• Madeleine Louise

Äntligen har vi fått ett till barn!

Vi har fått beskedet! Vår son har fått en lillebror och vi har blivit föräldrar ytterligare en gång.
    Det går inte ens att beskriva hur vi känner, känslan är obeskrivlig men vi är så lyckliga!! Solig

Njuter av livet i Spanien med sonen Florian!
  • Svar på tråden Äntligen har vi fått ett till barn!
  • Frontline
    Solveig og Kosinus skrev 2012-10-25 18:17:02 följande:
    Det där var inte så snällt sagt. Hon ville ju dela sin glädje med oss. Jag tycker i alla fall att det är superkul, fast jag inte ens känner henne.
    Jag inser nu att jag förstod fel, Trodde att TS hade fött en son och inte att hon hade adopterat.
    Vad jag menade var att om alla som föder ett barn skulle börja skriva det är det ju bara jobbigt med alla sådana trådar som skulle skapas hela tiden..
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • ManOchTvåBarn

Härligt, grattis till er son som väntar på er! Sådana här nyheter kan göra att jag blir på mycket gladare humör hela dagen. Själv har jag upplevt två barnbesked-samtal genom åren och de slår allt (adopterat från Kina). Hoppas ni snart får resa iväg på er första resa och träffa er son!!

• Flybe

Grattis! Härligt med en treårig pojke. Vi kom hem med en treårig kille i september. Han är helt underbar. Önskar er en fin och vilsam tid tills ni får träffa er son. Är det två resor ni ska göra?

• Madeleine Louise

Härligt att det finns fler som gått igenom det vi ska få uppleva! :) Tyvärr måste vi göra tre resor, men det lönar sig att vänta..

Njuter av livet i Spanien med sonen Florian!
  • Madeleine Louise

Är det vanligt att handläggarna har så ont om information när de ringer och ger barnbesked? 
    De visste att vi fått en son, men de visste inte när vi skulle få åka. 

Nu har de ringt upp och meddelat när vi ska få åka, men de bad även om ursäkt för att de sagt att pojken är 3 år, tydligen har han inte fyllt 3 år än. Brukar de verkligen ha så ont om information att de måste återkomma? Händer de ofta att de ger fel uppgifter? 

Nu är vi så oroliga att de ska komma med beskedet att något blivit fel och att han inte alls är vår son  

Njuter av livet i Spanien med man och snart två barn!
  • Bella Moon
    Madeleine Louise skrev 2012-10-25 20:00:37 följande:
    Tack så mycket för alla gratulationer! Det känns underbart har/ska någon av er adoptera?

Jag har ett adopterat barn, vi fick varandra för 2 år sen. Hjärta
  • Bella Moon
    Madeleine Louise skrev 2012-10-29 17:00:37 följande:
    Är det vanligt att handläggarna har så ont om information när de ringer och ger barnbesked? 

Nu har de ringt upp och meddelat när vi ska få åka, men de bad även om ursäkt för att de sagt att pojken är 3 år, tydligen har han inte fyllt 3 år än. Brukar de verkligen ha så ont om information att de måste återkomma? Händer de ofta att de ger fel uppgifter? 

Nu är vi så oroliga att de ska komma med beskedet att något blivit fel och att han inte alls är vår son  

Det är nog ganska vanligt att all information inte stämmer  vid första tillfället. Speciellt om det rör sig om barn med sn. Jag vet att många barn får en ungefärlig ålder eftersom man inte vet så mycket om bakgrunden. Organisationen låter ofta en svensk läkare kontrollera barnets uppgifter och ge sitt uttalande om hur barnet mår. Det kan hända att man då har upptäckt fel i papperna eller ny information som man missat tidigare.
    Jag kände precis som du dag 2 efter barnbeskedet "är hen verkligen min?!", så jag ringde tilll organisationen och sa att jag ville ha hen genast, och frågade om det var säkert att vi skulle få varandra, och fick då svar att hen var min, men att vissa papper återstår.  
  • Madeleine Louise
    Bella Moon skrev 2012-10-29 21:41:21 följande:
    Det är nog ganska vanligt att all information inte stämmer  vid första tillfället. Speciellt om det rör sig om barn med sn. Jag vet att många barn får en ungefärlig ålder eftersom man inte vet så mycket om bakgrunden. Organisationen låter ofta en svensk läkare kontrollera barnets uppgifter och ge sitt uttalande om hur barnet mår. Det kan hända att man då har upptäckt fel i papperna eller ny information som man missat tidigare.
    Jag kände precis som du dag 2 efter barnbeskedet "är hen verkligen min?!", så jag ringde tilll organisationen och sa att jag ville ha hen genast, och frågade om det var säkert att vi skulle få varandra, och fick då svar att hen var min, men att vissa papper återstår.  
    Åh vad skönt, nu känner vi oss mycket lugnare! 
    Det rörde sig bara om 6 månaders felsägning, men vi blev mycket oroliga och osäkra.. 
    Det är ju så ofattbart att vi ska få barn! Att vi fått allt vi önskat, inte konstigt att man börjar tveka då
    Njuter av livet i Spanien med man och snart två barn!
  • JP01
    Madeleine Louise skrev 2012-10-29 17:00:37 följande:

Det beror sig ju också på vilket land det gäller. Vissa länder lämnar mer information i första läget till adoptionsorganisationen än andra. Och sedan beror det sig på hur processen ser ut i det aktuella landet. Vi adopterar från Nigeria och när vi får barnbesked får man inte veta när man får åka, eftersom det först är när föräldrarna sagt ja till barnet som processen går vidare i landet och det görs genomgång av alla dokument osv innan myndigheterna där säger ok till adoptionen och vi får veta när vi får resa. Så det kan se väldigt olika ut, er adoptionsorganisation har säkert koll på läget.  
Svar på tråden Äntligen har vi fått ett till barn!