• idape

Missfall nyligen, satsar på bebis AUGUSTI 2013! Häng på!

majsan2012 skrev 2013-01-24 19:52:04 följande:
    Jag känner mig faktiskt ganska lugn jag också. Efter jag gjorde VUL för två veckor sen så har det verkligen känts bättre. Jag tror att jag måste känna lite hopp annars blir jag bara galen på det och tiden går ännu långsammare. Nu börjar vi se framåt och har planerat för en höggravid sommar. Vi har bokat en veckas charter på Mallorca första veckan i maj så att vi får komma iväg lite innan jag blir för tjock. Jag har planerat för vilka veckor jag ska ansöka om semester i sommar så att jag kan gå hem fem veckor innan bf!! Det bara är så att jag känner att det kommer gå vägen nu!!!
    Åh, vad skönt att höra att man faktist kan finna ett lugn sen även man varit så orolig innan!!
    Ni ger mig hopp!!
    Ja, det är ju perfekt att ta semester innan om man ska ha bebis vid sommaren!!
    Ville oxå ha det, min blir ju i oktober isåfall nu. Lite sent....men men vad gör man!!
    Vågar du resa? Skulle oxå vilja det om jag blir gravid, men vågar inte efter tredje månaden. 
  • idape

Hej!

Med mig går det inte så bra. Det verkar inte vara nåt denna gången. Är ju 2 dagar innan bim vad jag tror och inget plus. Sedan har jag inte känt något denna gång och haft otroligt mycket tjocka sega flytningar så vet inte vad det är. Men har inte haft menskänningar som jag Alltid haft då brösten alltid spänner sig och bli hårda och ser ut som silikon. Så verkar konstigt denna gång därför tror jag nog inte ägget släppte förra gången efter det missfallet för då kan man få en mildare mens.
    Så det är tråkigt att allt bara står stilla och inget händer bara en evig väntan på bättre tider.
    Däremot har brorsans bebis kommit ut 2 v tidigare!! En liten pojk på 2660 endast. Vi träffade honom när dom kom hem i torsdags endast 3 dagar gammal. Så nu är man ju inte lite sugen på en bebis då.........

• idape
    Jeeeenny skrev 2013-02-02 15:20:08 följande:
    Jag hoppar gärna in här om ok.
    Vi fick ma som vi drev ut med cytotec 20/12. Har ännu inte fått tillbaka min mens, blivit behandlad för bv och småskvätter (rosa) samt har lite blodblandade flytningar ff.
    Ska tillbaka till gyn för tredje gången om 1½ vecka, om mensen eller plusset ännu inte dykt upp.

Ni som blivit gravida igen efter ma/mf, hur lång tid tog det?
    Hej och välkommen!!
    Väldigt snabbt efter, vid första ägglossning, men tog dock 6 v innan kroppen var normal för mig så hade första ägglossning 8 v senare, blev då gravid men resulterade i missfall direkt i v 5.
    Så brukar det ju inte sluta så det ska nog gå fort för dig ska du se!! 
  • idape

Ja, så himla tråkigt och denna gång verkar det inte tagit sig. Vet inte om jag hade ägglossning heller efter det tidiga missfallet nu sist för jag känner ingenting nu, brukar känna av mens el graviditet.

• idape
    Jeeeenny skrev 2013-02-02 15:57:27 följande:
    Jag har efter det här, för första gången i mitt liv, testat med ägglossningstest.
    Är 98% säker på att jag fick positivt på det idag, så nu får vi väl köra på och hoppas på det bästa

Jag hoppas det tar sig för er riktigt snart!
    Tack! Ja, bara kör på nu då!! Ni har stora chanser direkt efteråt då man är så mottaglig och kroppen "vill" bli gravid.
  • idape
    Jeeeenny skrev 2013-02-02 16:14:21 följande:
    Om jag har förstått allting rätt så ska ÄL, vid positivt test, ske inom 24-48 timmar. Vilket isf blir perfekt.
    Sambon jobbar heeela helgen (12timmars lörd+sönd), så vi fick till det i torsdags och nästa "chans" blir imorn.
    Ja, just det! Vi har dock sex varje minst varannan för att vara säkra. Så idag borde du försöka när han kommer hem? Eller i morgonbitti då?
    Min pojkvän jobbade oxå tolvtimmars om helgerna innan. Skönt han sluppit skift! 
  • idape
    Jeeeenny skrev 2013-02-02 16:31:28 följande:
    Vi har tänkt köra varannan/var tredje dag för att "täcka in" ÄL. När han har jobbhelg så är han för trött på lördagar, så jag får nog vackert vänta tills imorn em/kväll
    Ja, det blir bra!
    När min pojkvän är för trött tvingar jag honom dock ändå. he he
    Fast då får ju jag göra det mesta jobbet förstås. he he
    Lycka till!! 
  • idape
    Jeeeenny skrev 2013-02-02 16:49:01 följande:
    Min sambo är bara allmänt less när han har sin jobbhelg. Ibland får vi till det redan på lördagen men oftast blir det söndag Tungan ute Jag får försöka läsa av honom när han kommer hem
    he he gör det! Lycka till!!
  • idape

059 och Jennie89 - Allt bra med er oxå?
    Inte hört från er på länge här.
    isa isa - Hur går det för dig?
    Min mens kom som en klocka måndagmorgon! Blev inget denna gång, men det betyder ju iaf att missfallsutredningen kan bli färdig. 22 dagar efter denna mens ska jag dit och ta hormonprover. Kan ju behöva trombyl och sånt.
    Så jag känner mig hoppfull inför nästa gång! 

• idape
    Jennie89 skrev 2013-02-07 13:05:27 följande:
    Jag mår som vanligt, förutom att jag denna vecka har haft väldigt ont i ryggen, men det kan likaväl bero på annat, man kan ju inte skylla allt på graviditeten även om jag försöker.

VUL imorgon och jag är lagom nervös. Hoppas innerligt att jag kan dela med mig av en bild imorgon. Vi lyssnade på hjärtljuden i helgen igen (helgens höjdpunkt) men det känns som det var evigheter sen nu haha.

Vi får helt enkelt se om det blir sorg eller glädjetårar imorgon. Vi har tagit ledigt hela dagen om det skulle visa att den inte lever.

Trist med mens men skönt att äntligen få göra något åt det Idape, aldrig kunde man ana att det var såhär jobbigt att få barn!         
    Nej, håller verkligen med dig! Aldrig kunde man ana att det skulle vara såhär jobbigt att skaffa barn!!
    Jag trodde bara nu ska vi skaffa typ. Tråkigt att vissa av oss ska få gå igenom detta med en stor oro istället för glädje.
    Lycka till i morgon och hör av dig sen!
    Tycker det var en bra idé att ta ledigt i morgon om det skulle vara illa. Men har ni hört hjärtljud och allt så är jag säker på att det går bra!! Kram
Svar på tråden Missfall nyligen, satsar på bebis AUGUSTI 2013! Häng på!