Inlägg från: Madeleine Louise |Visa alla inlägg
  • Madeleine Louise

Äntligen har vi fått ett till barn!

Vi har fått beskedet! Vår son har fått en lillebror och vi har blivit föräldrar ytterligare en gång.
    Det går inte ens att beskriva hur vi känner, känslan är obeskrivlig men vi är så lyckliga!! Solig

Njuter av livet i Spanien med sonen Florian!
  • Svar på tråden Äntligen har vi fått ett till barn!
  • Madeleine Louise
    annika11 skrev 2012-10-25 17:38:07 följande:
    Grattis,
    vilket land?  Hur gammal är den lille?
    Tack! 
    Ryssland, han är 3 år  
  • Madeleine Louise
    Solveig og Kosinus skrev 2012-10-25 17:40:20 följande:
    Grattis till sonen!
    Tack {#emotions_dlg.flower}
  • Madeleine Louise

Tack så mycket för alla gratulationer! Det känns underbart har/ska någon av er adoptera?

• Madeleine Louise

Handläggaren skulle återkomma till veckan men vi fick veta att de brukar ta 2 månader och så måste vi resa 3 gånger. Men det är det värt!

• Madeleine Louise
    Solveig og Kosinus skrev 2012-10-25 21:09:49 följande:
    Jag har två biologiska barn, men har vänner som har adopterat och har följt med i deras långa resa att få barn.

Är det ditt andra adoptivbarn? Blir alltid så glad när jag hör om folk som får barnbesked, påminner mig om glädjen hos min väninna när hon fick det. Idag har hon två barn via adoption.
    Nej, vår äldsta son är inte adopterad

Härligt för er båda! Solig 
  • Madeleine Louise
    Solveig og Kosinus skrev 2012-10-25 21:58:46 följande:
    Så kul för äldste sonen att få en bror! Jag har också två söner. :)
    Ja, Florian han hade ju hoppats på att få en lillasyster och var väldigt tydlig med att om det blir en lillebror så blir han mycket besviken på oss. Det har vi då inte märkt av ännu, han är nästan mer exalterad än oss!
  • Madeleine Louise

Härligt att det finns fler som gått igenom det vi ska få uppleva! :) Tyvärr måste vi göra tre resor, men det lönar sig att vänta..

• Madeleine Louise

Är det vanligt att handläggarna har så ont om information när de ringer och ger barnbesked? 
    De visste att vi fått en son, men de visste inte när vi skulle få åka. 

Nu har de ringt upp och meddelat när vi ska få åka, men de bad även om ursäkt för att de sagt att pojken är 3 år, tydligen har han inte fyllt 3 år än. Brukar de verkligen ha så ont om information att de måste återkomma? Händer de ofta att de ger fel uppgifter? 

Nu är vi så oroliga att de ska komma med beskedet att något blivit fel och att han inte alls är vår son  

Njuter av livet i Spanien med man och snart två barn!
  • Madeleine Louise
    Bella Moon skrev 2012-10-29 21:41:21 följande:
    Det är nog ganska vanligt att all information inte stämmer  vid första tillfället. Speciellt om det rör sig om barn med sn. Jag vet att många barn får en ungefärlig ålder eftersom man inte vet så mycket om bakgrunden. Organisationen låter ofta en svensk läkare kontrollera barnets uppgifter och ge sitt uttalande om hur barnet mår. Det kan hända att man då har upptäckt fel i papperna eller ny information som man missat tidigare.
    Jag kände precis som du dag 2 efter barnbeskedet "är hen verkligen min?!", så jag ringde tilll organisationen och sa att jag ville ha hen genast, och frågade om det var säkert att vi skulle få varandra, och fick då svar att hen var min, men att vissa papper återstår.  
    Åh vad skönt, nu känner vi oss mycket lugnare! 
    Det rörde sig bara om 6 månaders felsägning, men vi blev mycket oroliga och osäkra.. 
    Det är ju så ofattbart att vi ska få barn! Att vi fått allt vi önskat, inte konstigt att man börjar tveka då
    Njuter av livet i Spanien med man och snart två barn!
Svar på tråden Äntligen har vi fått ett till barn!