• idape

Missfall nyligen, satsar på bebis AUGUSTI 2013! Häng på!

Min läkare sa att blodproppsprovet och sånt var visst inte färdigt kan ta en månad. Nu när jag är gravid igen ville han titta på graviditeten nästa vecka när jag är i 5+3. Kan man se nåt då? När börjar hjärtat slå?
    Han skulle oxå ge mig tabletter i vilket fall då. Som man tydligen ger dom som haft upprepade missfall.

• idape

Jag har varit på vul!! Fick trombyl och progesteron utskrivet i förebyggande syfte.
    Jag var dödsnervös att det inte var nåt embryo i säcken. Men det var det!! Åh!!!!!!
    Dock såg man inte hjärtslagen ännu. Man kunde ha gjort det om man hade tur. Är i v 5+3, kanske 5+2, vet ju ej exakt när befrukting skedde. Och i v 5+5 ska man kunna se, så jag befann mig i en gråzon sa han och ska komma tillbaks om 2 v. Dagen innan påsk vet jag hur allt står till där inne och då är jag i v 8, precis då jag fick missfall sist så gissa om jag kommer vara dödsnervös. 

• idape
    Jennie89 skrev 2013-03-13 18:51:56 följande:
    Vad härligt Idape! Då får vi hålla tummarna om två veckor :)

Idag har vi varit på rul. Allt såg bra ut! Jag är otroligt lättad. Blev framflyttad lite till och är nu i v18+4 (17+4 enligt mig och 18+0 enligt senaste vul)

Det börjar nog gå upp för oss att vi troligtvis blir föräldrar i aug. Men känns ofattbart att den där sötnosen ligger i min mage, kanske känns mer verkligt när jag börjar känna den.    
    Åh, vad underbart Jennie!!! Bara längtar tills jag är där du är.
    Jag tycker dom brukar flytta fram och lite hit och dit. Men det var ju bra då att du är en vecka till gången!!!!
  • idape
    059 skrev 2013-03-26 09:06:43 följande:
    idape: Är det imorgon du ska på VUL? Håller tummarna!!! :)
    ja,det är det! Kl 16.15. Åh, tack vad snäll du är som tänkte på mig!! Verkligen gulligt av dig. Vi hörs ju så sällan numera. När har ni alla bf nu då?
    Håll verkligen tummarna nu!! Har mått så fruktansvärt illa så jag varit hemma från jobbet och vet inte hur jag ska klara jobba så får verkligen hoppas jag får en bebis för mödan. Nu har jag blivit förkyld oxå.
    Så har inte ens orkar oroa mig, vilket ju varit bra!! Jag har bara tagit för givet att denna bebisen ska jag ha konstigt nog. Men det kommer nog oro igen när jag mår bättre.
    Men inför i morgon är jag riktigt nervös nu. Man vet ju aldrig nånting.......
    Hade ni inga såna problem med illamående?
    Ni är så långt framför mig era lyllosar!!
    Majsan - Jag har redan ont i ryggen, haft sen jag plussade.
    Kram 
  • idape

Ett tickande hjärta!!!!!!!!! Var ca 9 mm och det ska det vara i 7.0. Jag trodde 7.2 eller 3 så det stämde sa han!!!!
    Åh, jag blir så glad!! 

• idape
    Jennie89 skrev 2013-03-27 19:32:35 följande:

Vad underbart att höra Idape! Grattis :)

Härligt Majsan! Önskar vi med hade fått reda på kön, men inte lätt när den lille vägrar visa.

Jag har precis som du 059 moderkakan i framvägg, det var först förra veckan jag började känna något (som med säkerhet kommer från min inneboende) men har inte känt av det där fladdret de pratar om utan detta är små sparkar. Ska bli mysigt när sambon med kan känna. Bf 9 aug, v20+4 idag :) Skönt att ha passerat halvtid.    

Tack snälla Jennie!! Så skönt att höra att det gått bra för dig som var så orolig!!! Kram
  • idape
    Jeeeenny skrev 2013-03-27 18:39:02 följande:
    Åh vad roligt! Solig

Hoppas det snart blir vår tur att få vänta en ny liten bebis.. Hade ma i december.
    Tack. Det blir säkert din tur nästa gång!!
  • idape

I morgon ska jag på ännu ett vul!!
    Bara för att känna mig lugnare sen. Är i v 10 nu.
    Är nervös att den inte växt som den ska eller hjärtat stannat. Det bara måste gå bra!!
    Har varit sjukskriven i 3 v nu för mitt illamående, inte ska jag ha haft det i onödan!!
    Hur har ni det?

• idape

Hej mina vänner!

Tack majsan! Illamåendet hänger kvar, även om liiite bättre idag iaf.
    Här uppdateras det inget. Hur har ni det allihop??
    Jag går in i v 13 i morgon och allt har gått bra!!!! Nytt vul på torsdag för att lugna mig. Sen är det rul 11 juni.
    Vilken v är ni i nu?! Stora magar?! Hur glada är ni att ni äntligen snart får er bebis?!

• idape

Hej tjejer!!

Hur har ni det?
    Tänker på er i bland.
    Jag går i i v 18 i morgon. Helt otroligt. Kan inte fatta det att jag kommit så långt.
    Ul nästa tisdag som jag börjat nojja över. Hur kände ni vid denna tidpunkten? När kände ni av bebis första gången?

Kram på er och hoppas allt är bra med er alla!!!!!! 

Svar på tråden Missfall nyligen, satsar på bebis AUGUSTI 2013! Häng på!