• Anonym

Min pojkvän vill inte att jag hör av mig :(

Jag och min pojkvän bor 10 mil ifrån varandra, under veckorna så är våran enda kontakt genom telefon och dator, jag tycker att kontakten är viktig, man vill väl höras av om man älskar varandra?
    Nu tror jag att han har hittat någon annan, han sade igår att han vill "tagga" ner på kontakten, jag blev jätteledsen och försökte ringa men han skrev att han måste sova.. såhär ser en vanlig dag ut i våran kontakt :

SMS ( skriver rätt av telefonloggen )

Jag 06.30 - God morgon älskling :) Har du vaknat? Jag älskar dig <3
    Jag 07.00  - Har du sovmorgon idag ?:)<3
    Han 07.25 - Godmorgon sötnos, jag vaknade inte av larmet på mobilen, måste skynda mig nu ringer dig på lunchen,puss.

Jag 07.27 - Okej, ring sen då :) Älskar dig <3
    Jag 09.00 - Jag saknar dig :( snart ses vi, puss <3
    Jag 09:45 - Har du inte tid att skriva idag?:)<3

11.30 Han ringer, vi pratar i en halvtimme

Jag 12.10- saknar redan din röst<3 puss älskar dig hjärtat
    Han 12:34- Love you too
    Jag 12:50 - Ringer du när du har slutat ?:)
    Jag 13:00 - hoho?
    Jag 13:30 - Saknar dig:)<3

Han 16.34 -Jag ringer dig ikväll, ska byta däck på bilarna med Jonne, love you!
    Jag 16:37 - Okej, tar det lång tid ?:) Älskar dig
    Han 16:42 - Någon timme eller två
    Jag 16:45 - Okej, vad glad jag blir när du säger att du älskar mig tillbaka..:/
    Han 16.47 - Men jag skrev ju det tidigare, ringer sen:)

Jag 18:00 - Är ni klara? :) puss
    Jag 18:20 - hoho ?

Provar ringa 18:30, utan svar.

Han ringer upp 19:02 och vi pratar i en timme ungefär.

Jag 20:30 - ska du sova tidigt idag ?:)
    Han 20:43 - Jao :) Ska upp tidigt ju-
    Jag 20:44 - Ringer du och säger godnatt då ?:) Puss
    Han 20:46 - Japp älskling :)

Sen skrev vi lite på facebook sen skulle han fixa något att äta.

Jag 22:14 - Ska du sova snart ?:)puss
    Jag 22.18 - Hoho ?:)

Provar ringa vid 23 utan svar, ringer tio minuter senare och han har somnat i soffan säger han , vi pratar en stund och säger Godnatt.

Sen mitt sista sms 23:55 - Godnatt, jag älskar dig mest, pussar, saknar dig <3 <3 :)

Som ni ser så är han ju knappt intresserad av att prata med mig, tror ni att han har träffat någon annan`?:/ 

• Svar på tråden Min pojkvän vill inte att jag hör av mig :(
  • NadiaMi

TS, problemet är inte att du skickar för många SMS - även om det också kan kännas lite överväldigande.
    Problemet är att du kräver svar, att du tolkar brist på svar som att han inte bryr sig eller att han inte tycker om dig och att du antyder att han nog kanske inte älskar dig om han inte uttryckligen säger eller skriver det flera gånger om dagen.

Som partner till någon kan det vara förödande för känslorna att få antydningar om att man 'inte älskar' sin partner, bara för att man inte säger det ofta nog eller inte säger det på rätt sätt.

Jag kan inte heller se när han skulle kunna ha tid att träffa någon annan med tanke på att det skickas sms från morgonen och det pratas via facebook efter jobbet och efter att han har bytt till vinterdäck med kompisen.
    Vill du inte att han ska ha något som helst liv utan att du finns där bredvid?

Om du inte lugnar ner dig och backar lite så misstänker jag att han kommer att tröttna.

• Anonym (ojoj)

Jag hade ett ex som var sådär, och det kryper i mig av obehag när jag läser dina sms! Du måste backa, men tyvärr tror jag det kan vara för sent. Sånt där kontrollbehov är sjukt avtändande, och det är svårt att reparera.

• ardath bey

TS: ni pratar i en halvtimme under hans jobb-lunchrast får man förmoda.
    När ska han  ha tid att äta under dagen menar du?

