" blir "offentligt" och jag är inte redo för det. Tror många tror att tåget "gått" för oss. Men jag hoppas vi ska visa dem
    Fast det jobbigaste just nu är att mensen inte kommer. Ska det vara så att det är den som förstör för oss!?!
  • Anonym (tvålen)
    Mickan skrev 2013-04-18 20:26:46 följande:
    Förstår det! Men ni som har kämpat länge! Det finns hopp! Detox hjälper till att rensa cellerna så kroppen blir återställd! Sen är näring superviktig! Finns inte så mycket näring i frukt och grönt så ni måste upp i minst 7 portioner frukt och grönt/dag! Finns en detox som är väldigt effektiv och hjälper till med bland annat problem att bli gravid. inboxa om ni undrar hur man gör! Men måste vara beredd på att vänta några månader med att pröva att bli gravid igen!
    Inte kunna få barn när man vill är världen jobbigaste sits! Jag behövde som tur var bara pröva 5 månader men har familjemedlem som gick flera år! Lider med er!  
    Låter intressant. Finns dock två hinder:
    1) Har inte tänkt röja min identitet
    2) Vet inte om jag är redo att lägga ner bebisverkstaden över sommaren då jag tror kroppen mår "som bäst" och då borde vara bäst lämpad att bli gravid. Men om det inte gått framåt oktober så...:)

Kan du lösa punkt ett lite smart så jag kan få lite kort info?!
  • Anonym (tvålen)
    Pommac skrev 2013-04-18 21:38:01 följande:
    Nu måste jag få vara lite ego och skriva lite om mig själv. I fredags förra veckan märkte jag att jag blödde. Fick blod på papperet. Blödningen fortsatte hela helgen. Sedan stannade den av på måndag. Men sedan startade den igång igen i tisdags kväll. Får använda troskydd nu. Hoppas den slutar snart. Skulle haft ägglossning i tisdags-onsdags men har inte känt av den ännu. Hoppas den dyker upp i morgon. Dock blir jag lite orolig att det inte ger nåt att ha ägglossning då jag ändå blöder? Jag menar att då kanske ägget åker ut med blodet? Jag pratade med gyn idag men de sa att det nog inte behövdes kollas upp. Humm... Vad tror ni om min chanser?
    Hm. Låter konstigt. Du är inte skör i slemhinnorna i slidan bara så att blodet ej kommer högre uppifrån?! Kan du ha haft en "kortcykel"?? Har du regelbundna cykler annars?? Tror inte du får ÄL om du blöder. Tror inte kroppen kan vara båda av och på på en gång. Är hormonerna så låga att slemhinna stöts ut kan du inte få någon LH-peak. Ett ägg kan ju dessutom ej fästa om det inte finns en mogen slemhinna. Varför skulle det inte kollas upp förresten? Du kanske inte behöver kasta dig iväg dit men om det håller i sig länge får du ju blodbrist om du blöder mycket och något är ju fel liksom

Hoppas verkligen det löser sig!! *håller tummarna*
  • Anonym (tvålen)
    Anonym (samma.) skrev 2013-04-19 15:49:59 följande:
    Jag har plussat. Helt otroligt. Helt skakig. 

För er som är intresserade så proppade jag i mig denna månaden:

1 multivitamin kvinna, hela cyklen.
    1 behepan (b12), jag har brist men det ska vara bra när man försöker bli gravid. läkaren sa till mig att det inte var farligt att överdosera. Hela cyklen. (finns under disk på apoteken)
    Folsyra, hela cyklen.
    Bidrottningsgele, 1 tablett från mensens första dag tills 10 dagar efter ägglossning.
    1 tablett med kalcium, magnesium och d-vitamin.
    Vit grapefruktjuice, 3 dl, dricker det fortfarande.
    2 tabletter rosenrot, fram till ägglossning.
    5 mg melatonin. Läste att det förbättrade äggkvaliteten. Kvinnor som åt det inför ivf fördubblade sina chanser. Finns bara på recept i Sverige men man kan beställa det online. Olagligt men inte straffbart dvs det värsta som kan hända är att de plockar tabletterna.

Nämen vad 17!! Dra på trissor!!! GRATTIS!!!!!! Vilken lycka. Håller alla tummar och tår jag har för att den stannar nu!!

Nu ska vi se att åldersdamen härinne ska få till det med framöver. Gjorde dock ett test idag jag med när mensen dröjt så många dagar men såklart  -. Har ju inte haft ÄL denna månad så vad hade jag väntat mig?!
  • Anonym (tvålen)

Tjolihooo!!! Ikväll kom mensen. Trodde aldrig jag skulle bli så glad över detta som jag är nu!! Det betyder att det kanske kanske kan bli ett försök på ett januari-februari-barn för egen maskin om det nu blir någon ÄL och annars betyder det dessutom att vi hinner prova IVF innan sommarstängningen (om vi bara vågar). Nu när du plussade samma så känner jag ny tillförsikt att det kanske kan gå på naturlig väg. Jag blir då samtidigt återigen kluven i mitt förhållningssätt till IVF. Jaja, ingen mer analys. Nu kör vi på:D Jag är på tåget igen!

Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?