Inlägg från: FrökenW |Visa alla inlägg
  • FrökenW

Tar bebisen flaska när den är hungrig?

Ja. Jag försöker få min bebis att ta flaskan. Bvc säger att jag ska vänta ut han, tills han är riktigt hungrig. För då lär han dricka. 
    Ni som testat: funkar det?
    Jag är nog för blödig för att vänta ut till han ska bli extremt superhungrig. 

• Svar på tråden Tar bebisen flaska när den är hungrig?
  • FrökenW
    Jeff skrev 2012-10-26 16:02:16 följande:
    Ah, då är det ju en anna femma så klart

Hur pass viktigt är det att han tar flaska då? Är det ersättning eller välling?

Gäller det välling så är det ju inte på något sätt nödvändigt utan du skulle kunna ge gröt istället, det är ju samma sak. Är  det ersättning så är det kanske han ogillar smaken och du kan testa flera sorter?

Jag skulle nog ha väldigt svårt att följa BVC's råd.
    Skulle ju gärna vilja att han tar ersättning.
    Men det verkar inte som om han gillar smaken som du  säger. Testat semper hipp & nan 
  • FrökenW
    tingelinga skrev 2012-10-27 11:30:08 följande:
    Jag tycker du ska lyssna på dig själv i det här läget. Du känner ditt barn bättre än bvc. Jag hade aldrig haft hjärta att låta barnet skrika av hunger så. Kan du inte testa att skonsamt vänja honom vid smaken genom att ge små teskedar först? Låt det ta sin tid liksom. Det låter ju som att det inte är själva flaskan det är fel på utan smaken på ersättningen som han inte är van vid riktigt än kanske.
    Jo, det får nog bli så... För jag har inte heller hjärta till det som du säger.. 

Svar på tråden Tar bebisen flaska när den är hungrig?