• Erik

Tar bebisen flaska när den är hungrig?

Kan inte hålla med BVC... Med ettan o tvåan försökte jag ALLT!! Provade olika nappar till nappflaskan, väntade tills dom var riktigt hungriga, provade när dom var glada, provade olika tider på dygnet och ingenting fungerade... Men nu med trean har det gått lätt. Hon tog flaskan direkt... Det är så olika på dom... 

Hur gammal är barnet? Ettan var 4 månader när han godkände flaskan o tvåan godkände aldrig flaskan... 

Erik -04, Elias -07, Edit -12
  • Erik
    Minion skrev 2012-10-26 10:17:25 följande:
    På vissa barn funkar det.
    Jag fick också det rådet av BVC när dom tyckte att mina äldre barn borde äta välling när dom var runt 6 mån. Det funkade inte på mina dock för dom tyckte att det var jätteäckligt och dom kunde skrika av hunger i flera timmar då. Så vi har struntat i både flaska och välling till mångas förfäran :P Förstår inte dealen med vällinghysterin här i Sverige :P
    Inte jag heller! Fast då bor jag ju i Finland... ;) Här ger man gröt på kvällen, inte välling. Gröt till frukost o gröt till natten. Då har man inget tjafs med vällingflaskor... Men det finns ju förstås dom som ger välling, men det är inte som i Sverige där man nästan får intrycket att det är konstigt att INTE ge välling. :) Men alla är vi olika... Men om barnet inte vill ha vällingflaskan, skippa det då och ge gröt i stället.

Fast denna tråd gäller förstås att h*n inte vill ha ersättning... Hmmm... Fortsätta truga. Ha pappan att ge flaskan när du inte är hemma.... Om inget hjälper försök igen senare. 
    Erik -04, Elias -07, Edit -12
Svar på tråden Tar bebisen flaska när den är hungrig?