• idape

Missfall nyligen, satsar på bebis AUGUSTI 2013! Häng på!

Hej alla!!

Åh, nej isa vad tråkigt att det ser mörkt ut för både dig och mig!!!!!
    Så jäkla orättvist att vissa ska få missfall gång på gång medans andra bara kan skaffa sådär.
    Jättebra sagt 059 - Men man blir ju så jäkla less när det händer. Håller helt med dig, jag ska försöka igen och igen och igen tills jag får min bebis. Min pojkvän är så gullig som säger jag lovar dig att du ska få en bebis.
    Är glad jag har en sån fin kille iaf. Men man blir ju trött på allt. Ska snart testa mig för idag. Har fått mer ont i brösten i dag, men tror inte ens jag var gravid igen utan har pratat med andra nu som säger kroppen kan spöka så. Så nu vill jag bara ha min mens så jag kan få ägglossning igen så jag kan hoppas igen. Denna väntan tar kål på mig. Är livrädd kroppen ska ta flera månader på sig nu att blir normal igen. Tiden är inte på min sida känner jag. Är 31 år så visst har jag tid, men känner mig ändå väldigt sent ute. Får man fråga hur gamla ni andra mina nyfunna vänner är? 

• idape

059 - Så du är lika gammal som mig! Vad kul! Min kille är några år yngre än mig så vi hade inte helelr velat skaffa tidigare. Men ett halvår tidigare hade jag önskat att vi började när pojkvännen sa att vi skulle, men jag väntade då på att byta jobb, men blev inget sen. Vi har varit tillsammans i 5 år nu.
    Gud vad du gått igenom och du är ändå så positiv!
    Får vi verkligen hoppas det blir bra nu då! Som du säger - tillslut blir det bra!!
    Vi har försökt 3 gånger(ca 5 månader sen vi började)(varit gravid i 2 månader ju) och 2 av dom har jag blivit gravid. Räknar inte nu sista då jag inte ens vet om jag haft ägglossning eller om det ens är nåt. Har tagit ett test nu och det är exakt likadant som det varit i snart en vecka. Väldigt svagt. Varför försvinner det inte bara!!!!!!!!!!!!! Eller om man får drömma - blir starkare!!
    Hur länge har alla ni andra försökt? 

• idape

isa isa - När du först sa rosa tänkte jag oxå kört, men är det nu mest brunt och styrkan har ökat så kommer det gå bra! Så här tidigt brukar styrkan minska direkt om man ska få missfall. Så du kan nog vara lugn!

För min del så har nog strecket svagnat liiite idag. Vilket jag är glad för nu!! Har läst det en barnmorska skrivit och många andra som skrivit - att  kroppen kan hålla på såhär speciellt med hcg kvar och jag var nästan i v 9 när jag fick missfall så var hcg:n som högst. Den har fortfarande inte fattat den inte är gravid och ger mig gravtecken än.
    Så kroppen ger mig små blödningar och färgade flytningar i bland för den har inte hittat tillbaks till sig själv igen och då uteblir menstruation. Så jag vill bara att kroppen ska blir sig själv igen, är glad det inte var nån ny bebis som jag fick tidigt missfall på för då hade jag trott det var fel på mig. Behöver nog blöda ut allt en gång till. Men har ingen mer tid att vänta sen!!!!! Jag vill bara ha min ägglossning. Tyvärr blir det ingen augustibebis för mig.
    Önskar jag var som du nu majsan och väntade på svar om det tog sig vid ägglossningen.
    Känner mig inte alls glad längre att det ska vara så här vid jul och jag bara väntar och väntar på bättre tider liksom. I helgen får jag nog äntligen ta mig mitt första glas vin på 3 månader.

• idape

Neeeeej, dessvärre ser strecket likadant ut nu, men det tog längre tid att bli iaf.
    Jag orkar inte med denna skiten vid jul!!!! 
    Tror jag ska låta bli testa ett par dagar och sen se om strecket är borta annars får jag väl ringa.
    Ha det bra så länge så hörs vi!! 

• idape

majsan - ha ha vad rolig du är!! Ja, man vill inte berätta allt sånt där för killen. Dom verkar inte riktigt förstå.
    Min pojkvän tycker jag är knäpp med mina tester varje dag. Har strecket blivit svagare? Han bara vänta så får du se istället.

Kan vara svårt att veta med ägglossningen så bäst köra varannan dag en vecka till!!

Kram 

• idape

Min svägerska är oxå gravid i sjunde månaden, snart åttone, så man är ju lite avis på bebismagen allt!!

Åh, nej isa isa!! Men det är ju fortfarande inte alls säkert att du får missfall!! Man kan ha blödningar. Speciellt om du varit sjuk och spytt kan något blodkärl brustit. Man är ju extra lättblödande när man haft ett missfall innan oxå.
    Så orättvist annars!!!!!!!!!!
    Ja, man borde koncentrera sig lite på julen, men har ingen julkänsla alls. Funderar nu på att boka ett privat vul så jag ser alla rester är ute och om dom ser mensen eller ägglossningen är på väg så jag kan börja om nu. Det är allt jag vill.

Kram alla!! 

• idape

Hej!! Ja, kan vara skönt släppa allt men jag avvaktar med vul till nästa vecka då jag känner mig sådär varm och har lite molvärk. Hoppas mensen kommer nu!! Hur går det för dig isa?

• idape

Hej!!

Fick en liten blödning igår, var säker det var mensen och var överlycklig för en gång skull att kroppen började återställa sig!! Men småblöder bara jättelite nu. Får hoppas det sätter igång nu så jag får ägglossning vid jul!! Nåt som däremot är positivt är att hcg sjunkit!!!!!!! Det står inte gravid på veckoindikatorn idag så det blir vin!!!!!!! Ända gången man är glad det är tvärtom. På testlagrets är det ett jättejättejättesvagt streck så den mäter nog mindre mängder hcg. Kommer inte mensen snart ringer jag för vul. Men avvaktar då det helt enkelt kan ta upp till 2 månader. Och har jag haft otur med resten och alltid det värsta så........

isa isa - Nej, men gud vad jobbigt. Den där känslan av att bara vänta är hemsk. Håller med dig att humöret är ju hela tiden upp och ner. Så himla jobbigt. Knappt man orka börja om hela proceduren en gång till.
    Det är dock inte alls säkert du får missfall om det ännu inte satt igång. Borde det ju gjort. Kolla om hcg:t är starkare eller svagare nu då vet du. Kram på dig

Hoppas allt är bra med 059 och majsan oxå!! Och lyssnare 83 - Lyllos dig att testa nästa helg!! Gud vad kul att få veta man är gravid i juletider!! Lycka till!! 

• idape

059 - Så hade jag förra gången jag var gravid med, brösten gjorde så ont!!
    Åh, längtar tills jag är gravid igen!!
    Ja, tiden går ju så sjukt långsamt när man väntar på nåt eller bara vill att tiden ska gå förbi.
    Förstår du vill veta innan jul, vilken julklapp om det denna gång är en liten bebis i säcken.
    Men vet inte om jag skulle våga för hade det sen inte varit bra hade hela min jul varit förstörd. Får verkligen hoppas det går bra! Kram 

• idape

Tror mensen kommer nu!! Blöder lite mer, även om sparsam än sålänge!! Då har jag ägglossning runt jul och kan börja året med en ny bebis!! Ha en trevlig helg allihop!! Tänker på dig isa isa och hoppas allt är bra!! Här kokar jag en julskinka idag och försöker få julstämning. Kram

Svar på tråden Missfall nyligen, satsar på bebis AUGUSTI 2013! Häng på!