• Anonym (OMG...Är du sann)

Enbart läst TS.

Jag är inte förvånad om han dumpat dig. Och jag menar på fullaste allvar att du borde gå i samtalsterapi angånde din klängighet innan du går in i nästa förhållande och sumpar det också.

• sommarskatt

ojojoj TS! När vi är från varandra under en längre period handlar det om max ett telefonsamtal om dagen, om ens det ibland. så jag håller med de andra, lugna dig en smula!

• NadiaMi

Och förresten TS.
    Det är långt ifrån alla som har möjlighet att svara på privata sms under arbetstid så iallafall de tiderna bör du INTE förvänta dig att få svar.

Han skrev 07.45 att han skulle ringa dig på lunchen.
    Ändå skriver du tre sms till innan han har kunnat komma i närheten av en lunchrast och ifrågasätter om han verkligen kommer att höra av sig.

Redan 10 minuter efter lunch-samtalet skriver du igen att du saknar honom OCH får svar.
    För de allra flesta skulle det vara mer än tillräckligt.
    Och sedan blir det ännu mer sms-jakt.

Han får ju ingen som helst chans att ta initiativ till att kontakta dig med allt det du skickar.
    Skriver han att han kommer att ringa på lunchen så kommer han väl att göra det. Visa den lilla tilliten iallafall.
    Och skriver han att han kommer att ringa på kvällen så låt honom göra det när HAN har gjort det som behöver göras innan han kan ringa. 'Kväll' är inte ett enda specifikt klockslag. Hade klockan blivit närmare 20-snåret och du inte hört något så vore det väl kanske motiverat att skicka ett sms och höra hur det går med däckbytet - men att börja tjata om att han skulle ringa redan vid 18 känns lite väl tidigt.

Vad är det som gör att du känner dig i så stort behov av bekräftelse från honom?

• netza

Herrejävlar vad mkt sms, snacka om att kväva någon. Räcker väl att höras av EN gång om dagen? Hade blivit galen av allt det där och känna att man aldrig får vara ifred. Förstår mig verkligen inte på par som måste höras av flera gånger/minst en gång om dagen på jobbet, särskilt om de bor ihop. Förstår om din pojkvän vill tagga ner!

• Anonym (OMG...Är du sann)
    MsM84 skrev 2012-10-22 07:24:48 följande:
    För att ge dig en känsla TS, så redigerade jag din dag till en dag som uppfattas som mer normal.  Dock fortfarande väldigt intensiv eftersom ni pratar så mycket i telefon och på facebook också.

Främst, tjata inte om uppmärksamhet. Poängen med sms är att man svarar när man har tid. 
    Sen, tjata inte om kärleksförklaringar. För de flesta kommer det INTE naturligt att skriva att man älskar någon i varje eller vartannat sms. Tagga gärna ner lite själv också.
    Låt honom leva sitt liv utan att kontrollera det. Ska han byta däck på bilen, låt honom göra det utan att behöva veta hur lång tid det tar och låt honom avsluta det utan att börja stressa honom om att du vill prata (som mest, om han är upptagen och ni inte har pratat om att han ska höra av sig sen kan du skicka ett sms och be honom ringa när han är klar). Vet du att han ska sova tidigt tycker jag INTE att det är ok att ringa honom kl 23. 

Sist men inte minst, INGET DÄR GÅR ATT TOLKA SOM ATT HAN HAR TAPPAT INTRESSET FÖR DIG. Däremot är det väldigt förståeligt om han känner sig kvävd för du kräver att han ägnar varje ledig sekund åt att titta på mobilen och ge dig uppmärksamhet. Man ska höra av sig för att man vill, inte för att man måste. Du ger inte honom en möjlighet att höra av sig för att han vill. 

Ojdå, inte ens det där anser jag vara normalt. Hade känts too much helt enkelt. Om man verkligen behöver vara så "på" med så många snuttesnack och hjärtan och crap så är det nog inte så mycket äkta vara bakom som skulle överleva utan ständigt tjat om det. Känns så i varje fall.
  • Emeliie89

Läs igenom det du skrivit så inser du nog själv hur jobbig du faktiskt är. Sorry men vore jag den killen hade jag lagt bena på ryggen och sprungit!

Svar på tråden Min pojkvän vill inte att jag hör av mig :(