-
Ringa och höra, är det ett alternativ?! Du måste ju vara på rätt tid i cykeln, annars går det inte/ gör de det inte... Hur ska de kunna veta vilken CD du är på efter 7 veckor?? Fördelen med landstinget är ju samtidigt att de inte har lika lång sommarstängning. Alltid något!Thotis90 skrev 2013-05-05 20:51:26 följande:Jag har läst någonstans att det inte får dröja mer än 3 månader innan man får en tid när man utreds inom landstinget. Om det stämmer skall jag ha fått en tid innan slutet av juni.
-
Vad trist att inte du heller +:at, men såklart välkommen tillbaka!Anonym (7:e) skrev 2013-05-06 08:35:16 följande:Hej.. väldigt längesedan jag skrev i denna tråd. Minns inte ens vad jag skrev... men jag hade redan ett anonymt nick, så jag måste ju ha gjort det.. Vad som hänt är att jag fortfarande inte är gravid. Och nu har det gått ett år. Så jag hoppas det är okej att jag hoppar in här, igen :)
-
Hej vänner! Sitter och deppar. Har fått krångel med magen - igen. Och det känns som Äl-chansen dragit förbi Ska väl ge det två dagar till men det känn som jag fått svamp och det brukar jag bara få i lutealfasen och någon ÄL har här ju bevisligen inte varit. Känns sååå tungt, men det betyder väl att vi måste köra på IVF-spåret. Känns lite bittert bara att förra ÄL var vid årsskiftet. Har liksom inte haft chansen få till det. Sedan har min oro dragit igång; VARFÖR har jag inte ÄL. Hade ju fina provvärden och allt har ju fram till årsskiftet rullat på som en klocka. Funderar på att sluta med alla "hemgjorda brygder". Men är också rädd för att det finns någon farligare orsak till allt detta. Hm. Vad jobbigt det blir. Känns ju superotäckt att bara dra igång med IVF utan att ha koll på andra ev sjukdomar innan. Är säkert så att jag är mest nervös men tycker inte ni att "utredningen" är bra skral inför IVF??!
-
Men GRATTIS J. Vad roligt!!! Håller alla tummar för dig med att det går hela vägen och inte tjabblar!!Anonym (J) skrev 2013-05-10 07:09:22 följande:
Tack för ditt svar! Alltså, idag på BIM-3 tog jag ett test jag tror är positivt. Kan knappt tro det. Känner absolut ingenting. Visade min sambo och även han såg ett svagt streck så han blev ju nervös som vanligt
Nu blir jag dock ännu mer ledsen över att jag inte haft ÄL sen december:( Så jobbigt att påminnas. (Sorry att jag grumlar lyckan!!)
Jaja, den som väntar på något gott. NI får hålla alla tummar om/när vi drar igång med IVF. Börjar bli rädd för att det är något "fel" på riktigt med mig bara. Är ju ett tag sen vi tog proverna (innan allt började tjabbla) och jag har massa konstiga symptom. Känns inget bra alls! Kroppen vill kanske inte. Borde kanske lyssna på den..?! -
Usch vad trist! Bra att du ringer!!Thotis90 skrev 2013-05-11 11:47:23 följande:Vi misslyckades återigen... På vägen till apoteket fick jag mensvärk och när jag gick på toaletten efter att jag kom hem upptäckte jag den ljusbruna flytningen som kommer precis innan mensen. På måndag ringer jag till kvinnokliniken och hör om det finns en ledig tid för spolning. Nu är jag trött på att vänta!
-
Välkommen hit! Vi får försöka peppa varandra. De flesta blir ju gravida /får barn på endera sättet så småningom. Det gäller bara att inte deppa ihop på vägen! Tycker vi har rätt "högt till tak" härinne även om vi inte alltid är så bra på att skriva så det är bara att hänga på. Googla på munkpeppar om du är intresserad och bilda dig en uppfattning. Många både här och i andra trådar har testat och det finns olika åsikter allt från plus direkt till skräp som förstör cykeln. Ska man prova något ska man nog vara påläst och taggad. Då tror i alla fall jag resultatet blir bäst!MMM01 skrev 2013-05-11 19:31:52 följande:Hej! Är inne på 11: e försöket med andra barnet! Blir så trött på att det tar sådan tid:(
Har köpt vit grapefrukt juice som ska testa nu! Vad är munkpeppar ?
Går o väntar på mensen, känner mig inte minsta gravid så man vet nästan vad man har att vänta! Känner mig rätt negativ nu för nu känns det verkligen att man försökt ett tag! -
:(Pommac skrev 2013-05-11 17:59:37 följande:Thotis90: nu gör jag dig sällskap. Fick nyss mens jag också. Hur lång cykel har du?
-
Tack snällaste. Men positivtetsminsitern här (=jag) tror ju kanske inte att ett försök räcker för att det ska ta sig och det är där jag hamnar. Nu har jag klarat steg ett: testa en gång. Men vad göra om det inte funkar då? Ja, det ska jag försöka att inte tänka på. Fokusera på här och nu. Men hur lätt är det alltid?!Anonym (J) skrev 2013-05-11 20:43:19 följande:Tack! Hoppas bara det inte är spökstreck, det var ju så svagt :-S Men det känns faktiskt lite skumt molande nere i magen och liiite ömma bröst på ett ovanligt sätt...kan jag ju inbilla mig
Jag tänker iaf peppa dig för IVFen, ni kommer inte ångra er när ni har er bebis i famnen! Har ni möjligheten så kör
Jag drack ca 2,5-3 dl när jag kom ihåg den. Den blev faktiskt godare för varje dag att dricka
Nej inte idag. Tänkte ta ett imorn bitti så återkommer då.
Undrar om några av "huskurerna" är bra vid IVF? Tror inte jag vågar chansa. Nu blir det MittVal enbart tror jag. Vet nte ens om jag vågar omega-3 även om det ju ska vara bra. Några åsikter från er? -
Grattis igen!!!Anonym (J) skrev 2013-05-12 21:03:50 följande:Från imorse. Fortfarande så svagt men känner redan av "illamående", eller osug efter mat :-S och lite ömma bröst...
-
Usch vad tråkigt Thotis! Kunde de inte ge dig en tid nästa cykel då så du vet att det är på G och kan få ett datum att fokusera på?!Thotis90 skrev 2013-05-13 17:37:42 följande:Det blir ingen spolning den här cykeln heller! Det fanns en tid 29/5, men då är jag på dag 18 i cykeln och det går därför inte. Sköterskan som ringde noterade i alla fall att jag har väntat länge. Skall det vara så jävla svårt att bara ge mig en tid?! :'(