• Varför

Lider av IBS

Hallå

Har nyligen fått bekräftat att jag lider av IBS. Inte så där jättekul, men skönt att veta att det faktiskt är nåt fel och att man inte bara inbillade sig.

Tänkte höra om någon mer här har detta och hur era symptom var / är och vad ni har för mediciner och hur ni mår nu, bättre / sämre?

Själv äter jag vi-siblin en gång om dagen, BLÄÄÄ och så äter jag papaverin vid behov och har även börjat med Iberogast 20 droppar 3 gånger / dag.

Har ni ändrat om kosten? Skulle vara kul om det var några som ville skriva och dela med sig.

• Svar på tråden Lider av IBS
  • Elin 885
    Mammas V skrev 2012-11-08 09:28:54 följande:
    åt fil o kanel till frulle o nu mår ja illa o ont i magen...lyckats gå på toa men känns ju som man alrig blir "färdig"
    hm laktos kanske eller mjölkprotein?
  • Mammas V

Elin: läkaren tog alla tester o allt såg toppen ut...därför de känns så hitte på o dumt o hålla på med de här..

Viktor 08.05.19. Vilma 11.07.14
  • Elin 885
    Mammas V skrev 2012-11-08 09:29:46 följande:
    Elin: läkaren tog alla tester o allt såg toppen ut...därför de känns så hitte på o dumt o hålla på med de här..
    be dom göra endoskopi och gastoskopi. min systers tester såg också bra ut men dom upptäckte det när dom gjorde både endoskopi och agsroskopi på henne.
  • Mammas V

ja tror ja ka börja med gröt till frulle o kanske ha laktosfri mjölk hemma om ja behöver de...de är ju så dyrt!
    kakor o godis har ja blivit skitdålig av ibland o ibland inte.. 

• Mammas V

Elin: ja okey..vad är de för nåt? de låter..otäckt

ja är hungrig hela tiden med..är ni också de? 

• Elin 885
    Mammas V skrev 2012-11-08 09:32:29 följande:
    Elin: ja okey..vad är de för nåt? de låter..otäckt

ja är hungrig hela tiden med..är ni också de? 
    det 'r ganska otäckt man går ned via en slang med yttepytteliten kamera på i halsen och ned i magen, det andra är samma sak fast upp i analen.
    det är alltså en kamera på någon cm max.
  • Elin 885
    Mammas V skrev 2012-11-08 09:30:58 följande:
    ja tror ja ka börja med gröt till frulle o kanske ha laktosfri mjölk hemma om ja behöver de...de är ju så dyrt!
    kakor o godis har ja blivit skitdålig av ibland o ibland inte.. 
    tyvärr så är laktosfri kost dyrare, men jag kör på det för att slippa sitta på toan hela dagen och ha diaré.
  • Mammas V

Usch o fy.....ja börjar nog me o skriva upp vad ja äter o se om de finns nån räd tråd..

• Elin 885
    Mammas V skrev 2012-11-08 09:55:32 följande:
    Usch o fy.....ja börjar nog me o skriva upp vad ja äter o se om de finns nån räd tråd..
    ja jo men allt i livet är inte mysigt  ; )
    är det inte bättre att ta  göra en sån undersökning och ta reda på om tarmluddet är bort eller ej?
  • Mammas V

Jo..men läkaren sa IBS o att laktos kunde trigga..o ja har flera andra symtom som leder till ibs så ja tror ja prövar de först. eftersom de inte bara är gluten ja reagerat på utan även fil o så

Svar på tråden Lider av IBS