• Solaika

Dr Brown?

Min knasiga lilla son valde bort bröstet när han fick smak på flaska så nu är det enbart flaska. Men vi har problem.. han sover bra på nätterna men äter minst tre gånger per natt o somnar då om medan han äter.. det innebär ju att han inte rapar, vilket innbär att han har väldigt mkt luft i magen på morgonkvisten och knorrar, gråter o pruttar väldigt.. Använder Mam nu som ska vara lite antikolik men det funkar ju inte nämnvärt. Så jag funderar på att testa Dr Brown.. Men ÄR den så bra som det sägs? Det är ju ingen jättebillig flaska så jag vill inte köpa om den inte verkligen är bra. 

Ni som använder/har använt den.. vad tycker/tyckte ni? 

Kom och gå en mil i mina mockasiner, innan du bedömer vem jag är.
  • Svar på tråden Dr Brown?
  • Notperfect
    Solaika skrev 2012-10-25 11:27:26 följande:
    Han har inte kolik.. Han blir bara väldigt gasig på morgonkvisten efter nattmatning utan rapande. Det är det jag försöker komma till rätta med.
    Kolik är ett finare ord för gaser kan man ju säga :) Gaserna kommer ut på en suck med pysventiler, tro mig!
  • Solaika

Jaoe.. Han skriker dock inte.. O har bara besvären på morgonen.. Vill hitta ett sätt att få honom att kunna sova lugnt utan att magen stör honom för nu vaknar han tidigare än han vill men kommer inte till ro igen.
    Har windy som jag använder ibland när det är jättejätteknöligt.. Men som sagt, för hans skull försöker jag hitta nåt som gör att han inte får så mkt luft i magen under natten

• jwrh

Vaknar han om ni rapar honom? När vår son var mindre rapade vi honom i sömnen på natten. Han har aldrig haft några problem med magen men kändes ändå bäst att låta honom få ut rapen, så den inte låg där och spände :)  Brukade räcka att hålla honom upprätt i famnen och han vaknade inte av det. 

• jwrh

Vi använde förresten också Dr Brown men han rapade mycket ändå. 

• Solaika

Ja, han gör ju det o då kan det ta timmar att söva om.. Nu äter han i sömnen o sover iaf till morgontimmarna

• purple box

Min fick bättre mage av att byta ersättning. Innan vi gjorde det var det mycket rapande och ofta. Så bytte vi till Dr Brown-flaskan också. Båda två behövdes för att hon skulle bli prima i gasmagen. :)

• Solaika

Vad gav ni innan o vad bytte ni till? Vi började med baby semp men hans mage blev kaos av den. Nu får han Nan pro. Vi testade Nan HA på inrådan av BVC.. Men det fick hans mage att balla ur totalt så vi gick tillbaka till pro. Han får semper bifidus ibland för att hålla magen igång när han blir trög men det märker man ingen skillnad på honom. Morgontimmarna är likadana varje dag.

• purple box

Semper och Semper Lemolac innan. Nu Nan pro, så det var ju inte till så mycket hjälp för dig kanske. Vi ska prova att gå över till vanlig nan. Får man fråga hur han äter, alltså vilken ställning han matas i? Det påverkar min ibland.

• Solaika

På nätterna ligger han ju i sängen. Oftast på rygg och så brukar han vrida huvudet mot mig. Jag tänkte testa att använda vanliga nan när han blir 3 månader. Det sägs ju att magen brukar bli bättre då rent allmänt.

• purple box

Prova att ha honom i famnen, min dotter sväljer massvis av luft om hon inte är i famnen oavsett flaska. Hon kommer bara i rätt (för henne) matställning om hon är i famnen.

Svar på tråden Dr Brown?