• idape

Missfall nyligen, satsar på bebis AUGUSTI 2013! Häng på!

Gud så skönt 059!! Längtar tills den dagen jag kommer dit.
    Är nervös inför torsdag kl 11 om det är nåt fel........men ändå längtar jag dit så jag kan få det här överstökat!! På måndag är det ju ägglossning igen och blir jag då gravid igen hoppas jag dom hittat nåt i tid ifall det skulle vara nåt så jag kan få hjälp innan det är försent.

• idape

059 - Hej!

Jo, det har gått bra än sålänge. Allt såg fint ut. Sen fick jag ta 4 blodprovsrör. Sköldsköteln, diabetes, kromosomerna och nåt annat.
    Fler återstår, men ska tas 22 dagar efter mensen OM jag inte blir gravid nu. Och då ska även pojkvännen dit.
    Han ville ta alla blodprov då senare men jag fick stå på mig att jag ville idag!! Får svar inom 2 v.
    Var mycket, men är jätteglad efteråt att jag har det gjort.

Kram 

• idape
    Jennie89 skrev 2013-01-22 08:57:48 följande:
    Lycka till 059!

Jag var på inskrivning igår och fick tid till VUL 8/2. Jag kommer nog börja gråta innan jag ens fått av min kläderna. Jag mår precis som i förra graviditeten och förväntar mig det värsta. En liten tröst att få veta i 12+6 (vilket jag kommer vara den 8de) än som sist i 15+3.
    Usch vad jobbigt. Som tur är har jag sluppit gå igenom något sådant.
    Men det går säkert bra denna gången!! Det händer knappast igen.
    Men förstår, jag känner likadant. Man är säker att det ska hända igen om man har varit med om nåt tidigare. 
  • idape
    059 skrev 2013-01-22 08:08:25 följande:
    Sitter nu på Barnmorskemottagningen och ska på inskrivning. Och senare i eftermiddag ska jag på KUB-test. Lite nervös!
    Lycka till!! Det går bra!!!!
  • idape
    059 skrev 2013-01-22 16:55:55 följande:
    Pigg bebis som sparkade, hickade och viftade med armarna. Alla siffror bra!!! NU tänker jag slappna av och berätta för alla vänner/jobbet. :D
    Åh, vad kul!! Kram på dig

Själv har jag precis haft ägglossning och kört på!! Väntar provsvaren nästa vecka och förhoppningvis ett plus!! 
  • idape
    059 skrev 2013-01-23 15:25:58 följande:
    Här är förresten en bild på lilla bebben. Fick 5 bilder, och här är bästa huvudbilden, man ser näsa och mun (& tandanlag!!) <3 :

På en annan bild ser man fötter och tår, så sött! :D

Nu måste detta gå vägen!!!
    Åh!!
    Håller verkligen med dig. Går det inte vägen efter det här så blir man ju helt förkrossad. Vet inte hur man klarar att gå igenom en sån sak. Men det gör det!!!!!!!!!!!!
    Berätta gärna om kubtestet. Hur/vad gjorde dom? Gjorde det ont eller var obehagligt eller nåt sånt? 
  • idape

Håller med dig isa isa!! När man ser att det går bra för andra som själva gått igenom fler än ett missfall så får man upp hoppet!!
    Hur går det för dig då isa isa?

Och majsan. vart ett tag sedan! Allt bra? 

• idape
    059 skrev 2013-01-24 10:12:32 följande:

KUB-testet innebär blodprov på vårdcentralen ca 1 vecka innan KUB-testet. Och sedan är själva testet bara ett ultraljud utanpå magen. Så det gör verkligen inte ont alls. Så mäter barnmorskan olika saker på bebisen/fostret och lägger in siffrorna i ett dataprogram tillsammans med andra uppgifter så som mammans ålder. Sedan räknar programmet ut sannolikheten för 3 olika kromosomfel (trisomi 21, 13 & 18). Trisomi 21 är väl det som folk känner till mest, kallas även Downs syndrom.

Jag fick siffrorna:
    Trisomi 21 = 1:1057
    Trisomi 13 = 1:20000
    Trisomi 18 = 1:20000

För min ålder är det toppensiffror! :) Om man är över 30 år så sa barnmorskan att det brukar ligga på 1:1000 för trisomi 21.

Väldigt intressant!!
  • idape

059 och majsan - Hur känner ni er nu? Lugna eller oroar man sig fortfarande varje dag?
    Min svägerska fick ju missfall i v 15 även att hon sett bebisen leva dagen innan när hon fick en liten blödning så nästa dag så lossnade allt......så jag kommer vara livrädd tills minst v 20. Vet inte hur man ska klara det när tiden går så sakta när man är gravid oxå.
    Känns knappt som man vågar bli gravid igen.
    Isa isa - Känner du dig oxå jätteorolig inför nästa graviditet? 

• idape

059 - Skönt att höra att man kan känna ett lugn sen ändå!! Åh, vad jag längtar efter magen!!
    Läkaren ringde mig tidigare och sa att allt såg normalt ut än så länge på alla tester jag tagit. Var bara nåt kvar nu. Så får hoppas det varit otur jag haft så det går bra denna gång!! 

Svar på tråden Missfall nyligen, satsar på bebis AUGUSTI 2013! Häng på!