• FrökenW

Tar bebisen flaska när den är hungrig?

Ja. Jag försöker få min bebis att ta flaskan. Bvc säger att jag ska vänta ut han, tills han är riktigt hungrig. För då lär han dricka. 
    Ni som testat: funkar det?
    Jag är nog för blödig för att vänta ut till han ska bli extremt superhungrig. 

• Svar på tråden Tar bebisen flaska när den är hungrig?
  • tingelinga
    FrökenW skrev 2012-10-26 10:00:17 följande:
    Ja. Jag försöker få min bebis att ta flaskan. Bvc säger att jag ska vänta ut han, tills han är riktigt hungrig. För då lär han dricka. 
    Ni som testat: funkar det?
    Jag är nog för blödig för att vänta ut till han ska bli extremt superhungrig. 
    Hur gammal är han?
  • Erik

Kan inte hålla med BVC... Med ettan o tvåan försökte jag ALLT!! Provade olika nappar till nappflaskan, väntade tills dom var riktigt hungriga, provade när dom var glada, provade olika tider på dygnet och ingenting fungerade... Men nu med trean har det gått lätt. Hon tog flaskan direkt... Det är så olika på dom... 

Hur gammal är barnet? Ettan var 4 månader när han godkände flaskan o tvåan godkände aldrig flaskan... 

Erik -04, Elias -07, Edit -12
  • Minion

På vissa barn funkar det.
    Jag fick också det rådet av BVC när dom tyckte att mina äldre barn borde äta välling när dom var runt 6 mån. Det funkade inte på mina dock för dom tyckte att det var jätteäckligt och dom kunde skrika av hunger i flera timmar då. Så vi har struntat i både flaska och välling till mångas förfäran :P Förstår inte dealen med vällinghysterin här i Sverige :P

• Jeff

Nja. Det är ju mycket en sugtekniksfråga och har bebisen inte hittar rätt teknik har den ju inte det. Vår dotter fattades helt enkelt inte hur hon skulle göra till en början och blev bara ledsen när det inte funkade och ville inte försöka mer. Det tog många korta försök och flera typer av flaska innan pusselbitarna föll på plats.

• Jeff
    FrökenW skrev 2012-10-26 15:43:21 följande:
    Fast han dricker ju så glatt när det är vatten i...
    Ah, då är det ju en anna femma så klart

Hur pass viktigt är det att han tar flaska då? Är det ersättning eller välling?

Gäller det välling så är det ju inte på något sätt nödvändigt utan du skulle kunna ge gröt istället, det är ju samma sak. Är  det ersättning så är det kanske han ogillar smaken och du kan testa flera sorter?

Jag skulle nog ha väldigt svårt att följa BVC's råd.
  • FrökenW
    Jeff skrev 2012-10-26 16:02:16 följande:
    Ah, då är det ju en anna femma så klart

Hur pass viktigt är det att han tar flaska då? Är det ersättning eller välling?

Gäller det välling så är det ju inte på något sätt nödvändigt utan du skulle kunna ge gröt istället, det är ju samma sak. Är  det ersättning så är det kanske han ogillar smaken och du kan testa flera sorter?

Jag skulle nog ha väldigt svårt att följa BVC's råd.
    Skulle ju gärna vilja att han tar ersättning.
    Men det verkar inte som om han gillar smaken som du  säger. Testat semper hipp & nan 
  • Erik
    Minion skrev 2012-10-26 10:17:25 följande:
    På vissa barn funkar det.
    Jag fick också det rådet av BVC när dom tyckte att mina äldre barn borde äta välling när dom var runt 6 mån. Det funkade inte på mina dock för dom tyckte att det var jätteäckligt och dom kunde skrika av hunger i flera timmar då. Så vi har struntat i både flaska och välling till mångas förfäran :P Förstår inte dealen med vällinghysterin här i Sverige :P
    Inte jag heller! Fast då bor jag ju i Finland... ;) Här ger man gröt på kvällen, inte välling. Gröt till frukost o gröt till natten. Då har man inget tjafs med vällingflaskor... Men det finns ju förstås dom som ger välling, men det är inte som i Sverige där man nästan får intrycket att det är konstigt att INTE ge välling. :) Men alla är vi olika... Men om barnet inte vill ha vällingflaskan, skippa det då och ge gröt i stället.

Fast denna tråd gäller förstås att h*n inte vill ha ersättning... Hmmm... Fortsätta truga. Ha pappan att ge flaskan när du inte är hemma.... Om inget hjälper försök igen senare. 
    Erik -04, Elias -07, Edit -12
  • Echo

Nej. Inte nödvändigtvis. Sonen skrek i en timme (minst) när pappan var hemma. Det slutade med att han fick åka dit jag befann mig. Och det var inte ens ersättning, utan bröstmjölk i flaskan.

My entire existence was constructed by a sociopath in a sweater vest, what do you suggest i do?
  • Minion
    Erik skrev 2012-10-26 22:23:17 följande:
    Inte jag heller! Fast då bor jag ju i Finland... ;)
    Heheh, ja jag är ju finne :P
  • tingelinga

Jag tycker du ska lyssna på dig själv i det här läget. Du känner ditt barn bättre än bvc. Jag hade aldrig haft hjärta att låta barnet skrika av hunger så. Kan du inte testa att skonsamt vänja honom vid smaken genom att ge små teskedar först? Låt det ta sin tid liksom. Det låter ju som att det inte är själva flaskan det är fel på utan smaken på ersättningen som han inte är van vid riktigt än kanske.

• FrökenW
    tingelinga skrev 2012-10-27 11:30:08 följande:
    Jag tycker du ska lyssna på dig själv i det här läget. Du känner ditt barn bättre än bvc. Jag hade aldrig haft hjärta att låta barnet skrika av hunger så. Kan du inte testa att skonsamt vänja honom vid smaken genom att ge små teskedar först? Låt det ta sin tid liksom. Det låter ju som att det inte är själva flaskan det är fel på utan smaken på ersättningen som han inte är van vid riktigt än kanske.
    Jo, det får nog bli så... För jag har inte heller hjärta till det som du säger.. 

• tingelinga
    FrökenW skrev 2012-10-27 17:34:35 följande:
    Jo, det får nog bli så... För jag har inte heller hjärta till det som du säger.. 

Lycka till, det löser sig nog säkert automatiskt med tiden
Svar på tråden Tar bebisen flaska när den är hungrig?